• دوشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۳ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 93072815580
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

گفت‌وگو با یکی از قربانیان اسیدپاشی اصفهان:

اعدام برای کسی که به ما اسید پاشید،مجازات کمی است

اعدام برای کسی که به ما اسید پاشید،مجازات کمی است

ایسنا/اصفهان شب‌ها تا صبح آرامش ندارم و از درد فریاد می‌کشم. اعدام برای کسی که به ما اسید پاشید مجازات اندکی است. او که از فریادهای ما لذت می‌برد را باید به چشم ببینم و شاهد قصاصش باشم.

شب‌ها تا صبح آرامش ندارم و از درد فریاد می‌کشم. اعدام برای کسی که به ما اسید پاشید مجازات اندکی است. او که از فریادهای ما لذت می‌برد را باید به چشم ببینم و شاهد قصاصش باشم.

این گفته‌های "مریم- د" است که قرار بود تولد پسرش را جشن بگیرد اما در یکی از خیابان‌های اصفهان قربانی جنایت اسیدپاشی شد. مریم در نخستین گفت‌وگوی خود با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان از ترسش گفت و درخواست کرد که هیچ اسمی از او و نوع خودرو و محل حادثه‌اش ذکر نشود.

امروز بار دیگر جویای مراحل درمان این قربانی جنایت اسیدپاشی در اصفهان که از ناحیه چشم بسیار آسیب دیده شدیم و گفت: دیشب لنز چشمم را بیرون آوردم و به حدی چشم‌هایم درد دارد که طاقت فرسا شده است. پزشکان‌ گفته‌اند برای پیوند قرنیه باید منتظر باشم تا التهاب چشم‌هایم بخوابد.

مریم گفت: صورت من تنها سوخته اما پا، دست، گردن، دست چپ تا مچ توسط اسید خورده شده است.

او ادامه داد: درد زخم‌ها یک طرف و درد روح و روانم به یک طرف. غروب که می‌شود هر چه به لحظه حادثه‌ای که برایم رخ داد نزدیک می‌شوم دوباره آن اتفاق مقابل چشمم زنده می‌شود. لحظه‌ای که اسید از شیشه ماشین به روی من پاشیده شد و وسط خیابان فریاد می‌زدم و لباس‌هایم در تنم پودر شده بود؛ با یادآوری همه این لحظات وجودم را ترس فرا می‌گیرد و خانواده‌ام به من آرامش می‌دهند.

مریم با اشاره به هزینه‌های درمانش اظهار کرد: تا کنون نزدیک به 4 میلیون تومان هزینه کرده‌ایم، هر جعبه پماد ساختنی که برای سوختگی‌ها و زخم‌هایم استفاده می‌کنم 200 هزار تومان است و الان نزدیک به یک ماه است که این مراحل درمانی و هزینه‌ها ادامه دارد.

او افزود: حس ترس بدترین حس است هر روز خبرنگاران زیادی با من تماس می‌گیرند، اما نمی‌توانم به هیچ کس اعتماد کنم غروب‌ها از ترس و شب‌ها از درد جیغ و فریاد می‌کنم و از طرف دیگر هر روز نگران مراحل درمان سهیلا و دختری که چهارشنبه هفته پیش مورد اسیدپاشی قرار گرفت هستم و دلم برای بقیه زنان شهر که شاید طعمه شوند می‌سوزد.

این قربانی جنایت اسیدپاشی در اصفهان گفت: در آگاهی هم گفته‌ام و باز هم می‌گویم اعدام برای کسی که به صورت ما اسیدپاشید مجازات اندکی است. او که از فریادهای ما لذت می‌برد را باید به چشم ببینم و شاهد قصاصش باشم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۸ ۱۱:۱۲

اتفاقات تلخ ديگري نيز در جامعه رخ مي دهد. ولي اين موضوع چرا مورد تمرکز ايسنا و دوستانشان قرار گرفته جاي سوال است. نکنه از مسببين خبري هست و دنبال راهکاري به غير از قصاص از کانال رسانه براي آن باشند!

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۹ ۰۱:۲۶

خداوند شفاي شما رو در اولويت قرار دهد، آمين

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۸ ۱۲:۲۴

خدا به خود ايشون و خانوادشون صبر بده ... ايسنا به خودش افتخار کنه که قدمي موثر در آگاه نگه داشتن مردم برداشته. صدا و سيما حتي برنامه‌اي جهت کمک‌هاي اوليه در برخورد اول با اسيدپاشي تهيه نکرده ... يعني اصلاً براشون مهم نيست!

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۸ ۱۳:۱۰

در برابر درد جسمي و روحي شما زبان قاصر است و همان طور كه گفتيد اعدام مجازات كمي براي اين افراد است ، ولي اميدوارم حداقل اين افراد دستگير و اعدام شوند و به راي مراجع قضايي به چند سال حبس و تبعيد خلاصه نشود

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۸ ۱۳:۳۲

خدا لعنت کنه اينارو که از داعشي ها بدترن

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۸ ۱۳:۳۳

خدا لعنتشون کنه

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۸ ۱۳:۴۲

خيلي دردناکه اميدوارم که هر چه زودتر عاملين اين جنايتها دستگير بشن وبه سزاي عملشون برسن،

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۸ ۱۴:۵۲

خواهرم خدا به شما صبر دهد .اي کاش مسئوليني که در برابر شما و کسان ديگري مانند شما کوتاهي کرده و مي کنند لحظه ای خودشان و فرزندانشان را جاي شما بگذراند تا بدانند که شماها چه مي کشيد. خواهرم مردم عادي که بمانند شما به غير از خدا پشت و پناهي ندارند از عمق وجودشان زبان و درد و رنجي که شماها مي کشيد درک مي کنند. با شما موافقم که براي اين جانيان حرام لقمه اعدام کم است. آنان طبق نص صريح قرآن بايد قصاص شوند. چشم در مقابل چشم. من در مورد جنايات داعش زياد خوانده ام ولي اين حراميان نيز تاکنون در برابر قربانيانشان دست به چنين توحشي نزده اند که اين کفتار صفتان زده اند. امان از لقمه حرام !

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۸ ۱۵:۴۳

مساله اينه که مردم ديگه اعتمادي ندارن چون به همه ثابت شدست که بي‌طرف عمل نميکنن. از کجا ميدونيد مسببين اصلي رو اعدام ميکنن؟ نيروي انتظامي همون روز اول با بررسي دوربينهاي چهارراه‌ها خيلي راحت ميتونست اين اشخاص رو دستگير کنه ولي فعلاً از جايي صدايي شنيده نميشه ... چرا؟...

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۸ ۱۷:۰۰

نمي دونم چي بگم خيلي سخته فقط خدا مي تونه کمکت کنه واون لعنتي ها رو به سزاي عمل کثيفشون برسونه

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۸ ۱۷:۴۵

واقه مرحبا به اين بانوي زخم خورده. بايد حکم قصاص و زندان درباره اين بيماران و وحشيان اجرا شود. خيلي مسخره است که جو غربي ضد قصاص (که خود يک شکلي از عقب ماندگي غربيهاست) باعث شود مردم عزيز ما اينطور آزار ببينند.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۸ ۱۹:۲۷

سلام.من يك كارمند شاغل در بيمارستانم و به شدت نسبت به اين موضوع حساسيت پيدا كردم. با صداي موتور تمام بدنم به لرزه مي‌افته. مدام كابوس اسيدپاشي با من و همه همكارامه كه ميان هر روز سر كار. اونوقت اونهايي كه قرباني شدند در چه حالي هستند، خدا ميدونه و بس. اميدوارم به نحو شايسته با اين موضوع برخورد بشه. جدا اعدام براي اين افراد مسخره به نظر ميرسه. درد بايد با تك تك سلول هاشون عجين بشه تا درك كنن با مردم بي گناه چه كردند.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۸ ۲۱:۴۶

يک 4 ليتري بنزين و زنده زنده سوزاندن اسيدپاش. البته اگر هنرمندي نخواهد به طبل بخشش بکوبد . . .

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۹ ۰۰:۰۵

من يک پيشنهاد براي گيرانداختن اونا دارم؛ با توجه به تاکيد مسئولين قوه قضائيه کافيست کمي بيشتر وقت گذاشته بشه و تمام دوربين هاي مختلف راهنمايي و رانندگي ، بانک ها ، کسبه که بخش هايي از خيابان را تحت پوشش دارد از محل جرم به مرور تا فاصله زياد مثلا چند کيلومتري محل حادثه کنترل در قبل و بعد حادثه کنترل بشه و هرچي موتور سوار هست را رديابي کنند.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۹ ۰۰:۳۱

اون حيوون کثيفو اول بايد مثل کار خودش روش اسيد بپاشن بعدم انگشتاي دستشو قطع کنن بعد اعدام کنن! بايد زجرکش بشه و طعم اسيدي رو که پاشيده بچشه!

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۹ ۰۰:۳۸

به اندازه کافي دل همه مادران وپدران اصفهاني از اين ماجرا به درد آمده است.خواهش ميکنم به مسوولاني که مي آيند بگوييد دروغ نگويند مثل اين آقايي که امشب در صدا وسيما يک مشت دروغ تحويل مردم داد مثل اين است که نمک به زخم مردم اصفهان بپاشند مثلا ميگويند دو نفر بهشان اسيد پاشيده من خودم چهارتاي آنها را مي شناسم

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۹ ۰۱:۱۳

اي چرخ وفلک خرابي ازکينه توست/ بيدادگري شيوه ديرينه توست/ اي خاک اگر سينه تو بشکافم/ بس گوهر قيمتي که درسينه توست. اي خاک شکاف بردار

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۹ ۰۱:۱۷

فقط خدا فقط خداااااااااااااا ممنون ايسنا

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۲۹ ۱۱:۱۶

واقعا سخته فقط براشون از خدا صبر ارزو ميكنم اميدوارم هر چه زودبه سزاي عملشون برسن ايشاالله

avatar

واقعا سخته ديدن اين صحنه ها...و فکر کردن به اينکه شايد فردا من يکي از اون قرباني ها باشم... و سخت تر از اون اينکه بعضيها از اين قضيه سو استفاده ميکنن و به مردم آب ميپاشن ...واقعا براي همشون متاسفم...اميدوارم همشون به سزاي عملشون برسن.

avatar
۱۳۹۳-۰۷-۳۰ ۲۳:۵۳

آمنه و مسوولين مقصرند

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۵:۵۰

اعدام براي اسيدپاشان خيلي کمه بايد قصاص بشوند تا براي ديگر اسيدپاشان عبرت شود.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۵ ۰۲:۱۵

فقط قصاص!!!!!!!!!!!!!!