• سه‌شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۳ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 93072212391
  • خبرنگار : 71133

فیلمی که 7 ساعته ساخته شد

فیلمی که 7 ساعته ساخته شد

فیلم کوتاه میثم مولایی با عنوان «شکار» که آنرا در فرانسه مقابل دوربین برده است، در جشنواره فیلم کوتاه تهران به روی پرده می رود.

فیلم کوتاه میثم مولایی با عنوان «شکار» که آنرا در فرانسه مقابل دوربین برده است، در جشنواره فیلم کوتاه تهران به روی پرده می رود.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این اثر که اولین فیلم کوتاه داستانی مولایی است، داستان زن و مرد جوانی را تعریف می‌کند که در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم ازدواجشان هستند، اما با یک تلفن برنامه‌هایشان به هم می‌خورد.

«شکار»( La Chasse) با فیلمنامه‌ای از جان رابو و بر اساس ایده‌ای از میثم مولایی در شهر دوویل، در شمال فرانسه به زبان فرانسه ساخته شده و بازیگران جوان تئاتر این کشور در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

مولایی درباره فیلمش به ایسنا گفت: هر سال در شمال فرانسه، در یک شهر کوچک ساحلی به نام تروویل یک کارگاه فیلم سازی برای جوانان فرانسه زبان برگزار می‌شود که در آن از کلاس و استاد خبری نیست. در این کارگاه با ساده‌ترین امکانات، در کم‌ترین زمان ممکن، با همراهی جوانانی هر یک از گوشه‌ای از دنیا آمده‌اند باید « فیلم » ساخت. «شکار» که اولین فیلم داستانی من است، سه روزه نوشته شد، دو روز با بازیگران تمرین کردیم و فیلم‌برداری هم 7 ساعت طول کشید.

وی افزود:از شروع تدوین تا نمایش فیلم در کارگاه هم کم تر از 12 ساعت سپری شد. «شکار» برای من تجربه‌ای است در تعریف کردن یک داستان در کوتاه ترین زمان، تلاش برای درست از آب درآوردن غافلگیری پایانِ داستان و هم کاری با عواملی که هر یک از کشوری آمده بودند و زبان مشترک همه‌مان« عشق» به سینما بود.

این فیلم با حمایت موسسه‌ی کانادایی OFQJ ( دفتر فرانسوی- کبکی جوانان ) تولید شده که از هنرمندانِ جوانِ فرانسه زبان در سراسر دنیا حمایت می‌کند.

همه‌ی عوامل فنی«شکار» از سینماگران جوان کشورهایی از جمله فرانسه، مکزیک، شیلی، موریس و کبک کانادا هستند.

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: کارلوس جراردو گارسیا. صدابردارصحنه: سرژ دور، ونسان روبیدو. تدوین: میثم مولایی. فیلم بردار: پابلو ریوا . نور: بنجامین روهو. طراح چهره پردازی و اجرا: آن وِرهاگو، آلیکس لووِرگیت. جلوه های ویژه : سِدریک لاووئا. صداگذاری ومیکس: ژیل برناردو. دستیار کارگردان و برنامه ریز: ماری سِتبون. تصحیح رنگ: کِلِر دین. بازیگران: نادِژ نِشادی . اروان زِجنوک. آنتونی مارتین. تهیه کننده: ساموئل پِرا، محصول موسسه ی OFFCOURTS

این فیلم روز چهارشنبه 23 مهرماه، ساعت 19:45 در سالن شماره چهارپردیس ملت و روز شنبه 26 مهرماه، ساعت 10:30 صبح در سالن شماره چهار پردیس ملت به روی پرده می رود.

میثم مولایی تا کنون آنونس بیش از هفتاد فیلم سینمایی را ساخته است و همچنین کارگردان تلویزیونی سریال‌های «کلاه‌قرمزی» را عهده‌دار بوده و از دیگر فعالیت‌های او در زمینه‌ی کارگردانی می‌توان به فیلم‌های مستند تلویزیونی «سیصد هزار دقیقه بعد»، «اولین عبور» و «پنجره‌ی رو به حیاط» اشاره کرد.

از فعالیت‌های او به عنوان تدوینگر نیز می‌توان از فیلم‌های سینمایی «کلاه قرمزی و بچه ننه» ، «عیار 14» و چندین مجموعه های تلویزیونی و تله فیلم نام برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha