• شنبه / ۳ آبان ۱۳۹۳ / ۰۷:۰۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 93080300697
  • منبع : دادستانی کل کشور

توضیح دادستانی درباره یک پرونده

ریحانه جباری اعدام شد

ریحانه جباری اعدام شد

دادستانی تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حکم قصاص ریحانه جباری سحرگاه امروز به اجرا گذارده شد.

دادستانی تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حکم قصاص ریحانه جباری سحرگاه امروز به اجرا گذارده شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«در پی انتشار مطالبی در برخی سایت‌های خبری در خصوص پرونده‌ی موضوع محکومیت ریحانه جباری ملایری فرزند فریدون و با عنایت به اجرای حکم قصاص نفس در خصوص وی در تاریخ 3/ 8/ 1393 پایگاه اطلاع‌رسانی دادستانی تهران به منظور تنویر افکار عمومی، شرحی از پرونده‌ی قضایی نامبرده را به شرح زیر اعلام می‌کند:

در پی گزارش ارتکاب یک فقره قتل عمد فردی به نام مرحوم مرتضی عبدالعلی سربندی در تاریخ شانزدهم تیرماه سال 1386 و پس از کشف تلفن همراه مقتول و دسترسی به آخرین تماس وی با فردی به نام ریحانه جباری، نامبرده به عنوان مظنون ارتکاب قتل تحت تعقیب قرار می‌گیرد. با مراجعه ماموران به محل اقامت ریحانه جباری، از منزل او یک عدد کارد آشپزخانه‌ی آغشته به خون و جلد آن و یک عدد روسری آغشته به خون کشف می‌گردد.

ریحانه جباری متولد 1366 در تمام مراحل تحقیق نزد ضابطان، بازپرس و دادگاه به ارتکاب قتل از سوی خود اقرار نموده و برای توجیه اقدام خود مدعی شده بود مرحوم قصد تجاوز به وی را داشته، این در حالی است که:

1 - اظهارات بعدی متهمه خلاف این ادعا را ثابت نموده است؛

2 - محل اصابت ضربه‌ی کارد به مرحوم (میان دو کتف) نشان از آن دارد که قتل در حالت دفاع نبوده است. گزارش معاینه‌ی جسد در سراسر بدن و دست‌ها آثار ضرب و جرح را گواهی کرده است. در پشت تنه یک بریدگی عرضی به طول هشت سانتی‌متر، در سمت راست ناحیه میانی خلف تنه و فاصله دو سانتی متر از خلف وسط و هشت سانتی‌متری در استخوان کتف راست دیده شده است؛

3 - خریدن کارد به منظور ارتکاب قتل، پیش از حادثه حکایت از سبق تصمیم ریحانه جباری بر قتل دارد. در بازرسی از منزل متهمه، جلد مقوایی کارد آشپزخانه کشف می‌شود که نشان می‌دهد آلت قتاله را خود خریداری کرده است. وی به خرید کارد آشپزخانه دو روز پیش از جنایت اقرار کرده است؛

4 - مفاد پیامک ارسالی از سوی ریحانه جباری برای دوست خود مبنی بر این که قصد کشتن فردی را دارد، دلالت بر سبق تصمیم وی برای قتل و نیز کذب بودن ادعای دفاع در مقابل تجاوز است. قاتل در تاریخ 13/ 4/ 1386 (سه روز پیش از ارتکاب قتل)، با ارسال پیامکی به یکی از دوستان خود نوشته است: «فکر کنم امشب بکشمش»؛

5- ساکنان مجتمع محل ارتکاب جنایت اظهار داشته‌اند که با شنیدن سر و صدا، بیرون آمده و مشاهده کرده‌اند مقتول در حالی که زخمی و خون‌آلود بوده، با فریاد «دزد دزد» از طبقه پنجم به پایین آمده و در جلوی واحد طبقه‌ی سوم بیهوش می‌شود. این در حالی است که در صورت صحت ادعای قاتل، موجبی برای فرار وی نبوده و نامبرده می‌بایست با ایجاد سر و صدا، همسایگان را آگاه می‌کرده و با حضور آن‌ها احساس امنیت می‌نموده است؛

6- درب آپارتمان از نظر قفل فاقد تخریب بوده و این امر نشان می‌دهد که قصد تجاوزی در میان نبوده است. متهم در خصوص بسته بودن درب و عدم امکان فرار می‌گوید: «در ابتدای ورود درب را باز گذاشتم. ولی او بعد از آمدن به سمت من درب را بست، اما قفل نکرد»؛

متعاقبا در ادامه تحقیقات ریحانه جباری مدعی گردیده قتل از ناحیه‌ی فردی به نام شیخی برنامه‌ریزی شده بود. متهمه هم‌چنین مدعی گردیده که پس از ایراد ضربه به پشت مقتول، شیخی وارد خانه شده و با مقتول درگیر شده است. وی می‌گوید: «شیخی فقط دنبال مدارکی در منزل مقتول می¬گشته و نقشی در قتل نداشته است». در این راستا بازپرس اقدامات بسیاری را در جهت شناسایی شخص مذکور به عمل آورده و پس از شناسایی افرادی با نام‌های مشابه و مواجهه‌ی حضوری بین ریحانه جباری با آن‌ها، در نهایت جباری با اعلام این که افراد مذکور را نمی‌شناسد، اقرار نموده که اظهاراتش در خصوص فردی به نام شیخی صرفاً به منظور انحراف مسیر پرونده بوده است.

گرچه ادعای ریحانه جباری در خصوص شیخی به هیچ وجه اثبات نشده و در مرحله‌ای نیز توسط محکوم انکار گردیده، اما با فرض صحت موضوع ، وی نقش نامبرده را صرفاً حضور در محل جنایت اعلام کرده و به صراحت ارتکاب قتل به تنهایی از ناحیه‌ی خود را پذیرفته است.

متهمه اقرار نموده برای قتل از پیش کارد تهیه کرده بود. هم‌چنین فروشنده‌ی کارد ضمن مواجهه‌ی حضوری با جباری، او را شناسایی کرده بود.

در ادامه تحقیقات صاحب کار و همکاران متهمه به دروغگو بودن وی اذعان نموده و گفته‌اند در روز وقوع قتل اعلام کرد که پدرش یک اتومبیل تویوتا کمری خریده این درحالی است که خودروی مذکور متعلق به مرحوم بوده است. آنها وی را فردی دروغگو توصیف کرده اند که دوست داشت خود را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان دهد.

پس از انجام تحقیقات توسط بازپرس ویژه قتل و برگزاری جلسات رسیدگی در دادگاه کیفری استان، دادگاه نهایتاً با اعلام ختم رسیدگی با احراز اتهام قتل عمد، ریحانه جباری را به قصاص نفس محکوم نمود که رای صادره از سوی شعبه‌ی 27 دیوان‌عالی کشور نیز ابرام گردید.

نظر بر این که طی چند ماه اخیر و پس از قرار گرفتن پرونده در مرحله‌ی اجرا، قاتل ادعاهای قبلی خود را که در جهت احراز صحت یا سقم آن‌ها، تحقیقات بسیاری صورت گرفته و برای مدت زمان طولانی نیز پرونده را از مسیر اصلی منحرف نموده بود، بار دیگر مطرح کرده و به این طریق تلاشی وافر در جهت مظلوم‌نمایی و ایجاد شائبه‌ی اشتباه در صدور حکم صورت داد، اعلام می‌گردد تمامی ادعاهای فوق در جریان پرونده بررسی شده و کذب بودن آن‌ها در مراحل مختلف دادرسی توسط بازپرس، قضات دادگاه کیفری استان (پنج نفر) و قضات دیوان عالی کشور احراز گردیده است.

به‌رغم موارد فوق این دادستانی در جهت حصول سازش و کسب رضایت اولیای دم تلاش نموده و با وجود برگزاری جلسه‌ای با حضور اولیای دم و قاتل و خانواده‌ی وی، اولیای دم در نهایت خواستار اجرای حکم قصاص شدند که حکم صادره سحرگاه روز جاری به موقع اجرا گذارده شد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۷:۱۲

بهتر بود مي بخشيدند ...

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۷:۲۸

خب ديگه حرفي براي گفتن نمونده. براساس گزارش فوق اين قصاص نوعي پيشگيري ازجرائم محسوب ميشه. خداوند هر دو را بيامرزد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۷:۴۰

آخر کار خودشونو کردن

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۷:۴۴

حالا بعد از هفت سال با اعدام اين خانم چيو ثابت ميکنن اولياي دم؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۸:۰۸

خب اين يعني چي؟ در ادامه تحقيقات صاحب کار و همکاران متهمه به دروغگو بودن وي اذعان نموده و گفته‌اند در روز وقوع قتل اعلام کرد که پدرش يک اتومبيل تويوتا کمري خريده اين درحالي است که خودروي مذکور متعلق به مرحوم بوده است. آنها وي را فردي دروغگو توصيف کرده اند که دوست داشت خود را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان دهد.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۸:۱۳

قتل عمد خدا جزاشو ميده صبر كنيد عذاب الهي

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۸:۱۵

خدايش رحمت كناد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۸:۱۷

متاسفم

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۸:۱۸

ريحانه رفت وهمه چيز تمام شد وافراد باصطلاح خيرخواه بدنبال ريحانه اي ديگرند تا براي بخشش او تلاش کنند وکسي حتي دولت بفکر درمان اين بيماري نيست تا زمانيکه خشونت عليه زنان و کودکان در خانوادهاي ما رايج است بايد منتظر ريحانه‌هاي ديگر باشيم خشونت خشونت مي آورد وانچه در جامعه ما وخانوادهاي ما فراوانست خشونت است افراد بظاهر مردي که مردي را در کتک زدن زن و تربيت را در خشونت عليه کودکان مظلوم ميدانند فقط ميتوان با شمشير قانون ادب کرد اما قانون‌گزاران ما انگار وظايف مهمتري دارند

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۸:۲۰

مشمئز شدم سر صبح

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۸:۲۰

اعدام ريحانه اشتباه بود. دادگاه بايد او را به حبس ابد محكوم ميكرد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۸:۲۷

تمام اين ادعاهاي دادستاني حتي با حرفهاي قاضي متفاوت است

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۸:۳۶

اگر اينطور ميگيد كه قاتل جنايتكار بوده و به عمد كشته چرا دادستاني ماهها بدنبال رضايت بوده و از قاتل درخواست رضايت ميكرد براي يك جاني؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۸:۳۷

سربندي هم بي گناه و مظلوم نبوده.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۸:۳۷

بالاخره حكم خدا اجرا شد وجوسازي هاي جريان مسموم بيگانه ناكام ماند.قصاص قاتل حق مسلم اوليا دم مي باشد. بنده معتقدم گذشت بي جا فقط باعث جري تر شدم خلافكاران در جامعه مي شود. از قوه قضائيه هم كه قاطعانه در مقابل جريان مخالف مسموم ايستادگي كرد تشكر مي نمايم.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۸:۴۴

يک‌طرفه به قاضي ميريد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۹:۰۷

بيچاره هفت سال زندان بسش نبود؟ کاش اخبارشو پيگيري نميکردم اعصابم خراب شد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۰۲:۲۷

اره منم حال و روز خوشي ندارم....همش ته دلم ميگفتم خدا کمکي ميکنه....رحمي به دل اولياي دم ميندازه

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۹:۱۳

خسته نباشيد ،پس سوالات بي جواب اذهان عمومي چه ميشود از کجا معلوم طرف تماما گناهکار بود......

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۹:۲۲

هيچ چيز جز افسوس نميشه گفت... لذتي كه در گذشت هست هيچوقت در انتقام نيست. چقدر اميدوار بودم كه خانواده سربندي رضايت ميدن. از ديشب نخوابيدم كه ببينم آخرش چي ميشه. الان ريحانه كشته شد دلتون خنك شد؟ مقتول زنده شد؟ تسليت به خانواده ريحانه. ايسنا اين نظر اصلا خلاف قوانين جمهوري اسلامي نيست. لطفا منتشر كن.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۹:۲۳

بايستي علنا در تلويزيون محاکمه مي شد تا حقيقت با توجه به حساسيت افکار عمومي روشن ميشد و ماهيت فرد مقتول نيز روشن ميشد و ارتباط وي با زني که اعدام شد و جاي سوالات بيشماري نمي ماند

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۰۹:۴۸

چه شتابي! اينکه محرم بيايد و شايد دلي به رحم بيايد و مادري دوباره دخترش را از امام حسين بخواهد! اما در اسرع وقت بايد کار تمام ميشد!

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۲۴

واقعا متاسفم . . .

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۲۸

اين پرونده سر و صداي الکي داشت. استدلال قاضي هم کاملا منطقي بود. يارو زده دکتر مملکتو الکي کشته بعد اين همه آدم ميگن ببخشنش؟ واسه چي؟ اعدام حقش يود. انشالله که خداوند او را ببخشد و رحمت کند.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۱:۴۸

آره راست ميگي دكتر قصد داشت دختر 18 ساله رو ببره خونه نماز ياد بده طرف كشتش دكتر بيچاره حداقل تو عبرت بگير

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۳۰

متاسفم

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۳۲

فقط بايد بگم متاسفم.....

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۴۱

در قصاص حيات است، اين کلام حقه. درسته که بخشش رو با هيچ چيز نميشه عوض کرد اما اگر در مورد اسيدپاشي اصفهان هم قصاص صورت بگيره امنيت حکمفرما ميشه و ديگه کسي جرات خطا پيدا نميکنه. از قوه قضاييه هم تشکر مي کنيم.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۴۳

کاش ميبخشيدن روحت شاد باشه ريحانه سلام ما رو به مرد مردا ناصر خان حجازي برسون يا حسين (ع) نظرم مغاير با قانون جمهوري اسلامي ايران نيست خواهشا چاپ بشه

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۲:۲۸

ناصر حجازي اين وسط چي بود ديگه؟!!

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۴۳

خانواده مرحوم سربندي گفته بودن بيشتر از تهمتي که اين خانم به پدرشون زده ناراضين ... خانم جباري يه ادعايي کرده بود که نتونسته ثابت کنه، اگه قرار بود صرف يه ادعا حکم قصاص رو لغو ميکردن سنگ رو سنگ بند نميشد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۴۶

پس انگيزه اصلي از قتل چي بود؟ در اين اطلاعيه هيچ مطلبي در اين مورد مهم درج نشده!!

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۴۸

متاسفم براي ريحانه جباري و سربندي

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۴۸

خيلي مبهم. ياد شهلا افتادم!

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۰:۵۰

خدا رحمتش کنه ولي يک سوال از اقاي دادستان: مرحوم سربندي چه صنمي با يک دختر 18 ساله داشته؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۱:۰۰

چرا کشت؟ اگه طرف قرار بود اعدام شه چرا اين همه طولاني بايد انتظار مرگ بکشه؟ بايد قبول کنيم کسي الکي کسي رو نمي‌کشه و احتمال قوي مقتول بايد در حدي مقصر باشه بي‌شک

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۱:۰۴

يه تيتر زدي که اولين خبر بي بي سي جور شد چرا هميشه خبراي بي بي سي از ايسنا هست؟؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۱:۱۳

ما مسلمونيم و قصاص رو قبول داريم حالا ايسنا بر طبل دشمن بکوب. همه اخبارت مغرضانه است. در قضيه حق پخش هم تا ديدي مردم حق را به صداوسيما ميدهند ديگه تيتر نزدي!

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۱:۵۹

جناب ايراني ما مسلمونيم و به ناموس ديگران حتي نگاه چپ نمي كنيم

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۱:۲۳

مليکا خانم دوست دارم ببينم اگر ان مرد کشته شده پدرت بود باز همين حرف را مي زدي؟ اگر قاتل به عمد اعدام نشود که در جامعه خيلي بيشتر از اين ها قتل اتفاق مي افتد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۳:۰۴

بله آقا رضا.وقتي قصد تجاوز باشه بايد يه بلايي سرش بياد.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۱:۳۲

هيس دخترها فرياد نمي زنند

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۱:۴۳

اقا رضا براي من توضيح بده اين همه رو در مورد مواد مخدر اعدام ميکنن! آيا اعتياد يا پخش‌کننده مواد مخدر کم شده؟؟؟ پس چرا کشورهاي غربي مجازات اعدام ندارند؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۱:۴۶

برخي ها خيلي خوشحالند بريد خوشحال باشيد. در ايران شما مجازات نمي شويد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۱:۴۸

خانواده سربندي، حالا آبروي پدرتان خريده شد؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۱:۴۹

آيا گمان داريد اعدام درس عبرت است؟ چرا؟ بخاطر آنچه مي آموزد؟ مگر با درس عبرت چه مي آموزد؟ اين را كه نبايد كشت؟ نبايد كُشت را چگونه مي آموزيد؟ با كُشتن؟!!!

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۱:۵۱

به نظره من ک حکم اعدام براي قتل عمد تجاوز سرقت مسلحانه و حتي قاچاق مواد مخدر بايد انجام بشه

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۱:۵۷

جلال سربندي و يك ملت نكوهش. امشب آروم ميخوابي؟ مطمئنا خير

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۱:۵۸

دادستان ميگه اگر ما اسيدپاشو دستگير كنيم زود اعدامش مي كنيم آقاي دادستان حكم اسيدپاش اعدام و حكم يه دختر 18 ساله اعدام بعلاوه 7 سال زجر. از همه قاتلان محترم تقاضا دارم براي اينكه راحت اعدام شوند و زجر نكشند بعد از يك قتل به 7 - 8 نفر اسيد بپاشن تا زود خلاص شوند

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۴:۳۰

متاسفم که اينگونه صحبت مي کنيد، اگر خداي نکرده به نزديکان خودتون هم اسيدپاشي شده بود اينطوري جرمش را کوچک مي کردي؟؟؟؟؟؟؟؟ اسيدپاشي باعث مرگ و درد و رنج تدريجي يک فرد تا آخر عمره و حتي قتل قابل قبول تره تا اسيدپاشي و مرگ تدريجي يک فرد!!

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۲۲:۰۶

من گفتم مجازات اسيد پاش خيلي كمه حتي نسبت به ريحانه چون زود راحت ميشه. بعد اين شخص اومده ميگه تو گفتي اسيدپاش نبايد اعدام شود. خدايا صبر بده

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۲:۱۹

اخي خيلي افسرده ميشم با اين خبرها

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۲:۳۷

از قديم گفتند قاتل تا پاي دار مي ره بالاي دار نمي ره، بخشش خوبه اما براي يه لحظه خودتون جاي خانواده مقتول بگذاريم اگر عزيزتون را مي کشتند باز هم خيلي راحت دم از بخشش مي زديد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۲:۴۰

هفت سال هفت محرم داشتيم پرونده که مال امسال نبوده

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۲:۴۴

يعني تخريب چهره ريحانه براي جلوگيري از همدردي مردم يعني فکر کردن با يه عده کودک طرفن کي ميتونه ادعا کنه دروغ نگفته و خودبزرگ بيني نداره. با اين حرف به بيگناهي ريحانه مطمئن تر شدم چرا مقتول بايد روز قبل داروي خواب آور بخره از داروخانه ؟؟؟ اين پرونده خيلي حرف داره اميدوارم يه روزي مادر ريحانه همه چي رو بگه تا الان واسه دخترش سکوت کرده اما الان هيچي نداره از دست بده چون همه چيش و از دست داد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۲:۵۲

خيلي خوب شد که اعدام شد. نظرات اکثر مخاطب‌هاي ايسنا که بازخورد سياست‌هاي خبري و جهت‌گيري اخبار اين خبرگزاريه نشون مي‌دن چه‌قدر بد کار مي‌کنه. داريم مي‌بينيم بعضيا براي يه قاتل دل‌سوزي مي‌کنن و مي‌گن خدا رحمتش کنه. يا حتي توي اخبار سياسي و مربوط به فتنه. اين نتيجه خبرهاي به شدت جهت‌دار و مسمومه.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۲:۵۵

درسته که هيچ کس از کشته شدن يه نفر خوشحال نميشه ، ولي اگر قتل عمد انجام شده باشه، واقعاً قصاص بايد صورت بگيره ، چون اون فرد براي جامعه خطر محسوب ميشه. توي پرونده ريحانه هم به نظر من با توجه به طول مدتي که اين پرونده داشته و چندين سال بوده، فکر ميکنم که عدالت اجرا شده.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۲:۵۶

چون مرد واقعي بود از صبح با اين خبر بيدار شدم حالم بد کرده کشتن يه آدم ديگه حتي دشمنت هم باشه سخته يا ارحم الراحمين

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۳:۰۳

چرا حرف بي ربط ميزنين همه إعدام اعدام منم اگه بابام بود به هردليلي كشته بودنش منم قصاص ميخواستم چرا يطرفه به قاضي ميرين اين چند سالم داشتن حرفايه ضدو نقيضه خانمو ثابت ميكردن

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۳:۰۶

چه ربطي داره شما براي اين خبر چه تيتري مي‌زدي؟ "ريحانه جباري به جهنم واصل شد" دل شما رو خنک مي‌کرد؟! ريحانه جباري اعدام شد، ساده‌ترين تيتر ممکنه، متن خبر هم که توضيح دادستانيه! اصلا معلوم هست که چي ميگيد؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۳:۱۱

فقط خدا ميدونه که چي شده اين وسط هرچي که شده الان دو نفر به خاطره اشتباهشون مردن و حالا اين اشتباه از کدوم طرف بوده معلوم نيست . فقط خدابيامرزتشون و اينکه خدايا يک لحظه مارو به حال خودمون رها مکن:آمين

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۳:۱۳

چه بگيم!؟ فقط خدا هر دوشونو ببخشه هم اون مقتول رو و هم او دختر رو

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۳:۱۸

چه قدر جالب! يك عده از مجازات يك قاتل ناراحت شده اند! واقعاً متاسفم براي اين دوستان كه فقط از روي احساسات بچه گانه و بدون منطق قضاوت مي كنند . قصاص حق مسلم خانواده مرحوم و حكم خداست. برادران وخواهران محترم لطفاً احساساتي نشويد و اندكي منصف باشيد. اين پرونده نقطه مبهم چنداني نداره وحتي با فرض خلافكار بودن مرحوم باز هم دليلي بر قتل توسط ريحانه وجود نداشته است. حكم قاتل قصاصه و هيچ آدم عادل و عاقلي نمي تونه اينو رد كنه. بخشش هم حق اوليا دم است و هيچ اجباري در آن نيست. ممنون از قوه قضائيه كه فريب اين جوسازي هاي كودكانه را نخورد و قاطعانه براي اجراي حق و عدالت ايستاد.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۳:۲۰

تا اونجايي که من اطلاع دارم خانواده مقتول به بخشش راضي شده بودند، منتها با هياهوي رسانه هايي مثل شما و رسانه هاي خارجي، مصصم به قصاص شدند

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۳:۲۲

مجيد جان حرفت خيلي اشتباه وغير منطقيه. قتل گناه بسيار بزرگتري است تا اسيد پاشي. 18 ساله و 48 ساله هم نداره . حالا هر جور بخواي تعبيرش كني بكن ولي جرم اين دختر 18 ساله اعدامه و همينكه 7 سال دير به مجازات رسيد هم لطفي بوده به قاتل. لطفاً احساساتي نشو پسر خوب.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۳:۵۰

کاش اعدام نمي‌شد.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۳:۵۸

کدام مردم؟ مصاحبه هاي ساختگي صدا سيما؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۴:۰۶

دختر 18 ساله خونه مقتول چه کار ميکرده؟ مقتول چرا يک دختر 18 ساله را به خانه خود برده؟ هيچ انسان عاقلي هيچ کاري رو بدون دليل انجام نميده. واقعاً فکر ميکنيد کسي بي دليل فرد ديگه اي رو به قتل ميرسونه؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۴:۰۹

کاش بخشيده بودند. مگر نه اينکه قانون را بايد بنفع متهم تفسير مضيق کرد؟ در قصاص بايد هيچ شک و شبهه اي نباشه. کاش مي بخشيديد خانواده سربندي. مطمئنا" روح پدرتان از اين بخشش آرامتر بود و درجاتش بالاتر. کاش افراد بيشتري در اينمورد وساطت ميکردند. اين دختر زجرش را در زندان کشيد.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۴:۰۹

دکتر مملکت دختر 18 ساله رو برده تو خونه خودش چه کار؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۴:۱۲

بهتره رو طرز فکرايي که از بچگي بهت خوروندن تجديد نظر کني جناب ايراني.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۴:۴۹

ببخشش واقعا لذت بخش است اي کاش هم ما بتونيم اين احساس را درک کنيم

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۵:۲۰

واقعا متاسفم روحش شاد دختر بيچاره سياه بخت شد.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۵:۵۰

در خبر نوشتن هم تقوا رعايت نمي شود

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۶:۱۷

اعدام بي معنيه و هيچ مشكلي رو از اين كشور حل نميكنه. چرا قتل كم نميشه چرا مواد مخدر كم نميشه؟ فقط جرائم جديد اضافه ميشه مثل اسيد پاشي. متاسفم و به عنوان يه مادر با مادران قاتل و مقتول همدردي ميكنم

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۶:۳۸

خانواده مقتول اين حق رو داشتند که خون را باخون بشورند وشستند وبه ايشان تبريک مي گويم

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۶:۴۷

بايد خودتون رو بذاريد جاى خانواده مقتول، اگر اين انفاق خدايى نكرده براى برادر يا پدر شما اتفاق مى افتاد بازم نظرتون همين بود؟؟؟ حالا اين كه خانواده مقتول بهتر بود رضايت ميداد يه نظر شخصيه كه متاسفانه راضى به اين كار نشدن!!! يه جاهم كه قانون درست اجرا ميشه بازم مخالفين؟؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۶:۵۹

اعدام به هيچ نحو مجازات مناسبي نيست. برگشت ناپذير است. ايران جز معدود کشورهايي است که اعدام داره در حاليکه آمار جرم هم در اون بسيار بالاست.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۷:۴۹

هرکسي که قتل کرده بايد تاوتنشم بده

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۷:۵۵

من همين الان از دوستم شنيدم سريع اومدم نت ديدم واقعيت داره... از دو سال پيش اخبارشو دنبال ميكردم ...خيلي ناراحت شدم خيلي...كاش بخشيده ميشد...

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۸:۱۳

تمام طرفداران ريحانه جباري فقط از روي احساس و نه منطق صحبت مي كنند. قاتل بايد اعدام بشه . حكم خداست وعين عدالته . بخشش هم براي اين مواقع نيست دوستان. بخشش بيجا فقط باعث آزاد شدن يك گناهكار در جامعه مي شود. از پرونده كاملاً مشخصه كه تجاوز در كار نبوده و قاتل با ميل خود به محل جرم آمده بود.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۸:۲۴

اين عدالت نبود واقعا فاجعست

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۸:۵۶

از اين که در اين گزارش از برخي دلايل به اين نتيجه رسيدند که طرف قصد تجاوز نداشته، نتيجه مي گيرم که تجاوز در نظرشان عملي بسيار وحشيانه است که دفاع مشروع در برابرش ناممکن است. در صورتي که در مورد انسان که حرف مي زنيم اندک خشونتي چه گفتاري چه رفتاري مي تواند تجاوز به شمار آيد. با اين اوصاف تنها وقتي دفاع مشروع پذيرفته است که طرف برهنه شده باشد و قصد عمل داشته باشد و شايد دست و پاي طرف مقابل را هم بسته باشد که در آن هنگام دفاع مشروع ديگر ممکن نيست.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۱۹:۰۵

اين عين عدالت بود. از دستگاه قضائي سپاسگزارم. دوستان هم اگر توانايي درك واقعيات وعدالت را ندارند و از نظرشان يك قاتل بايد ازاد بشه توصيه مي كنم كه سكوت كنند.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۱:۵۸

دختر 18 ساله برده خونه خالي...کسايي که ميگن حقش بوده اعدام بايد نظر بدن که اگه دختر يا خواهرشون هم اين آقا ميبرد خونشون بازم همين نظرو داشتن؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۲:۰۶

جناب آقا رضا محض اطلاع شما بگم كه دايي بنده در جنگ ايران و عراق در سال 66 كشته شد به اين صورت كه يكي از رفيقاش توي سنگر داشته تفنگ ژ سه رو تميز ميكرده و به طور ناخواسته و با بي‌دقتي به اينكه تير توي تفنگ هست يا نه لوله تنفنگو سمت دايي من گرفته بوده و در حين تميز كردن تير تفنگ در ميره و به شكم دايي من برخورد ميكنه و در راه بيمارستان كشته ميشه و فقط 19 سال سن داشته. پدربزرگ من ميتونست اين شخص رو قصاص كنه اما فقط بعد از دو ماه زندان رضايت داد چون خون رو با خون نميشورن. در صورتي كه تنها پسر پدربزرگم بود اما رضايت داد چون همونطور كه گفتم لذتي كه در بخشش هست در انتقام نيست. مطمئن باشيد اگه پدر منم كسي به قتل برسونه هيچوقت با قصاص جوابشو نميدم هيچوقت. موفق باشيد.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۲:۰۷

خيلي از زنان ايراني از ديدگاه تاسف برانگيز جامعه ي ايران نسبت به مرد ايراني به عنوان .... سوءاستفاده ميکنند و بزهکاري هاي خود را با دراز کردن انگشت اتهام به سمت مرد توجيه ميکنند.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۲:۱۹

درود بر شرف ريحانه. در بهشت آسوده باش كه عدل الهي بزرگترين عدل است

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۲:۲۳

هم خودشو و خانوادشو بدبخت كرد هم خانواده جباري رو

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۲:۲۷

بي بي سي هم امروز حامي خانواده سربندي شده بود. خدايا چقدر اين دختر مظلوم مرد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۲:۳۰

خيلي جالبه که در اين متن هيچ اشاره اي به انگيزه قتل نشده چرا اين خانم قصد کشتن مقتول را داشته؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۲:۴۹

دختر 18 ساله رو برده خونه عجب پزشك شريفي اكثر كسايي هم كه از اين پزشك حمايت ميكنند مثل خودش شريف هستند

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۰:۱۴

اينايي که ميگن: اي کاش اعدامش نميکردن، يا اينکه حالا چي فايده داشت که اعدامش کردن نظرشون درباره اسيدپاشي اصفهان هم همينه؟ يادمه 10 سال پيش که رو صورت آمنه اسيد پاشيدن همين حرفها باعث شد مجرم رو ببخشن. حرفهايي از قبيل اينکه گذشت بهتر از قصاصه!! اگه 10 سال پيش اسيدپاش رو قصاصش ميکردن الان شاهد اسيدپاشي به صورت مردم بيگناه نبوديم. قضيه ريحانه هم چيزي تو مايه هاي همونه. ترحم بر پلنگ تيزدندان ستم‌کاري بود بر گوسفندان

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۲:۵۴

آنچه مهم سابقه ارتباط قاتل و مقتول است در حدي که مقتول اتومبيل خودش را به قاتل ميدهد و در اين ارتباط چه گذشته قاتل قصد کشتن ميکند و روز حادثه قاتل با اين قصد و با همراه داشتن آلت قتاله و بنا به دعوت قبلي مقتول وارد خانه مي شود و آن جنايت رخ ميدهد بنظر ميرسد ارتباط اين دو با يکديگر آنچه في‌مابين وجود داشته نکته اصلي اين ماجراست و آن علت قتل مي‌باشد. آن روز تجاوزي صورت نگرفته چرا که قاتل مدعي شده که از خود دفاع کرده پس بايستي يک انگيزه قوي‌تري بوده که قبلا اتفاق افتاده که باعث ايجاد اين جنايت شده. قاتل هم چيزي از ميزان ارتباط في‌مابين نگفته که حس انتقام‌گيري را توجيه کند پس نتيجه مي‌گيريم که عقبه قتل به اسرار نهفته در ارتباط آن دو برمي‌گردد که متاسفانه قاتل در مقام دفاع از خود از انگيزه قتل چيزي در دادگاه بيان نداشته است که صدور حکم قصاص نفس را تاييد ميکند

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۳:۳۵

توضيح دادستاني محشره! دلايل قتل: 1) روز قبل از قتل گفته بابام کمري خريده ولي سربندي کمري داشت. 2) همکاراش در محل کار او رو دروغگو مي‌دانستن و اينکه مي‌خواست خودش رو بيشتر از اوني که هست نشان بده! چه دلايل محکمي براي قاتل بودن ريحانه

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۳ ۲۳:۵۷

اونايي که ايسنا رو متهم مي کنيد به خبر مغرضانه و مسموم کردن افکار عمومي، ايسنا هر چي هست جسارت عمومي کردن همه نظرها حتي مخالفش رو داره. ما هر چي تو سايتاي مخالف ايسنا رفتيم فقط نظراي تايبد کنندشون بود! انتظار دارند خبرها هم با فيلتر و سانسور پخش شه يا مخلوط با دروغ!

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۰۰:۳۷

من در مورد قصاص يا اعدام در حدي نيستم که نظر بدم ولي اين دختر 7 سال بود که شب و روز نداشت و روحا مرده بود. بخشيده ميشد بهتر بود

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۰۰:۵۶

اگر جان را خدا داده چرا بايد تو بستاني؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۰۱:۲۱

يه نفر نيست بگه آخه يه دختر 19 ساله مگه الکي آدم ميکشه؟ اون آقا چه خواسته و نيتي داشته که منجر به قتلش شده؟ يعني بايد در خفا به هر چيزي تن در ميداد اما اقدامي نميکرد؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۰۱:۵۰

از کليات مطلب اين دستگيرم شد که متاسفانه بين قاتل ومقتول رابطه ها بيشتر ازاينها و وراي موضوع تجاوز بوده رابطه هايي که عموما عاقبت خوبي ندارند و البته هميشه هم تشت رسوايي‌شان صدا نميکند! مرد متاهلي که بادختري همسن دختر خود ارتباط نامشروع برقرار مي‌کند چندان پاک و منزه نيست و دختري هم که با مردي همسن پدر خود رابطه داشته (حال به دلايل اقتصادي) قطعا روزگار خوشي نداشته و نخواهد داشت. موردي که متاسفانه اين روزها هر کدام از ما در شهر و پيرامون خود نمونه‌اي از آن را سراغ داريم و اين يعني لجام‌گسيختگي ارتباطات و ناهنجاري اجتماعي.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۰۲:۳۱

بعد اين همه جار و جنجال ميگي 18؟ 26 سالش بود خدا بيامرز. از عکسش که معلومه. يکي از مشکلاتي که ما ايرانيا داريم اينه که خودمون رو بدون مطالعه توي همه مسائل متخصص ميدونيم و احساسي واکنش نشون ميديم

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۰۸:۱۴

دوستاني از جمله منيره كه الكي از قاتل حمايت مي كنن بدونن قاتل با پاي خودش به خونه اون مرد رفته. يادمون باشه اين خانم با ميل خودش به خونه يك مرد متاهل رفته و با چاقو از پشت او را به قتل رسونده. هر آدم عادلي مي فهمه كه اين حكمش قصاصه يعني در اين موضوع اعدام لطفاً منطقي باشيد. اون خانم به مجازات خودش رسيد هركس ديگر هم بود حكمش همين بود. عدالت براي همه يكسانه. از قوه قضائيه هم مي بايست به خاطر اجراي عدالت تشكر نمود.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۰۸:۴۹

توصيه شما به درد خودت مي خوره. اميدوارم يک چنين داستاني براي خواهر خودت اتفاق بيفته تا بداني خانواده بدبخت جباري چه مي‌کشند. انسان جايزالخطاست. خطاي يک بچه جزاش مرگ نيست جناب آقاي عدالت‌خواه ...

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۶:۲۹

متاسفم براي شما كه از قاتل و خانواده قاتل دفاع مي كني!!!! خواهر خودمم اگر قاتل باشه بايد مجازات بشه. عدالت براي شما ظاهراً مفهومي نداره! ضمناً اون يك بچه نبوده و از همه مهمتر قتل كرده نه يك خطاي كوچك. يعني به نظر شما هر كسي مي تونه بقيه رو بكشه بعد بگه ادم جايز الخطاست؟!! خطا داريم تا خطا برادر من. يك مقدار به حرفي كه مي زني فكر كن.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۰۹:۰۳

كاش مي بخشيدند. هيچ لذتي بالاتر از بخشيدن نيست

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۰۹:۱۵

ببخشيد که من اين حرف را ميزنم. از همه دوستان عذرخواهي ميکنم. روي صحبتم با بعضي دوستان هست که ميگويند خودتون را بذاريد جاي خانواده مقتول. خب ميذاريم. هر ماه در اين مملکت خانواده مقتولان زيادي از اعدام قاتل صرف‌نظر ميکنند. صبح شنبه سه اجراي حکم اعدام در زندان رجايي‌شهر بوده که يکيش همين خانم بوده. دو تاي ديگه بخشيده‌اند. خداي تعالي هم در قرآن ميفرمايد اگر بگذريد براي شما بهتر است. بله. من و خيلي از ماهايي که ماجرا را شنيديم اگه اولياي دم بوديم مي‌بخشيديم. از دوستان عزيز هم خواهش ميکنم راجع به مقتول چيزي نگويند. اينطور که پيداست قضات هم صد در صد مطمئن نبوده‌اند. فقط خدا ميداند. خدا هر دو را ببخشد و بيامرزد.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۰۹:۲۲

خوب ريحانه جباري چه گناهکار و چه بي گناه، کشته شد. بنده از خانواده سربندي اين سوال را دارم. خوب حالا که چه؟ نبخشيديد اعدام شد! آيا آرام شديد؟ يا مشوش؟ وقتي که زندگي او در دستان شما بود و نبخشيديد و پس از اينکه تن بي‌جانش از طناب دار پايين آمد چه حس و حالي داشتيد؟ خوشحال بوديد يا غمگين؟ بسيار راغبم تا پاسخ اينها را بدانم. من از همه شما دوستان و حتي از خودم مي‌پرسم آيا هيچيک از شما به درگاه خدا تا بحال گناه نکرده‌ايد؟ ولي باز هم هر شب قدر از خدا طلب بخشش مي‌کنيد. "وَإِن تَـعْـفـُوا وَتَـصْـفَـحُوا وَتَغـْفِـرُوا فَـإِنَّ الـلَّهَ غَـفُـورٌ رَّحـِيـمٌ "و اگر ببخشاييد و درگذريد و بيامرزيد به راستى خدا نيز آمرزنده مهربان است"(تغابن/14) اي انسان بخشش از صفات الهي است. اگر بخشيدن بلد نيستيم، انتظار آمرزش نداشته باشيم... يا حق

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۰۹:۵۶

اگرچه اين شخص قاتل بود و مجازاتش قصاص ولي اگر اين سوءاستفاده رسانه‌ها از اين پرونده نبود و شخص قاتل هم به اين هياهوي رسانه‌اي طمعکار نمي‌شد، به احتمال بسيار قوي خانواده مقتول گذشت مي‌کردند. خانواده مقتول تا اين روزهاي آخر هم مي‌گفتند که قاتل حقيقت رو بگه تا گذشت کنيم.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۰۹:۵۶

اين لطف دقيقا بر چه مبنايي است؟ نمي شود 7 سال لطف را 70 سال داشت؟ نمي شود 7 روز داشت؟ دقيقا معيار لطف چيست؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۰:۲۰

يكي قتلي مرتكب شده و ديگري از حق خداييش استفاده كرده. اينكه اون وسط چه اتفاقي افتاده فقط ما بي‌خبريم پس حق نظر دادن نداريم الله اعلم. خدا رحمتشون كنه و به هر دو خانواده تسليت ميگم.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۰:۵۵

اگر علت قتل دفاع از خودش نبوده، پس علت قتل نامشخصه. انگيزه ريحانه براي قتل با قصد قبلي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۱:۰۱

من به خواهرم گفتم اگر كسي قصد تجاوز بهت داشت با چاقو بزنش خودم قتلو گردن ميگيرم ما غيرت داريم درود بر شرف ريحانه جباري جايت در بهشت

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۵:۳۲

دوست عزيز و ساير دوستان دقت کنيد که در جريان رسيدگي در دادگاه و اظهار نظر پزشکي قانوني و اعترافات ريحانه جباري ضربه از پشت سر و بين دو کتف مقتول صورت گرفته حالا من يک سوال دارم اگر مقتول قصد تجاوز داشته چه طور پشتش به ريحانه بوده اصلا همچين چيزي ممکنه؟ در اينکه بين قاتل و مقتول چيزايي وجود داشته شايد شکي نباشه ولي دقت کنيد اين مجوز کشتن نميشه و اگر مقتول در رابطه با اين ارتباط مقصر بوده خود ريحانه هم به خاطر اين رابطه همون اندازه تقصير داشته.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۲۲:۰۰

صادق خان شما حرفهاي قاضي مملكت كه تاييد كرده مقتول قصد داشته رو هم قبول نداري؟ عجب

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۱:۰۳

برخي با دروغ پراكني مي خواهند مقتول را بي گناه نشان دهند لطفا مصاحبه قاضي تردست در مورد قصد تجاوز مقتول را بخوانيد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۱:۱۱

