• شنبه / ۵ مهر ۱۳۹۳ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 93070502756

کشتار سازمان‌یافته فیل‌ها در موزامبیک

کشتار سازمان‌یافته فیل‌ها در موزامبیک

سازمان‌های تبهکار در موزامبیک سالانه 1500 تا 1800 راس فیل را با هدف فروش عاج، قتل‌عام می‌کنند.

سازمان‌های تبهکار در موزامبیک سالانه 1500 تا 1800 راس فیل را با هدف فروش عاج، قتل‌عام می‌کنند.

به گزارش سرویس محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ طرفداران محیط زیست هشدار دادند که کشتار فیل‌ها در موزامبیک به یک صنعت تبدیل شده و این اتفاق در سطح گسترده‌ای در حال رخ دادن است. این هشدار پس از آن اعلام شد که در دو هفته نخست ماه سپتامبر، 22 راس فیل برای به دست آوردن عاج‌هایشان در این کشور کشته شدند.

انجمن حفاظت از حیات وحش (WCS)، اعلام کرد: جرایم سازمان یافته باندهای تبهکار سالانه در این کشور آفریقایی سبب قتل‌عام 1500 تا 1800 راس فیل می‌شود تا بتواند جوابگوی ولع‌ سیری‌ناپذیر برای تهیه عاج فیل‌ در بازارهای خاور دور باشد. در این صورت بیم این می‌رود که جمعیت فیل‌های موزامبیک ظرف تنها یک دهه به کلی منقرض شود.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، WCS از این بحران به عنوان فاجعه ملی یاد کرده و در خلال جلسه دو روزه با مسئولان موزامبیک، نهادهای قانونی و دیپلمات‌ها این مسئله را گوشزد کرده است.

«کارلوس پاری‌یرا»، مشاور WCS در این جلسه به وضعیت رو به وخامت پارک ملی «نیاسا»، بزرگترین منطقه حفاظت‌شده موزامبیک که در دو هفته نخست سپتامبر در آنجا 22 راس فیل شکار شده‌اند، اشاره کرد. این منطقه حفاظت شده که با همکاری WCS و مقامات موزامبیک اداره می‌شود، دو برابر پارک ملی «کروگر» در آفریقای جنوبی وسعت دارد.

پاری‌یرا هشدار داد: میزان شکار فیل‌ها در شمال موزامبیک به سطحی رسیده که تا پیش از این سابقه نداشته به طوری که کشتار این حیوان به صورت کاملا سازمان یافته در حال انجام است. آمارها نشان می‌دهد سالانه در قاره آفریقا حدود 25 هزار راس فیل با هدف فروش عاج آنها کشته می‌شوند که این آمارها نسبت به سال 2007 میلادی دو برابر شده است. همچنین قرار بر این است که در تاریخ چهارم اکتبر تظاهراتی با هدف توقف شکار فیل‌ها و کرگدن‌ها در 125 شهر سراسر جهان برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha