• یکشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۳ / ۱۸:۵۲
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 93070603818
  • خبرنگار : 71429

واکنش منتظری به تعبیر نامناسب به‌کاررفته درباره دفاع مقدس

واکنش منتظری به تعبیر نامناسب به‌کاررفته درباره دفاع مقدس

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: امروز هرچه که کشور ما از استقلال، ارزش‌ها، حفظ ناموس و پیشرفت در زمینه‌های مختلف دارد، مرهون تلاش‌های 8 سال دفاع مقدس است.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: امروز هرچه که کشور ما از استقلال، ارزش‌ها، حفظ ناموس و پیشرفت در زمینه‌های مختلف دارد، مرهون تلاش‌های 8 سال دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در همایش "دفاع از حق؛ از جبهه تا محکمه" که در کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد، با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس و یاد شهدا اظهار کرد: برای اولین بار شاهدیم که به همت ایثارگران و هیات مدیره کانون وکلای دادگستری چنین تجمعی برگزار شده است.

وی افزود: من با کانون وکلای دادگستری و رسالت‌هایی که این کانون دارد بیگانه نیستم، ولی خلایی را در مجموعه کانون مرکز شاهدیم و آن این است که در درون کانون وکلای دادگستری مرکز جای یک تشکل از نیروهای ارزشمند، کسانی که دل در گروی ارزش‌های اسلامی و انقلابی دارند، خالی است.

منتظری با بیان این‌که «از برگزاری این همایش که در کانون وکلا و به مناسبت هفته دفاع مقدس و احترام به شهدا انجام شده است، بسیار خوشحال شدم و با کمال میل در آن حضور یافتم» ادامه داد: کانون وکلای دادگستری مرکز یک تشکلی از مجموعه حقوقدانان کشور است که مشغول خدمت به جامعه هستند. بنابراین انتظار می‌رود که این مجموعه با قوه قضائیه یک رابطه صمیمی و گرم داشته باشد. البته ضمن حفظ استقلال.

رئیس دیوان عدالت اداری ادامه داد: ارتباط جامعه وکلا با قوه قضائیه به قدری تنگاتنگ است که آن دو می‌توانند روی هم اثر بگذارند. اگر جامعه وکلای ما متشکل از انسان‌هایی باشد که در مسیر قانون حرکت می‌کنند و صرفا اجرای قانون برایشان مهم است، می‌تواند به عنوان بزرگترین ارزش و کمک به مجموعه کشور محسوب شود.

منتظری یادآور شد: در سال 65 بنده در دادگاه پرونده قتل عمدی را رسیدگی می‌کردم که به موجب قانون وکیل باید در پرونده حضور می‌داشت. زمانی که وکیل پرونده آن را مطالعه کرد قبل از تشکیل دادگاه در ملاقات با من، گفت بنده پرونده را خوانده‌ام و آنچه که دیده‌ام قتل عمد است. من چگونه می‌توانم از یک قاتل عامد دفاع کنم که من نیز نکاتی را به او گفتم. بنابراین وقتی برای وکلا ملاک قانون باشد قطعا رابطه می‌تواند بسیار خوب و حسنه باشد. امیدوارم که روز به روز شاهد پیشرفت کانون مرکز که دارای انسان‌های متدین است، باشیم. قطعا در این زمان این کانون می‌تواند مورد حمایت دستگاه قضایی باشد.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به شعار همایش گفت: مساله هفته دفاع مقدس که یادآور 8 سال جنگ تحمیلی است و این ملت که با جوانان رشید خود در جبهه حضور یافت و با تمام توان از ارزش‌های نظام دفاع کرد نشان دهنده این است که ما هیچ عملی را برتر از این عمل سراغ نداریم در واقع ما در برابر شهدا و خانواده‌هایشان، ایثارگران و جانبازان مگر می‌توانیم دین خود را ادا کنیم؟ امروز کشور ما آبرویی را که در جهان به دست آورده منشا آن حضور جانانه ایثارگرانی است که هشت سال تمام به دفاع از کشور پرداختند. امروز هرچه کشور از استقلال، ارزش‌ها، حفظ ناموس و پیشرفت در زمینه‌های مختلف دارد مرهون تلاش‌های 8 سال دفاع مقدس است که ایثارگران از خود بروز دادند. بنابراین وظیفه همه ماست که از شهدا، جانبازان و ایثارگران حمایت کنیم.

منتظری با بیان این‌که «حمایت لفظی از شهدا کافی نیست» ادامه داد: احترام به شهدا و بزرگداشت خاطره شهدا تنها با شعار کافی نیست بلکه ما اعم از مسئولان و مردم وظیفه داریم که ارزش‌های شهدا را حفظ کنیم و اهداف شهدا را در جامعه محقق سازیم.

وی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در صورتی می‌تواند داعیه‌دار حفظ ارزش‌ها باشد که قانونمدار باشد. اگر قرار باشد قانون وضع شود ولی مجریان قانون به آن عمل نکنند قطعا اهداف شهدا تحقق پیدا نمی‌کند.

وی با ابراز تاسف از اینکه در داخل کشور و نیز در خارج کسانی که مدعی حقوق بشرند در عمل قانون را زیر پا می‌گذارند، گفت: چرا باید گاهی اوقات ما شاهد قانون‌گریزی باشیم. متاسفانه در برخی از دستگاه‌ها این امر را می‌بینیم و در این صورت جامعه‌ای که به قانون گریزی عادت کند آثارش دامنگیر همه می‌شود. ما باید قانون‌گریزی را از پشت چراغ قرمز ایستادن تا بالاترین مراحل قانونمداری در دستگاه‌ها رعایت کنیم و یاد بگیریم.

منتظری به تعبیر یکی از افراد که از دوران دفاع مقدس به عنوان دوران پریود تاریخ ایران نام برده است، واکنش نشان داد و گفت: این تعبیر بی‌شرمانه که از سوی مغز متفکر مشروب‌خوار غربگرای افتاده در داخل غرب اخیرا نسبت به دفاع مقدس بر زبان جاری شده و بنده از بیان آن خجالت می‌کشم به نظرتان ناشی از چیست؟ کسی که دوران دفاع مقدس را به عنوان دوران پریود تاریخ ایران نام برده است خود را دل در گرو عشق به ایران می‌داند، ولی این ملت را که بیش از 200 شهید و بیش از 400 جانباز دارد وقیحانه خطاب کرده است و در رسانه عمومی این تعبیر را به کار برده است. به نظرتان این طرز تفکر برخاسته از چیست.

وی با طرح این سوال که منشاء این نوع برداشت از دفاع مقدس چیست؟ گفت: آیا این موضوع می‌تواند چیزی جز از خود بی‌خود شدن در برابر فرهنگ غربی باشد؟ بنده هشدار می‌دهم تا مراقب باشیم خدایی نکرده ما چنین جریانی را در کشور شاهد نباشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۶ ۲۱:۴۶

كاش ميشد، آقاى حاتمى كيا رو تگ كرد ( دعوت كرد) تا اينو بخونه و بدونه قبل از حرف زدن آدم بايد به تبعات حرفش فكر كنه، البته يه احتمال هم هست كه ايشون از مخاطب قراردادن ايوبى در واقع داشتن به در ميگفتن كه ديوار بشنوه!

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۷ ۰۲:۴۴

آقاجان! کيارستمي پريود را به معني دوره به کار برده است

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۹ ۱۷:۱۶

از حول حليم (بغض نسبت به منتقدين) توي ديگ (عجله در قضاوت توام با فحش و ناسزا) افتادن يعني همين!

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۰۹ ۲۱:۴۷

خداياااا! به دادمون برس. اينا کين ديگه. پريود يعني دوران! دوره! بازه زماني! يا هر چيز ديگه