• شنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۳ / ۱۷:۲۷
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 93071910929
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

سلطانی‌فر:

ورود قطار گردشگری نشانه امنیت بالای گردشگران خارجی است

ورود قطار گردشگری نشانه امنیت بالای گردشگران خارجی است

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: ورود گردشگران خارجی در 6 ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: ورود گردشگران خارجی در 6 ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کهکیلویه و بویراحمد، مسعود سلطانی‌فر در جمع خبرنگاران در آبشار یاسوج افزود: این امر دلایل مختلفی دارد که یکی از دلایل آن رویکرد دولت تدبیر و امید در سیاست خارجی و تعامل با دنیاست و دوم اینکه گردشگران فرهنگی و تاریخی ما امروز بجای اینکه به کشورهای اطراف که دچار ناامنی هستند سفر کنند، به ایران اسلامی که از امنیت بالایی برخوردار است سفر می کنند

وی اظهارکرد: وجود و حضور قطار گردشگری که هفته گذشته وارد ایران شد و تا شهر شیراز آمد و با جمع دیگری بر می‌گردد، نشانگر این است که امنیت برای گردشگران خارجی در ایران از سطح بالایی برخوردار است که گردشگران خارجی کشور ایران را به عنوان مقصد اصلی خود قرار دادند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خاطرنشان کرد: استان کهکیلویه و بویراحمد در زمینه جاذبه‌های طبیعی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی برخوردار است که به دلایل مختلف در طول سال‌های اخیر روی استفاده از این ظرفیت‌ها سرمایه‌گذاری نشده است.

سلطانی‌فر با بیان اینکه در بخش گردشگری دولت کار حاکمیتی (طراحی، برنامه‌ریزی و تأمین بخشی از زیر ساخت‌ها) می‌کند و مردم کار تصدیگری انجام می‌دهند، تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌ها و تسهیلات بانکی در تعهد دولت است و اجرای پروژه‌های گردشگری از جمله تأسیسات اقامتی، هتل‌ها، مراکز اقامتی، مهمان‌پذیرها و مراکز تفریحی و سرگرمی باید بخش خصوصی اقدام کند.

وی با بیان اینکه بخش گردشگری کشور یک بخش رونق گرفته است، اظهار کرد: به دلیل رویکرد خوب دولت و استقبال مردم از گردشگری داخلی و اینکه در سبد هزینه خانوار مردم جایگاه ویژه‌ای را پیدا کرده است رونق گرفته است و این روند در ماه‌ها و سال‌های آینده بهتر و بیشتر خواهد شد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: از همه سرمایه گذاران بخش خصوصی بویژه سرمایه‌گذاران استانی دعوت می‌کنم که با خیال راحت و اشتیاق و فراغ بال در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مقاصد گردشگری داخلی و خارجی کشور می‌تواند باشد، بیان کرد: موقعیت خاص جغرافیایی، اقلیم، جنگل‌ها، طبیعت بکر و سرسبز، گردشگری روستایی و گردشگری عشایری این استان پتانسیل‌های خوبی دارد و سرمایه‌گذاری در این بخش از توجیه خوبی برخوردار است.

وی افزود: در زمینه سرمایه‌گذاری در ایجاد زیر ساخت‌ها و تسهیلاتی که باید به بخش خصوصی داده شود برای استان کهکیلویه و بویراحمد اولویت ویژه‌ای را قایل هستیم.

همچنین سلطانی‌فر، به همراه استاندار کهکیلویه و بویراحمد، مدیرکل گردشگری این استان و برخی از مسئولان استان از پارک جنگلی شهر یاسوج بازدید کرد و از روند کمپینگ اقامتی در این پارک و روند ایجاد دهکده ایلی و عشایری و سنتی در آن بازدید و دستورات لازم را برای تسریع در امور داد.

رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی از مسئولان استانی و به خصوص مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد خواست تا طرح بزرگ گردشگری پارک جنگلی یاسوج بصورت فاز به فاز اجرا شود.

وی بیان کرد: مسئولان استانی برای اجرای بهترین طرح‌ها در این محل اقدام کنند تا صنعت گردشگری با اجرای این طرح گردشگری، اقامتی و تفریحی در استان رونق بیشتری پیدا کند.

حسن وکیلی، سرمایه‌گذار اجرای دهکده ایلی، عشایری و سنتی در پارک جنگلی یاسوج نیز توضیحات لازم را در خصوص چگونگی و نحوه اجرای این کمپینگ و مکان‌هایی که برای ساخت در نظر گرفته شده است،‌ ارائه کرد و گفت: ویلاهای سنتی با معماری قدیم، سالن همایش‌ها و جشن‌ها، پیست اسب سواری، سوئیت‌های اقامتی، بازارچه سنتی از جمله بخش‌های این دهکده خواهد بود.

مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی کهکیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید با بیان اینکه در گذشته 700 میلیون تومان برای اجرای طرح گردشگری در این پارک اعتبار هزینه شده است، گفت: 400 میلیون تومان اعتبار نیز امسال برای محصور کردن این طرح 7 هکتاری در نظر گرفته شده است.

محمود باقری از آماده بودن همه زیرساخت‌ها در این محل خبر داد و خاطرنشان کرد: آب و برق و سایر خدمات اکنون در محل پارک جنگلی وجود دارد که با ورود سرمایه‌گذار آماده همکاری برای اجرای عملیات طرح گردشگری پارک جنگلی هستیم.

به گزارش ایسنا، همچنین سلطانی فر، با حضور در یادمان شهدای گمنام در تپه نور الشهداء یاسوج با نثار گل و قرائت فاتحه با مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha