• جمعه / ۲ آبان ۱۳۹۳ / ۰۸:۳۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 93080200313

تاثیر حضور و عدم حضور ریش‌سفیدان دو جناح در انتخابات آتی از نگاه کاشفی

تاثیر حضور و عدم حضور ریش‌سفیدان دو جناح در انتخابات آتی از نگاه کاشفی

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ما هم دعا می‌کنیم که تلاش اصولگرایان نتیجه داشته باشند و آن‌ها بتوانند به همگرایی برسند.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ما هم دعا می‌کنیم که تلاش اصولگرایان نتیجه داشته باشند و آن‌ها بتوانند به همگرایی برسند.

حسین کاشفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه انسجام بین اصلاح‌طلبان از زمان انتخابات ریاست جمهوری با توجه به عملکرد شورای مشورتی با حضور آقای خاتمی و همچنین شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و نتایج خوبی داشته است، گفت: روز به روز این تعامل و همدلی بین اصلاح طلبان بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه وجود چنین انسجامی به صلاح کشور است، افزود: در حال حاضر شاهد این هستیم که مجلس گرفتار موارد جزیی شده یا دائم بر سر افراد و وزرا در کار اجرایی دخالت می‌کند در حالی‌که تفکیک قوا وجود دارد و باید خود عمل کننده به قانون باشد ولی می‌بینیم که خواسته‌هایش از دولت مطابق با قانون نیست. از این‌رو انتخابات مجلس آینده باید موردتوجه جدی قرار بگیرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: با وجود موانعی که سر راه اصلاح‌طلبان قرار دارد مردم اصلاح‌طلبی را مدنظر قرار دادند ضمن اینکه می‌دانیم امام حسین (ع) برای اصلاح امور قیام کردند و از سوی دیگر در مشروطیت جنبش اصلاح و تغییر مدنظر بود. هم اکنون نیز اصلاح‌طلبان این نوع جنبش را مورد توجه قرار دادند و معتقدند که دو روز یک مسلمان نباید یکی باشد.

کاشفی گفت: هر جا که موانع برای اصلاح طلبان کم شده و این جناح به صورت انسجام یافته در انتخابات شرکت کردند نتایج بهتری در آن انتخابات حاصل شده و مردم نیز نشان دادند که خواهان اصلاحات و تغییر رویکرد هستند و در انتخابات مجلس آینده نیز گرایش و خاستگاه‌شان به سمت اصلاحات و اصلاح‌طلبی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده نیز کماکان باید انسجام خود را حفظ کنند و البته خرد جمعی را مدنظر قرار دهند گفت: ما هر جا که از کار و خرد جمعی غافل شویم دچار مشکل می‌شویم بنابراین همگی باید به جمع‌بندی‌ها احترام بگذاریم و بدانیم یکی از ابزار دموکراسی تن دادن به نظر اکثریت است و اگر از نظرات شخصی و خودمحوری دست برداریم و کماکان انسجام‌مان را حفظ کنیم در مسیر پیش ‌رو موفق‌تر خواهیم بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه در ارزیابی خود از وضعیت جناح اصولگرا با توجه به نبود ریش سفیدان این جناح گفت: من امیدوارم که آن‌ها هم به وحدت برسند و اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در یک رقابت سالم وارد عرصه انتخابات شوند و به هر ترتیب این مردم هستند که با توجه به برنامه و افراد رای می‌دهند. ما هم دعا می‌کنیم که تلاش اصولگرایان نتیجه داشته باشند و آن ها بتوانند به همگرایی برسند. آن‌ها باید مسائل اصلی کشور و توسعه و آینده ایران برای‌شان مهم باشد اگرچه پیش‌بینی به وحدت رسیدن در بین این جناح مشکل است.

کاشفی خاطرنشان کرد: در طیف اصلاح‌طلب آقای خاتمی جایگاه ویژه‌ای دارد و وجود ایشان به اصلاح‌طلبان در جهت انسجام و وحدت کمک می‌کند ضمن اینکه آقای هاشمی، ناطق نوری و سید حسن آقا نیز در این مجموعه هماهنگ‌تر هستند و می‌توانند نقش داشته باشند. این درحالی است که از آنجا که مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی و عسگر اولادی که خداوند رحمتشان کند، هم اکنون در بین اصولگرایان نیستند و اصولگرایان در نبود این شخصیت‌ها مقداری سخت‌تر می‌توانند به وحدت برسند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha