• یکشنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۳ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 93072714949
  • خبرنگار : 71463

واکنش امام جمعه اصفهان به اسیدپاشی‌های اخیر در این شهر

واکنش امام جمعه اصفهان به اسیدپاشی‌های اخیر در این شهر

امام جمعه موقت اصفهان اسیدپاشی‌های اخیر در این شهر را محکوم و تصریح کرد: اینگونه کارها در قانون و شرع هیچ مجوزی ندارد.

امام جمعه موقت اصفهان اسیدپاشی‌های اخیر در این شهر را محکوم و تصریح کرد: اینگونه کارها در قانون و شرع هیچ مجوزی ندارد.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در واکنش به اسیدپاشی‌های اخیر اصفهان، اظهار کرد: این کار محکوم است، پیگرد قانونی، مجازات شرعی و دیه دارد و اگر کسی مرتکب چنین کاری شده، باید پیگیر بود چون اینگونه کارها در قانون و شرع هیچ مجوزی ندارد.

وی ادامه داد: من این موضوع را شنیده‌ام و باید آن را پیگیری کنم تا از جزئیات آن باخبر شوم و تحقیق بیشتری انجام دهم تا بتوانم بهتر اظهارنظر کنم، اما با این وجود چنین کاری به هر بهانه‌ای محکوم است، حتی اگر یک زن به بدترین وضع به خیابان بیاید مجازاتش چنین چیزی نیست. کسی حق ندارد از این کارها بکند. اگر کسی چنین کارهایی را کند مجازات شرعی دارد و قصاص دارد.

امام جمعه موقت اصفهان درباره صحبتی که پیش از این از قول او گفته شده بود که امر به معروف و نهی از منکر باید از تذکر لسانی فراتر برود، تاکید کرد: من نگفتم که تذکر فراتر از لسانی باشد، گفتم آنچه وظیفه یک مسلمان است تذکری ناصحانه، مشفقانه و مودبانه است. اگر قرار باشد برخوردی صورت بگیرد باید به صورت قانونی باشد و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی چنین مساله‌ای را پیگیری کنند تا کسی خودسرانه وارد این گود نشود. این اقدامات خودسرانه به هیچ وجه صحیح نیست.

رهبر در پایان اظهار کرد: باز هم می‌گویم یک مسلمان اگر بخواهد امر به معروف و نهی از منکر کند باید ناصحانه و مشفقانه و به صورت مودبانه این کار را انجام دهد. نیروی انتظامی و قوه قضاییه اگر می‌خواهند برخوردی انجام دهند باید در چارچوب قانون برخورد کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۷ ۱۱:۴۹

مقصران اصلي بايد مجازات شوند

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۷ ۱۲:۱۶

حدود 6ماه پيش بود که پيام هاي زيادي در خصوص هشدار به خانوم هاي اصفهاني در خصوص اسيد پاشي در حد شايعه در فضاي مجازي و اپليکيشن هاي موبايل پخش شد. اگر دستگاه هاي امنيتي مثل پليس فتا اصفهان، مرکز سايبري اطلاعات سپاه اصفهان منبع اصلي منتشر کننده اين پيام هاي هشدار آميز را شناسايي مي کردند امروز چنين مشکلي را نداشتيم.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۷ ۱۲:۴۵

با نظر اصفهان کاملا موافقم. متاسفانه فقط بلدند مسائل خاص و آسان را پيگيري کنند و توان حل موضوعات پيچيده را ندارند.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۷ ۱۳:۱۵

ايسنا از خبرهاي خوبت ممنون. تو تنها رسانه اي هستي که به مشکل اين روزهاي ما توجه مي کني.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۷ ۱۸:۰۵

کسانيکه اسيدپاشي مي‌کنند و امنيت و آسايش مردم را اينگونه از بين مي برند مفسد في الارض هستند و بايد اعدام شوند.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۷ ۱۸:۳۳

زنان اصفهاني در بدترين حالت روحي و رواني به سر مي برند

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۷ ۲۰:۳۵

قطعا و يقينا اسيدپاشي کار کساني است که پشتشان گرم است وگرنه کي جرات ميکنه؟

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۷ ۲۱:۵۱

واقعا دردناکه. همه دنيا از دشمن ميترسن ما با هموطن هاي خودمون درگيريم کاش از دين اخلاقيات ياد ميگرفتن و انسانيت. چطور يه باند بزرگ مخدر يه شبه جمع ميشه و چند تا رواني يه ماهه ول ميچرخن؟

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۲۱:۵۸

چهارتا جوان يه کليپ درست ميکنن و واسه سرگرمي ميذارن رو يوتيوب و 2 ساعته دستگير ميشن اما جنايتکاران راست راست تو خيابون ميچرخن و زندگي مردم رو نابود و سياه ميکنن و براي دستگيريشون هيچ حرکتي انجام نميشه!!!

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۱ ۱۳:۳۱

براي من سوال هست که چطور نيروهاي امنيتي، انتظامي و اطلاعاتي که مسلط‌ترين نيروها به امر امنيت جامعه هستند با وجود ده‌ها و شايد صدها دوربين مداربسته اعم از دوربينهاي مداربسته سر چهاراهها، بانکها، مغازه ها و ساختمانهاي مسکوني مشرف به محلهاي وقوع حادثه هنوز اين جانيان را شناسايي نکرده اند؟ مسئولان مربوطه، اي کاش بدانيد شدت سوزش اين اسيد در روح و روان شهروندان اين شهر شايد تا چند سال باقي بماند ...