• پنجشنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۳ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 93072413508
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

جزییات اسیدپاشی‌های اخیر به زنان اصفهانی

جزییات اسیدپاشی‌های اخیر به زنان اصفهانی

ایسنا/اصفهان شب‌ گذشته در خیابان مهرداد اصفهان به یک خانم جوان اسیدپاشی شد.

شب‌ گذشته در خیابان مهرداد اصفهان به یک خانم جوان اسیدپاشی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه اصفهان، به گفته شاهدان عینی و کسبه این خیابان، زن جوان در حالی که سوار بر خودروی سمند خود بود توسط مهاجمان ناشناس موتورسوار مورد اسیدپاشی قرار گرفت.

این حادثه زمانی اتفاق افتاد که از چندی پیش تاکنون در شبکه‌های اجتماعی مطالبی با محتوای اسیدپاشی به زنان بی‌حجاب در اصفهان منتشر می‌شود اما مشخص نیست که آیا حادثه شب‌گذشته ارتباطی با این مطالب داشته است یا خیر؟

شاهدان عینی این حادثه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، گفته‌اند که این زن به شدت از ناحیه صورت و دست دچار سوختگی شده و به بیمارستان سوانح و سوختگی منتقل شد.

علی شجاعی یکی از کسبه خیابان مهرداد می‌گوید: زن جوان حدود 27 ساله بود و حجاب معمولی داشت.

وی ادامه می‌دهد: این چندمین باری است که در هفته‌های اخیر در خصوص اسیدپاشی به زنان جوان در اصفهان شنیده است.

سرهنگ حسین حسین‌زاده، جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تأیید این خبر گفت: پلیس اصفهان در حال برنامه‌ریزی برای شناسایی متهمان است.

وی از علل وقوع این حادثه اظهار بی‌اطلاعی کرد.

هم‌چنین فضل‌الله کفیل، فرماندار اصفهان در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود این چندمین مورد از اسیدپاشی روی زنان در اصفهان در روزهای اخیر است، گفت: چند مورد اسیدپاشی اتفاق نیفتاده بلکه این دومین مورد بوده و هر دو حادثه با فاصله زمانی اتفاق افتاده و پلیس در حال بررسی این موارد است.

وی در پاسخ به اینکه آیا علت اسیدپاشی‌ها در اصفهان می‌تواند مربوط به مطالب منتشر شده مبنی بر اسیدپاشی بر زنان بدحجاب باشد یا خیر گفت: یکی از خانم‌ها که مورد اسید پاشی قرار گرفته متأهل است و احتمال دارد این حادثه مربوط به اختلافات شخصی باشد.

فرماندار اصفهان تاکید کرد: موضوعات این‌چنینی باید با دقت بررسی و سپس منتشر شود. باید حواشی کار را بررسی کنیم زیرا اگر خبر خامی در این خصوص منتشر شود به ایجاد نگرانی و عدم احساس امنیت در مردم کمک می‌کند و به پلیس اعلام شده که هر چه سریع‌تر در این زمینه اطلاع‌رسانی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۴ ۱۵:۰۲

اگر فقط يك مورد قبل از اين وجود داشته، چطور الگو و زنجيره اي بودن جنايت هاي مشابه قبلي كشف شده؟

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۴ ۱۷:۵۱

قيافه معمولي بوده يعني چه؟

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۴ ۱۸:۵۲

با تشکر از شما امنيت در جامعه اسلامي از مهمترين واساسي ترين رکن يک نظام اسلامي است.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۴ ۱۹:۲۸

اميدوارم پليس افرادي رو که باعث اين جنايت وحشتناک شدن رو در کمتر از شش ساعت دستگير کنه و جوري باهاشون برخورد کنه که کسي ديگه جرات انجام يه همچين کاري رو نداشته باشه.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۴ ۲۱:۱۱

تا کي خانومها از رفتار و ... بعضي آقايون بايد عذاب بکشند

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۴ ۲۳:۴۴

چطور وقتي يه ويديو هپي ساخته ميشه ظرف چند ساعت تو صداسيما تو بوق و کرنا ميکنن که شناسايي و دستگير شدن, اون وقت الان نتونستن عاملان اين اسيد پاشي ها رو دستگير کنن!!!

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۰۰:۱۴

اينجا ايران روزي مهد تمدن بود و امروز ......

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۰۰:۲۹

واقعا متاسفم برا مسولاني که اي قضيه رو به صورت عادي پيگيري کرده واقعا يک انسان چطور ميتونه به هم نوعش همچين ازاري برسونه

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۰۰:۳۶

مازنان دراين جامعه اصلااحساس امنيت نميکنيم.ديگرخبرهاي ازاين دست زيادگزارش ميشود اماکسي نيست که فکري بحال زنان بيچاره بکند.احتمالاقانوني هم براي مجازات اسيدپاشي به زنان وجودندارد.يازنان بايد اعدام شوند؟!!!!??

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۰۰:۵۴

چطور مي‌شه ويزاي داعش گرفت؟

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۰۴:۴۸

بشيم پاشيم ازاين عالم بدر شيم/ بشيم از چين وماچين دورتر شيم/ بشيم ازحاجيان مکه پرسيم/ اگر دوري خوش است ما دورتر شيم.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۰۵:۳۵

داعش در ايران هم بوده است

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۰۸:۱۰

عاجزانه از پليس و مخصوصا دستگاه قضا مي‌خواهيم حداقل با اين موارد به شدت برخورد کنند

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۱۰:۴۳

معمولا اسيد پاشي سر مشکلات عشقي و ناموسي پيش مياد ، اينکه الکي قضاوت کنيم به جز آشوب و وحشت عمومي نتيجه اي نداره .ولي بعيد هم نيست که عقده هاي جنسي باعث خشونت بشه اون هم در جامعه اي که جوان ها معمولا سالها بايد غريزه ي جنسي خودشون رو سرکوب کنن.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۱۰:۵۱

شايد داعشي ها باشن،

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۱۱:۰۷

خيلي جالبه که اطراف ما متهمان به راحتي زندگي ميکنن و من و دختراي مثل من از ترس اسيد پاشي تو خونه سپري ميکنيم فرماندار گرامي اصفهان اين واسه شما دومين مورده در صورتي که براي ما يازدهمين مورد ...

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۱۲:۵۰

گلى به جمال آقاى فرماندار! خودتونو به اون راه ميزنين?!!!!!

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۱۳:۱۵

من ي اصفهاني هستم فقط بايد بگم ک زود طرفو دستگير کنيد چون وحشت افتاده تو شهر

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۱۳:۳۰

وحشيا

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۱۵:۰۵

اين کار منافقين و دشمنان اسلام است که ميخوان اسلام رو بد نشون بدن وگرنه هر مسلموني ميدونه دين ما گفته لا اکراه في دين يعني هيچ اجباري در دين اسلام نيست.اين کار کسايي هستش که مي خوان ايران رو از داخل خراب کنن.لطفا گول شعار ها رو نخوريم

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۱۵:۳۴

با سلام از مسئولين محترم انتظامي اصفهان خواهان رسيدگي وبرخورد قاطع با متهمان چنين اعمال وحشيانه كه باعث بي حثيت كردن ملت بزرگ ايران نزد جهانيان خواهد شد را دارم

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۱۵:۳۸

اين اقايوني كه دم از امنيت ميزنن كجاهستن اقايون دلواپس كجا تشريف دارن؟

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۱۶:۳۳

تا زماني که مجازات قصاص باشد همين است . اغلب توسط قرباني بخشيده مي شوند با پرداخت هزينه درمان توسط کسي که اسيد پاشيده و اغلب ان شخص هم از پس هزينه بر نمي ايد .. اگر به صورت مستقيم حکم اعدام اجرا شود ديگر کسي جرات اين کار را نمي کند .

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۱۸:۰۸

اگر چند نفر آهنگ شاد تو ماشين بخونند زود دستگير ميشن و اين افراد اسيد پاش را نميتونند يا نميخواهند دستگير کنند

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۱۹:۲۰

اگر بنا بود اراده کنن به دستگيري اين اسيد پاشان تند و و بي منطق الان تا شب نشده دستگير ميشدن

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۱۹:۳۰

اگر قانون، مجازات اسيد پاش و حتي معاونت در اسيد پاشي را بسيار شديد و محکم تايين کند اين حرکت منحوس از جامعه ميرود.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۰:۱۸

1 بايد مجازات اعدام براي همچين عمل کثيفي بذارند، چون عملا اون طرفي که قرباني هست زندگيش نابود شده! 2 بايد اين ماده براحتي در دسترس مردم نباشه.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۲:۱۴

اين درسته كه قصاص اسيد باشي برداشته شده؟

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۲:۲۶

چرا مجازات سنگين براي اسيدپاشي تعيين نمي شود؟

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۳:۳۵

جالبه چطور يکي از چراغ قرمز رد بشه100 تا عکس ازش ميگيرن اين دوربينا, چطوره که تا الان اين جنايتکارا شناسايي نشدن, دوربينا الکيه نکنه, من و دخترم از ترس بخدا ازخونه بيرون نميريم, نيروي انتظامي کجاييد ک اين مرداي وحشي و ناپاک رو پيدا کنيد و ارامشو برگردونيد

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۳:۵۳

از امروز به بعدم بايد رومون اسيد بپاشيد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟. حتي گفتنشم سخته .واقعا خدا هيچ وقت ازتون نميگذره .

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۶ ۰۰:۴۱

واااي باورم نميشه يعني اينجا همون ايرانه؟!؟

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۶ ۰۱:۲۱

ايسنا ما جمعي از خانمها و آقايون اين کشور ازت خواهش و تمنا ميکنيم اين نظرات و اعتراض هاي مردم پاي اين خبر را به گوش مسوولين مخصوصا قوه قضاييه و نيروي انتظامي برسونيد.ايسنا ازت عاجزانه خواهش ميکنيم درد دل مردان و زنان پاي اين خبر را به گوششان برسان

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۶ ۰۳:۱۱

من به سهم خودم از ايسنا تشکر مي کنم که خيلي از خبرها را بدون تعارف مخابره مي کند ، نمي دونم در زمانه اي که هيچ چيز اخلاقي باقي نمونده بايد شما رو به چي قسم بديم که پيگير اين خبر باشيد ، مخابره ي واقعيت در اين زمينه ميتونه جلوي يک روند خطرناک را بگيرد ،

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۶ ۰۷:۲۰

سلام اميدوارم بزودي هم عوامل اصلي اين جنايات شناسايي و به شدت مجازات شوند و هم باكساني كه از هر فرصتي براي سوءاستفاده و متهم كردن مردم و انقلابيون بهره ميبرند نيز برخورد جدي شود.هرجند ليس علي المريض حرج.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۶ ۱۲:۲۱

ياد حرف پليس در مورد دستگيري در عرض 6 ساعت و افتخار به گرفتن چند جوان بخاطر كليپ تصويري افتادم حالا ما نمگيم 6 ساعته حداقل يكي دوروزه دستگير كنيد

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۶ ۱۲:۲۸

چطور به سرعت عاملين اون ويديوي کذايي رو دستگير کردين؟؟ چرا نميگيرنشون؟فقط دستتون رو سر بچه هاي بيگناه بلنده؟

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۶ ۱۴:۱۷

هيچ مسلمان واقعي تحمل ديدن يا شنيدن رنج ديگر انسان ها را با هر اعتقادي ندارد چه رسد به اين که خود عامل آن باشد. انتساب اين کار به ناهيان از منکر اشتباه بزرگي است وبا هيچ يک از تعاليم اسلام همخواني ندارد . اسلام دين اعتدال است نه دين افراط و تفريط اين کار انسان‌نماهاي شيطان‌صفتي است که با خدا پيکار دارند.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۶ ۱۵:۲۳

داعش تو اصفهان اين شکلي امده

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۶ ۱۷:۱۳

با سلام.من از ايسنا واقعا تشکر ميکنم که اخبار موثق را در اسرع وقت به اطلاع همه ميرسونه. فقط تقاضا دارم به شدت پيگير اين موضوع باشيد تا اگر پاي گروه خاص يا هر کس ديگري وسط هست رو هر چه سريعتر دستگير کنن. آخه بحث امنيت ملي وسطه. مردم واقعا احساس نا امني ميکنن. فقط اسيد پاشي رو کم داشتيم ديگه

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۶ ۲۰:۴۲

خانواده هاي چنين افرادي بايد شرم سار و خجالت زاده باشن از خداوند و بندگان ا و با تربيت چنين فرزنداني.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۷ ۰۰:۳۸

من از اصفهان هستم که پيام ميدم با پليس هاي آماده باش که صحبت کرديم اعلام کردن يا از خونه بيرون نياين يا باخودتون يه بطري آب همراه داشته باشيد. الان چندين موردش رو خودمون فهميديم و حتي يکي از آنها از دوستان بودن.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۷ ۰۱:۱۹

اي کاش مسئولين امنيتي استان اصفهان در فضاي مجازي هنگامي که پيام هاي هشدار در خصوص اسيد پاشي حدود 6ماه پيش منتشر شد، کمي اشراف به خرج مي دادند و منبع پيام ها را شناسايي مي کردند. متاسفانه فقط بر روي مسائل خاص اشرافيت دارند و لاغير.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۷ ۰۹:۰۴

سلام براي مقابله با اسيدپاشي اين نکات قابل بررسي است: 1- عدم سهولت دسترسي همه افراد به اسيدهاي سوزاننده از طريق توزيع توسط اتحاديه و کنترل آن توسط بازرسان نامحسوس که اشخاصي که اقدام به فروش اسيد مي کنند نسبت به لغو جواز مغازه و معرفي فروشنده به مراجع قضايي و مجازات سنگين براي فروش مواد اسيد سوزاننده.2- محاکمه سريع متهم و اشد مجازات براي شخص اسيدپاش که باعث بازدارندگي اين جرم توسط ديگران شود.3- بيمه کامل درمان قرباني اسيدپاشي توسط وزارت بهداشت. از افراد حزب اللهي و مومن که به ناحق مورد اتهام اين عمل قرار گرفته اند مي خواهم نسبت به برخورد و کشف افراد مرتبط با اسيدپاشي ها با پليس همکاري کرده و ذهن مردم نسبت به دين و اسلام و افراد حزب اللهي بدنام نشود که اين خود بزرگترين ثواب را دارد.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۷ ۱۰:۰۶

فکر ميکنيد داعش از کجا امده داعش همين جا تو اصفهان دارند جولون ميدهند

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۷ ۱۱:۳۱

خدا لعنتشون کنه آخه به تو چه ربطي داره تو اگه خدا شناس و خدا ترس بودي با بنده خدا اينجوري نميکردي اينا ميخوان آدماي مومن رو خراب کنند

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۷ ۱۱:۳۷

چند تا دختر و پسر براي شاد بودن ي آهنگ دادن بيرون،2ساعت نکشيد دستگير شدند.....حالا تو اصفهان تا حالا به صورت شيش نفر اسيد پاشيدن پليس فقط نظاره گره.....

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۷ ۱۶:۵۲

تو رو خدا پيگير باشيد من با ماشين رفت و آمد ميکنم روزا از ترس ميميرم تا ميرمو ميام

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۷ ۲۰:۲۷

هنوز پيداشون نکرده باشيد خيليه

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۷ ۲۱:۲۹

چطور برادران نيرو انتظامي در دو ساعت تونستن کساني رو که توي کليپ هپي بازي کردن دستگير کنن اما اين اسيد پاشان آزادانه تو شهر مي چرخن

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۷ ۲۲:۳۶

خدا لعنتشون كنه كه مردم از ترس جرات بيرون امدن ندارند مسئولين كجاييد از خواب بيدار شويد

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۷ ۲۲:۴۶

سلام،از همه ي مسئولين تقاضا دارم خودشونو جاي خانواده‌هاي قربانيان بذارن، خواهشا سريعا رسيدگي کنيد فک نميکنم واسه وزارت اطلاعات کار سختي باشه

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۷ ۲۳:۲۱

اينا هر کسي ک هستن بايد مجازات بشن هيچکس حق نداره ب انساني آسيب برسونه. مجازات اسيدپاشي مرگه اونم در صورت اسيب جدي اگ اسيب جدي نباشه ميشه زندان و ديه اين مجازات خيلي کميه مجازات اين ادما بايد اين باشه ک روي خودشون هم اسيد بپاشن بعد اعدامشون کنن حالا ميخواد اسيبي ک رسوندن کم باشه يازياد. بگم بابا تو رو ب خدا دست از سر ما خانم ها برداريد بذاريد زندگي کنيم هر سري يه برنامه برامون دارين همه چيز مملکت رو درس کردن فقط ما جوانا مونديم نا ب اندازه خودمون ميفهميم شما بقيه مشکلات رو درست کنين بابا اين همه مشکل مردم هنو دزدي ها و اختلاس هارو فراموش نکردن

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۹ ۱۴:۳۳

مردم که کاري از دستشون برنمياد ولي مقام ها مي تونن اين ترسو از مردم بگيرن و بي تفاوت نباشن

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۰۶:۱۳

خيلي نگران كنندس من خودم توي اصفهان نيستم ولي آدم مضطرب و ناراحت ميشه.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۲۲:۳۷

فقط ي سوال. آخه چرا؟ برا چي؟ دليلشو بگو. فقط ي لحظه فك كن ي لحظه! چي بگم واي از روزگار!!!

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۲ ۱۳:۱۵

ديگه ايران جاي موندن نيست خداحافظ سرزمين من

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۲ ۲۰:۳۹

يه کاري ميکنن از اين کشور بزاريم بريم يني ما نبايد تو خيابون امنيت داشته باشيم؟ خواهش ميکنم رسيدگي کنيد