• دوشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 93070704026
  • منبع : نمایندگی کرمان

خاطراتی از سرلشکر شهید ولی‌الله فلاحی

خاطراتی از سرلشکر شهید ولی‌الله فلاحی

همرزم امیر سرلشکر شهید "ولی‌الله فلاحی" گفت:به اعتقاد من شهدا روزی کار نظامی انجام داده و امروز برای ما کار فرهنگی انجام می‌دهند و عامل وحدت هستند.

همرزم امیر سرلشکر شهید "ولی‌الله فلاحی" گفت:به اعتقاد من شهدا روزی کار نظامی انجام داده و امروز برای ما کار فرهنگی انجام می‌دهند و عامل وحدت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر،امیر سرتیپ دوم بازنشسته "غلامحسین دربندی" شب گذشته در مراسم یادواره 1100 شهید ارتش و امیر سرلشکر "ولی‌الله فلاحی" در هفته دفاع‌مقدس و در خانه شهر کرمان اظهار کرد:تیمسار فلاحی در ابتدای حمله صدام به ایران نزد امام راحل بود و ایشان نظر امیر فلاحی را در مورد جنگ پرسید که وی پاسخ داد" ما مانند حسین(ع) وارد جنگ شده و مانند حسین نیز از جنگ خارج می‌شویم، قطعه قطعه خواهیم شد اما پیروز از میدان بیرون خواهیم آمد".

وی افزود: در زمان محاصره پاوه، شهید چمران اظهار می‌کرد 8000 نفر ما را محاصره و همگی سلاح‌ها را آماده کرده بودند تا رزمندگان را نابود کنند. به علاوه، قبل از آن نیز منافقین و دشمنان به طرز فجیعی رزمندگان را به شهادت رسانده بودند چراکه همه گروه‌های ضد انقلاب دست به دست هم داده بودند تا یکپارچه به مقابله با نظام بپردازند.

دربندی بیان کرد: در روز23 ماه مبارک، رمضان شهید فلاحی روزه‌دار بوده و چیزی برای افطار کردن نداشتند به گونه‌‎ای که از آب موجود در آفتابه‌ها برای سحری و افطار استفاده می‌کردند.در زمانی هم که شهید فلاحی مجروح و در بیمارستان بستری بود،بچه‌های مدرسه به ملاقات وی رفتند.

دربندی گفت: امام راحل در روز 21 مرداد سال 60 در نامه‌ای به شهید فلاحی نوشت: «شما را به جانشینی فرماندهی کل قوا با استفاده از تمامی امکانات و اختیارات منصوب می‌کنم»او بسیار مورد اعتماد امام بود.

دربندی اظهار کرد: ما در دوران دفاع مقدس هم تحریم نظامی بودیم به طوریکه هرگاه هلی‌کوپتر و یا هواپیمایی از ما خسارت دیده و یا از بین می‌رفت،دیگر جایگزینی برای آن نداشتیم و از آمارمان کاسته می‌شد. اما عراق زمانیکه به ایران حمله کرد،345 فروند هواپیمای جنگی داشت و با وجود اینکه رزمندگان ما تعداد 300 فروند آن را مورد هدف قرار دادند اما در پایان جنگ 600 فروند هواپیمای جنگی داشت. همچنین عراق در زمان آغاز جنگ تحمیلی دارای 80 هلی‌کوپتر شکاری بود که در پایان جنگ این تعداد نیز به 325 فروند رسیده بود. به علاوه رژیم بعثی 12 لشکر در ابتدای جنگ داشت اما در پایان تعداد آن‌ها را به 52 لشکر رسانده بود.رزمندگان و امیران ما در دوران دفاع مقدس با دست خالی اما جان بر کف و با ایمان و عزم راسخ به دفاع از این مرز و بوم پرداخته و اکنون موجب افتخار، عزت و اعتماد به نفس ما هستند.به اعتقاد من شهدا روزی کار نظامی انجام داده و امروز برای ما کار فرهنگی انجام می‌دهند چراکه عامل وحدت شده‌اند.

دربندی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در دفاع مقدس ما 13 ساله‌های فراوانی وجود داشتند،تاکید کرد: در جبهه اسلام نیازی نیست که حتما سن افراد زیاد باشد بلکه با سن کم هم می‌توان رهبر امام شد.

وی ر پایان با اشاره به سخنان اخیر نخست وزیر بریتانیا خاطرنشان کرد: کسانی که ما را متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند در کشور خودشان سیاه‌پوستان را درو کرده و به نام دفاع از امنیت کشور مردم را سرکوب می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha