• سه‌شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 93072212041

ملی‌پوش دوومیدانی: این "آقا" با زندگی همه ما بازی کرد!

ملی‌پوش دوومیدانی: این "آقا" با زندگی همه ما بازی کرد!

دونده 4 در 400 متر امدادی ایران در بازی های آسیایی گفت: من هر چقدر تلاش کردم، طهماسبی چوب را در فاصله 5 سانتی متر خودش از من نگرفت و با این کار زندگی همه ما را خراب کرد.

دونده 4 در 400 متر امدادی ایران در بازی های آسیایی گفت: من هر چقدر تلاش کردم، طهماسبی چوب را در فاصله 5 سانتی متر خودش از من نگرفت و با این کار زندگی همه ما را خراب کرد.

مهدی زمانی در گفت وگوبا خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایسنا درباره حذف عجیب تیم 4 در 400 متر از بازی های آسیایی اینچئون، اظهارکرد: من در رشته 4 در 400 متر به همراه مهدی رحیمی، احسان طهماسبی و سجاد هاشمی در بازی های آسیایی شرکت کردم اما متاسفانه نتوانستیم به موفقیتی برسیم و دست خالی به ایران بازگشتیم.

زمانی ادامه داد: من می توانستم در 400 متر انفرادی شرکت کنم اما به دلیل اینکه کادر فنی از من خواست تمام تمرکزم را در 4 در 400 متر امدادی بگذارم به همین دلیل در ماده انفرادی شرکت نکردم. با اینکه من در انفرادی شانس زیادی برای کسب مدال داشتم.

او درباره اتفاقی که در دوی 4 در 400 متر انفرادی برای تیم ملی ایران افتاد، تصریح کرد: مسابقه ما در دور مقدماتی با دوی آقای رحیمی شروع شد و او هم به عنوان نفر دوم چوب را به من رساند. من هم درحالی که نفر اول بودم نزدیک آقای احسان طهماسبی شدم اما هرچقدر تلاش کردم چوب را از من نگرفت.

ملی پوش دوومیدانی درباره علت خطای تیم ایران در این ماده گفت: واقعا تا الان هم من نمی دانم چه اتفاقی افتاده است، نه برخوردی پیش آمد و نه دلیلی برای خطا وجود داشت. من در یک فاصله پنج سانتی متری با نفر سوم گروه می دویدم اما او چوب را از من نمی گرفت. متاسفانه در پایان همه تقصیر ها هم بر گردن من افتاد و همه خبرنگاران و افرادی که آن جا بودند اعلام کردند که نفر دوم نتوانست چوب را انتقال دهد.

او در ادامه افزود: یک ربع بعد از مسابقه من در پیست نشسته بودم و وقتی می دیدیم که تیم ها با زمان های پایین تر از رکورد ما به فینال صعود می کنند حسرت می خوردم که چرا این اتفاق برای ما نیفتاده است و ما فینالیست نشدیم.

زمانی درباره شانس مدال ایران در این ماده گفت: من نمی گویم که صد در صد طلا می گرفتیم اما مطمئن هستم مدال به دست می آوردیم چرا که تا 800 متر ابتدایی تیم ما اول بود و نفرات بعدی هم می توانستند فاصله ما را بهتر و بیشتر کنند و جلوتر از بقیه دوندگان قرار بگیریم.

او در پاسخ به این سوال که آیا عدم هماهنگی باعث بروز چنین اتفاقی شده ، اظهار کرد: ما هماهنگی لازم را داشتیم و مدت ها بود که کنار هم تمرین می کردیم. هرروز تعویض چوب را تمرین می کردیم و حتی قبل از مسابقه در پیست تمرین بار دیگر روی تعویض چوب کار کردیم.

مهدی زمانی با ابراز ناراحتی از این اتفاق گفت: بدتر از همه این است که من و سجاد هاشمی به خاطر مدال این ماده در 400 متر ندویدیم و این آقا (طهماسبی) همه چیز را خراب کرد و با زندگی همه ما بازی کرد. اگر آقای طهماسبی در رقابت های آینده در مواد تیمی کنار من باشد، من هرگز در آن رقابت ها شرکت نمی کنم.

او در پایان گفت: من از 8 سالگی دوومیدانی کار می کنم و در این 17 سال چنینی اتفاقی را ندیدم. این ساده ترین بخش دوومیدانی است و اشتباه در آن بسیار عجیب است. فدراسیون باید تمام بررسی های لازم را انجام بدهد و تمام جوانب را در نظر بگیرد و نباید باور کند که به یک دلیل بچگانه این اتفاق افتاده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۱۲:۱۶

من واقعا نمي توانم در مورد اشتباه قضاوت دقيق كنم اما فدراسيون اشتباه بزرگي كرد چون مدال انفرادي را رها نمي كنند براي مدال تيمي - 400 متر مسافت زيادي نيست كه انرژي فراواني بگيرد و حتي تيم هاي قهرمان جهان در دوهاي امدادي بارها در المپيك به دليل خطا حذف شده اند و اين اتفاق جديدي نيست در هر صورت به خاطر مدال ماده تيمي ماده انفرادي را رها نمي كنند - فدراسيون اشتباه كرده و قبلا هم گفته بودم بهشان - شركت در مواد انفرادي اسيبي به ماده تيمي نمي زند همانند ساير كشورها كه در هر دو ماده (400 انفرادي و 4در400 تيمي) شركت مي كنند

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۲۳:۳۴

سجاد ومهدي بنده خدا چه خوابهاي كه براي مدال نديده بودنداما به راستي طهماسبي بدش از مال طلا مي آمد يا سكه هاي طلايي كه در انتظاراو بودپس چرا چوب را نگرفته جوابش فقط يك كلمه است و آن تست دوپينگ است پس دنبال چيز ديگر نگرديد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۲۳:۵۹

جواب اين همه هزينه بيت المال را كي مي خواهد بدهد آقاي داوري هر چه زودتر بايد استعفابدهد تا مقداري از اين اشتباه را جبران كند