• پنجشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۳ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 93070301843

آغاز سرشماری عمومی کشاورزی از 5 مهرماه

آغاز سرشماری عمومی کشاورزی از 5 مهرماه

دبیر شورای اطلاع رسانی استان تهران از افتتاح سرشماری عمومی کشاورزی 1393 با حضور معاون برنامه‌ریزی ریئس جمهور، رییس مرکز آمار و استاندار تهران خبر داد.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان تهران از افتتاح سرشماری عمومی کشاورزی 1393 با حضور معاون برنامه‌ریزی ریئس جمهور، رییس مرکز آمار و استاندار تهران خبر داد.

پیام برازجانی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب و فرمان رییس جمهور مبنی بر همکاری و حمایت تمامی دستگاه‌های اجرایی از این طرح گفت: آخرین سرشماری عمومی کشاورزی را در سال ۸۲ داشته‌ایم و تا ده سال دیگر سرشماری در بخش کشاورزی نخواهیم داشت. بر این اساس برنامه‌ریزی‌های کلان و سیاست گذاری‌های کشاورزی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بزرگترین مصرف کننده اطلاعات بدست آمده از این سرشماری مرکز آمار ایران و وزارت جهاد کشاورزی است و مجری آن نیز مرکز آمار ایران است که به دلیل آنکه شعبات استانی ندارد، استانداری‌ها در انجام آمارگیری به این مرکز کمک می‌کنند.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان تهران در رابطه با آغاز مراسم افتتاحیه سرشماری عمومی کشاورزی نیز گفت: این مراسم با حضور نوبخت، معاون رئیس جمهوری و عادل آذر، رئیس مرکز آمار و سید حسین هاشمی، استاندار تهران در یکی از روستاهای استان تهران در روز شنبه (پنجم مهر) برگزار می‌شود و طی آن مسئولان شرکت کننده به صورت نمادین از تعدادی بهره‌برداران کشاورزی، دامداری و تولید کنندگان مرکبات، آمارگیری می‌کنند.

به گفته وی، این طرح از پنج مهرماه آغاز و تا 18 آبان ماه ادامه دارد.

برازجانی در ادامه استفاده از سامانه یکپارچه جمع آوری اطلاعات و داده (سیجاد) را یکی دیگر از ویژگی‌های اجرای سرشماری عمومی کشاورزی عنوان کرد و گفت: بر خلاف گذشته برگه‌های کاغذی و پردازش اطلاعات آن در این سرشماری حذف و نتایج آن بسیار سریعتر به دست می‌آید.

وی ادامه داد: در کل کشور 5500 آمارگیر به وسیله تبلت‌هایی که از طرف مرکز آمار در اختیار آنان قرار گرفته است اقدام به جمع آوری داده‌ها می‌کنند. از 22 میلیون خانوار، هفت میلیون خانوار تحت این آمارگیری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha