• دوشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۳ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 93072815744
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

دستگیری فردی که تهدید به اسیدپاشی کرد

دستگیری فردی که تهدید به اسیدپاشی کرد

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی از شناسایی و دستگیری فردی که با انتشار عکس‌های افراد شروع به آزار و تهدید به اسیدپاشی دختران می‌کرد، خبر داد.

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی از شناسایی و دستگیری فردی که با انتشار عکس‌های افراد شروع به آزار و تهدید به اسیدپاشی دختران می‌کرد، خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه آذربایجان‌شرقی به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد قاسملو در تشریح این خبر اظهارکرد: چندی پیش خانمی به هویت معلوم با ارائه شکوائیه اعلام کرد مدتی است از طرف یک پسر مورد آزار و اذیت و مزاحمت‌های تلفنی و تهدید به اسیدپاشی قرار گرفته و اخیراً نیز با سرقت گوشی تلفن همراه وی اقدام به انتشار عکس‌های وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی کرده، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مستنداتی فنی از فضای مجازی و تماس‌ها و پیامک‌های ارسالی به گوشی شاکیه جمع‌آوری شد و در گام بعدی با استفاده از شگردهای پلیسی و بهره‌گیری از تجهیزات آزمایشگاه فرانزیک، مستندات محکمه پسند دال بر انجام تخلف از طرف فرد اعلامی شاکیه بدست آمد.

قاسملو ادامه‌داد: با هماهنگی مقام قضایی سیستم‌های رایانه‌ای متهم جمع‌آوری و متهم برای تحقیق به این پلیس انتقال داده شد که با وجود مستندات فنی در تفهیم اتهام، وی تخلف وارده را قبول نکرده و اعلام کرد که کار وی نبوده است.

این مقام انتظامی تشریح‌کرد: سیستم‌های رایانه‌ای و تجهیزات الکترونیکی ضبط شده از متهم بررسی و مشخص شد سیستم به جهت عدم شناسایی، عکس‌های شاکیه را با همکاری و از طریق گوشی خواهرش در فضای مجازی منتشر کرده است.

وی با بیان اینکه متهم برای بار دوم به این پلیس دعوت شد و چون چاره‌ای نداشت لب به سخن گشود و اعلام کرد برای آزار و اذیت شاکیه که قبلاً با هم دوست بودند به این عمل دست زده است.

وی ادامه‌داد: نتیجه تکمیلی تحقیقات به عرض مقام قضایی منعکس و پرونده به همراه متهم برای سیر مراحل بعدی تحویل دادسرا شد.

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گوشی‌های تلفن‌همراه هوشمند قابل حمل بوده و امکان سرقت و مفقودی آن هر لحظه متصور است، از نگهداری عکس و مطالب شخصی و محرمانه در آنها جدا خودداری کرده و در استفاده از برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه تجدید نظر و با سبک و سنگین کردن تهدیدات و مزایای آن، نحوه بهره‌گیری از آن را انتخاب کنیم و به خاطر داشته باشیم. پلیس فتا استفاده از شبکه‌های اجتماعی خارجی را توصیه نمی‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha