• یکشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۳ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 93070603407
  • خبرنگار : 90068

همزمان با روز همبستگی با کودکان غزه اعلام شد

40هزار پایگاه بسیج و مساجد کل کشور آماده دریافت کمک‌های نقدی برای کمک به بازسازی غزه

40هزار پایگاه بسیج و مساجد کل کشور آماده دریافت کمک‌های نقدی برای کمک به بازسازی غزه

هم‌زمان با روز همبستگی با کودکان غزه (9 تا 11 مهرماه) 40هزار پایگاه بسیج و مساجد کل کشور آماده دریافت کمک‌های نقدی برای کمک به بازسازی غزه هستند.

هم‌زمان با روز همبستگی با کودکان غزه (9 تا 11 مهرماه) 40هزار پایگاه بسیج و مساجد کل کشور آماده دریافت کمک‌های نقدی برای کمک به بازسازی غزه هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار نقدی صبح امروز (یکشنبه) در کنفرانس خبری تصریح کرد: ماه رمضان امسال جنایات جنگی علیه مردم فلسطین اتفاق افتاد و شاهد بودیم که استکبار چگونه وقتی به آخر خط رسید و توانایی‌هایش پایان یافت دست به جنایات وحشیانه زد تا اثبات کند وحشی و خطرناک است و وقتی کم آورد به حمله به کودکان،‌ مهدهای کودک و شهربازی‌ها روی آورد و خسارات زیادی را رقم زد لذا لازم است تا پاسخ لازمی به آن داده شود.

وی در ادامه با اشاره به این‌که ستاد مردمی برای آزادی قدس شریف در حال شکل‌گیری است تا انتقام خون شهدا گرفته شود، افزود: از آنجاکه به روز همبستگی با کودکان غزه نزدیک شده‌ایم با مشورت کمیته امداد قرار شد حرکت مقدماتی برای بازسازی غزه داشته باشیم چرا که در جریان حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه 10هزارو600 خانه به طور کلی ویران شده و 17000 خانه تخریب شد که باید بازسازی شوند و علاوه بر آن 108 هزار نفر از مردم غزه اکنون بدون سرپناه هستند و 6 بیمارستان مورد حمله قرار گرفت و تخریب شد و 4 دانشگاه نیز به کلی تخریب شدند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به آمار دیگری از ویرانی‌ها در غزه در طول 51 روز تجاوز رژیم صهیونیستی و شهادت تعداد زیادی از مردم غزه که 578 تن از آنان را کودکان تشکیل می‌دادند، گفت: این خسارت‌های گسترده در نتیجه پرتاب 60 هزار راکت رژیم صهیونیستی به غزه بود که علاوه بر این رژیم صهیونیستی ظرفیت‌های مهماتش را نیز به کار گرفت. آمریکایی‌ها هم علاوه بر کمک‌های 225 میلیون دلاری‌شان به این رژیم انبارهای مهماتشان را که برای روز مبادا در فلسطین قرار داده بودند در اختیار این رژیم قرار دادند و اجازه دادند آنها را بر سر مردم فلسطین بریزند که نتیجه آن شهادت و کشته شدن تعداد بیشماری از مردم فلسطین و تخریب‌های گسترده بود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که از نهادها دو درخواست کمک به مظلوم به معنای فراهم کردن امکانات حیاتی از قبیل دارو، غذا، بیمارستان، آب، برق و بازسازی شهرها و منازل و همچنین معارضه با کسانی که عامل نسل‌کشی در فلسطین بودند را خواسته بودند، گفت: دنیای اسلام موظفند بر اساس این فرمایشات این امکانات را فراهم کنند. چرا که رژیم صهیونیستی بنا به فرموده مقام معظم رهبری بی‌شرمی‌اش را به جایی کشاند که آن را توجیه می‌کند بنابراین رویارویی با آنها مسأله مهمی است که باید دنبال شود.

نقدی در ادامه بر نقش رسانه‌ها در اطلاع رسانی در خصوص وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی و تلاش برای بازسازی نوار غزه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 40 هزار پایگاه بسیج و مساجد در سراسر کشور آماده دریافت کمک‌های مردمی برای کمک به بازسازی غزه هستند. امیدواریم رسانه‌ها هم در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم را داشته باشند چرا که امروز اگر چه 578 کودک شهید شدند اما چندین هزار کودک نیز بی‌خانمان شدند. ما نمی‌گذاریم خون این شهدا به هدر رود و به امت اسلامی فراخوان می‌دهیم تا هرچه زودتر این غده سرطانی از بین برود. رسانه‌ها نیز نباید بگذارند این جنایت خاموش و خون کودکان به هدر رود و از ظرفیتی که این معصومیت و مظلومیت دارد باید برای پیشبرد انقلاب در برابر صهیونیست‌های کافر حداکثر بهره را بگیریم.

وی تأکید کرد: کمک‌های مردمی باید نقدی باشد چرا که بردن کالا به فلسطین با توجه به موانع و عدم همکاری دشمن صهیونیستی و برخی کشورهای هم‌جوار امدادرسانی را با مشکل مواجه می‌کند. بنابراین از روز 9 مهرماه که روز اعلام همبستگی با کودکان غزه است برنامه‌ جمع‌آوری کمک‌ها در پایگاه‌های بسیج و مساجد تا عصر روز 11 مهرماه ادامه خواهد داشت در روز جمعه هم صندوق‌هایی برای دریافت کمک در محل‌های برگزاری نماز جمعه نصب خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با اشاره به مسأله ارسال سلاح به غزه، گفت: تدبیر حضرت آقا این است که کرانه باختری باید مسلح شود. در رشت، تهران و شهرهای دیگر ایران از سوی بازاریان رقم های درشتی در این زمینه بعد از این سخنان واریز شد که ان‌شاألله قبل از آن‌که این سلاح‌ها بخواهد بکار گرفته شود رژیم نابود شده است.

در ادامه این کنفرانس خبری انواری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در سخنانی گفت: مسأله نهضت‌های اسلامی در کشورهای جهان و نهضت‌هایی که اسلامی هم نیستند و توسط محبین در کشورهای اروپایی به وجود آمده همه الهام گیرنده از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. امام خمینی (ره) فرمول اسلام و وحدت کلمه را که نشأت گرفته از اسلام ناب و فرمایشات پیامبر اکرم (ص) بود تبیین کرد و نتایج آن اینچنین بود که در جامعه بین‌المللی امروز ایران توانسته اثرگذار بوده و به رهبری مقام معظم رهبری به عنوان ام‌القرای جهان اسلام در تمامی معادلات جهانی به ایفای نقش بپردازد. این یعنی مردم، مسئولان و رسانه‌های ایران توانستند نقششان را به خوبی انجام دهند.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) بر اساس اصل قرآنی کمک به مظلوم فصلی را در رابطه کمک به مردم فلسطین در نظر گرفته و در این راستا در طول 51 روز رژیم صهیونیستی به غزه توانست برخی از نیازهای مردم غزه را تأمین کند. امروز نیز این پیام توسط سازمان بسیج و کمیته امداد منتشر می‌شود که از 9 مهرماه حرکت جمعی وسیعی را بتوانیم الگوسازی کنیم.

وی در پایان شماره حساب‌های 5555 بانکی ملی شعبه کمیته امداد و حساب 1861421622451 بانک انصار و سامانه موبایلی #77*88* (همراه اول و ایرانسل) را به عنوان شماره حساب سازمان بسیج جهت دریافت کمک‌های نقدی مردم برای بازسازی غزه اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha