• چهارشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 93072312813
  • خبرنگار : 71060

نگاهی به زندگی آوارگان سوری از دریچه دوربین

نگاهی به زندگی آوارگان سوری از دریچه دوربین

محبوبه هنریان به‌تازگی یک کارگاه آموزش عکاسی را برای نوجوانان سوری ساکن در کمپ‌های لبنان برگزار کرده و به‌دنبال این است که نمایشگاهی از عکس‌های برگزیده‌ی این کارگاه را در ایران برگزار کند.

محبوبه هنریان به‌تازگی یک کارگاه آموزش عکاسی را برای نوجوانان سوری ساکن در کمپ‌های لبنان برگزار کرده و به‌دنبال این است که نمایشگاهی از عکس‌های برگزیده‌ی این کارگاه را در ایران برگزار کند.

این مستندساز در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این‌باره اظهار کرد: چندی پیش، برای تدریس در کارگاه‌های آموزش زبان انگلیسی و عکاسی به کمپ‌های آوارگان سوری در لبنان دعوت شدم و قرار شد کارگاهی برای آموزش عکاسی برای نوجوانان 9 تا 18 ساله سوری ساکن در کمپ داشته باشیم.

رییس پیشین انجمن مستندسازان ادامه داد: با توجه به سختی‌هایی که این نوع زندگی و شرایط سوریه برای این نوجوانان و خانواده‌های‌شان ایجاد کرده، به‌دنبال این بودم تا با دادن امید به آن‌ها، از طریق این کارگاه‌ها، این افراد را تشویق کنم که حتی در شرایط سخت نیز زیبایی‌های زندگی را ببینند و آن‌ها را فراموش نکنند. بر همین اساس از آن‌ها خواسته شد تا با طرح قصه‌ای، زندگی شخصی خود را از دریچه‌ی دوربین به تصویر بکشند.

هنریان همچنین بیان کرد: بر همین اساس در پنج جلسه، اصول عکاسی به این افراد آموزش داده شد و نوجوانانی که در این دوره‌ها شرکت کرده بودند در سه گروه به‌طور تفکیک‌شده به ثبت تصاویری از کمپ محل سکونت، خانواده و مدرسه خود پرداختند تا در آینده، برگزیدگان این تصاویر در نمایشگاهی به‌نمایش گذاشته شود.

این مستندساز ادامه داد: پس از آن‌که این نوجوانان عکس‌های خود را ارائه کردند، آثاری بسیار زیبا و با کیفیتی در میان آن‌ها دیده می‌شد. به همین دلیل، نمایشگاه آن‌ها بسیار مورد استقبال قرار گرفت. از سوی دیگر، با ورود دوربین به میان ساکنان کمپ به‌تدریج نوعی شور و نشاط در فضا ایجاد شد و پس از مدتی، ساکنان این کمپ‌ها اعتماد کردند و جلوی دوربین حاضر شدند.

وی گفت: مجموعه‌ای از عکس‌های مختلف از این کودکان گرفته شد که برخی از این عکس‌ها در نهایت می‌تواند سندی باشد که روایت‌کننده‌ی برهه‌ای از زندگی آن‌ها خواهد بود.

هنریان اظهار کرد: نمایشگاه عکس‌های برگزیده‌ی این کارگاه در لبنان برپا شد و عکس‌های این نوجوانان به‌نمایش درآمد. حالا هم در تلاش هستم تا در اولین سفرم به ایران، نمایشگاهی را از 100 عکس برگزیده‌ی آن‌ها با عنوان «زندگی دوباره به من باز می‌گردد» برگزار کنم و عواید حاصل از آن را به‌دست ساکنان کمپ‌ها برسانم.

او افزود: اکنون در حال مذاکره برای برپایی این نمایشگاه هستم و امیدوارم با فراهم شدن شرایط مناسب، امکانی برای نمایش برگزیده‌ی عکس‌های نوجوانان سوری فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha