• پنجشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۳ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 93080100161
  • خبرنگار : 71463

پناهیان: اختصاص «اصولگرایی» به یک جناح خاص اشتباه است

پناهیان: اختصاص «اصولگرایی» به یک جناح خاص اشتباه است

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: آیت‌الله موحدی کنی یک شخصیت فراجناحی بود.

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: آیت‌الله موحدی کنی یک شخصیت فراجناحی بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام پناهیان در حاشیه مراسم تدفین آیت‌الله مهدوی کنی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی که بعد از فوت آیت‌الله مهدوی کنی، اصولگرایان با خلاء رهبری مواجه می‌شوند یا خیر؟ اظهار کرد: اصلا این کلمه اصولگرایی به معنای این‌که آن را به عنوان یک جناح خاص مدنظر قرار دهیم کلمه غلطی است. آیت‌الله مهدوی کنی هم یک عالم مجاهد فراجناحی بود، مثل بسیاری از دلسوزان انقلاب که فراجناحی هستند و اهل هیچ دار و دسته‌ای نیستند.

پناهیان افزود: بعضی‌ها که یک اسم برای خودشان درست کردند و اهل دار و دسته هستند علاقه‌مند بودند که برای ملت هم اسمی بگذارند تا هویتی پیدا کنند والا شما جریان خاصی به نام اصولگرایان را در کشور نمی‌توانید از بقیه ملت در کشور مجزا کنید. مگر ما سیاستمداری در کشور داریم که به اصول انقلاب معتقد نباشد.

وی ادامه داد: این دسته‌بندی‌ها کار غلطی است. یک زمانی آقای مهدوی‌کنی را به اسلام آمریکایی متهم می‌کردند و پیروان و علاقه‌مندان به کسانی که در اوایل انقلاب ترور انجام می‌دادند فکر می‌کردند بعد از حضرت امام، آقای مهدوی کنی را به یک قشر خاصی محدود کنند و اسم آن را اصولگرا بگذارند. کسی که به اصول انقلاب معتقد نباشد اصلا نباید در این فضا حضور داشته باشد. هر کسی که به اصول انقلاب معتقد است به شخصیت و جایگاه والای آقای مهدوی کنی اعتقاد دارد. ایشان یکی از اعضای این ملت، سران انقلاب و صاحبان انقلاب بود. ان‌شاءالله که خداوند فقدان ایشان را برای همه ملت جبران کند.

وی همچنین درباره نقش آیت‌الله مهدوی‌کنی در حوادث 88، یادآور شد: ایشان قبل از فتنه با عدم حمایتش از برخی فتنه‌گران که در عرصه انتخابات حاضر شده بودند از ابتدا تسکین‌بخش آلام فتنه شد و با موضع‌گیری به موقع خود موجب شد تا زمینه برای فتنه کاهش پیدا کند و پس از انتخابات نیز با موضع صریح خود حساب قشر عظیمی از مردم تهران را از فتنه‌گران جدا کرد؛ بنابراین بصیرت ایشان قبل و بعد از انتخابات 88 آرام‌بخش جامعه بود؛ چراکه این کارها به خودی خود اتفاق نیفتاده است. اگر استوانه‌هایی مثل مهدوی کنی نبودند آتش فتنه خاموش نمی‌شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha