مدیر روابطعمومی آتشنشانی زنجان گفت: بسیاری از تماسهای صورت گرفته با آتشنشانی در شهر زنجان مربوط به حوادث آسانسور است.
حمید توکلی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه زنجان، اظهار کرد: عملیات آتشنشانی در دو حوزه اطفاء حریق و همچنین امداد و نجات در موارد منجر به حوادث آسانسور، مقابله با حیوانات موذی و همچنین گیر کردن اشیاء حلقوی در دست است. شهروندان تا حد قابل توجهی از وظایف مامورین آتشنشانی اطلاع دارند.
وی با بیان اینکه مزاحمین تلفنی بالاترین آمار تماس با 125 را به خود اختصاص میدهند، تصریح کرد: روزانه به طور میانگین در حدود 600 تماس از سوی شهروندان زنجانی با سامانه 125 صورت میگیرد که میزان بالایی از این تماسها، مزاحمتهای تلفنی هستند و بخش دیگری نیز تماسهای اشتباه شهروندان به منظور ارتباط با سامانههای سه رقمی دیگر است.
توکلی افزود: تماسهای غیرضروری که با سامانه سه رقمی آتشنشانی صورت میگیرد موجب انسداد در خدمترسانی واقعی و حتی در مواقعی ضایع شدن کمکرسانی به مصدوم واقعی میشود، لذا ضروری است شهروندان از تماسهای بیمورد با 125 اجتناب کنند.
وی خاطرنشان کرد: آتشنشانی زنجان به لحاظ امکانات سختافزاری با کمبود جدی روبهرو نیست، ولی باید توجه داشت تجهیز کامل این سازمان در خدمترسانی هر چه بهتر و سریعتر در زمان بروز حادثه موثر خواهد بود. نرم استاندارد جهانی در خدمات آتشنشانی 3 تا 5 دقیقه است که این مدت در زنجان 3 تا 7 دقیقه است.
انتهای پیام
نظرات