همه در مورد بخشش حرف ميزنند. بخشش چي؟ كدام حق؟ خانواده مقتول هيچ حقي نداشتند. پدر آنها باعث اين بدبختي براي هر دو خانواده شده و گناهكار اصلي اونه. فرد متاهل نبايد با دختر نامحرم حتي حرف بزنه چه برسه به ديگر مسايل

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۲۱:۵۴

احسنت بر حرف حق

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۱:۱۴

انگيزه قتل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۱:۴۷

فقط خدا عالم است که چه اتفاقي افتاده، بنظرم ما نميتونيم اظهار نظر کنيم. خبرها و حرفهاي ضد و نقيض زيادي شنيدم ولي يه نکته اينکه آيا کلمه " تجاوز آشنا" به گوشتون خورده؟ اين يعني تجاوز از طرف فردي آشنا که فکرش رو هم نميکني ... و اينکه اين دختر 7 سال از بهترين روزاي عمرش تو زندان بوده کاش خانواده مقتول به همين رضايت ميدادن

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۲:۰۱

کسايي که ادعاي گذشت دارن و الانم سنگ قربانياي اسيدپاشي رو به سينه ميزنن آيا بعد دستگيري اونا هم همين کمپين مخالفت با اعدام رو راه ميندازن؟! اطمينان دارم باز يه عده مياد ميگن ببخشين! اعدام چيز خوبي نيست ولي بعضا لازمه. کسي که جون يه آدمو ميگيره بايد تقاصشو پس بده.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۲:۱۳

حيف شد، به خدا لذتي كه در عفو هست در انتقام نيست

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۳:۴۴

خانواده مقتول براي ريحانه شرط گذاشتن که اگه واقعيت رو بگه ببخشن. پس فکر ميکردن واقعيت چيز ديگه‌اي هست. با اين حساب الان يه بي گناه رو اعدام کردن

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۴:۴۶

اگه خانواده مقتول پدرت رو به تجاوز جنسي متهم مي کردند و آبروتون رو تو دنيا مي بردند و ادعا مي کردند که وظيفتونه ببخشيد و دادگاه يک سري دليل و شواهد مي آورد که اينطور نيست و قضيه طور ديگه ايه اون وقت چي؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۲۱:۵۵

جناب وحيد خان قاضي به صراحت گفته مقتول قصد جنسي داشته

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۵:۵۳

ريحانه حقيقت رو گفت، واقعيت رو نگفت. ريحانه نبايد به سربندي اعتماد ميکرد. هرچند ديگه اين حرفا فايده نداره. ريحانه هم تا حدود زيادي مقصر بوده ...

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۶:۱۰

اگر قرار باشد افراد يکديگر را بکشند و بدون ارائه مستندات مدعي شوند که براي دفاع از خود بوده که سنگ روي سنگ بند نمي شود.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۶:۱۷

در گناهكار بودن ريحانه هيچ شكي نيست. بخشش هم كه زوري نمي شه. يكي مي خواد از حقش استفاده كنه و ديگري نمي خواد . اين به بقيه چه ربطه داره كه اظهارنظر مي كنند و مدعي شده اند؟ ولي خداييش خوب شد كه نبخشيدنش. تا درس عبرتي بشه براي تمام خلافكاران. متاسفم براي كساني مثل سيد كه اين قدر مغرضانه و ناعادلانه قضاوت مي كنند. ضمناً وقتي 10 نفر قاضي باسابقه با علم كامل به موضوع و جزئيات پرونده مي گن تجاوز و دفاع از خود نبوده، بقيه از راه دور و بدون اطلاعات و هيچ گونه صلاحيت لازم چه جوري حكم رو زير سوال مي برند؟! فقط بايد براي مدافعان قاتل (ريحانه جباري) تاسف خورد. اينها پس‌فردا مدافع اسيدپاش هم مي‌شوند.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۶:۴۶

اين اتفاق هيچگاه از ذهن جامعه پاک نخواهد شد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۷:۰۹

بعد از گذشت دو روز هنوز هم به سايت ها سر مي زنم که شايد اعدام ريحانه دروغ بووده باشه. اي کاش دروغ بود. کسي که هم سن من بوده و تو اين هفت سال که من ازادانه زندگي کردم اون هفت سال هر لحظه‌اش براش ي جهنم بوده. من اداي کسي رو در نميارم ولي به عنوان کسي که هميشه اين پرونده رو پيگيري کردم هنوز خيلي سوالات بي جواب وجود داره. خدا به مادرشون صبر بده که چقدر دل بزرگي داره که روز قبل اعدام گفت مي‌دونم که خانواده مقتول رضايت نميدن ولي از همه خواهش مي‌کنم کسي بهشون بي‌احترامي يا پرخاش نکنه ... خدايش بيامرزد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۲۲:۱۶

ميگه يکي از دلايل قتل اينه که ريحانه گفته ميکشمش...اينو که ما روزي هزار دفعه ميگيم

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۵ ۰۷:۰۶

دوست عزيز شما تا جاي اونا نباشي نميتوني حالشونو درک کني...آدما رو قضاوت نکنيم وقتي جاي اونا نيستيم

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۵ ۱۰:۰۱

سخنان قاضي درباره مجرم بودن مقتول: منبع ايسنا ابهامي در خريد كاندوم وجود ندارد زيرا رفتن يک زن و مرد به يک خانه خلوت به‌ قصد خوردن قهوه نيست و نيت ايشان عمل جنسي بوده است که در مسير رفتن به‌ خانه کاندوم خريداري شده است درخواست رضايت توسط قاضي: به فرزند سربندي گفتم به هر حال پدرتان با آن سن و داراي شان خانوادگي و اجتماعي در ايجاد رابطه غيراخلاقي با چنين دختري مرتکب گناه شده است، و بهتر است رضايت بدهيد لينك خبر http://isna.ir/fa/news/93020301962/16 هر دو طرف ماجرا تاوان گناهشان را دادند

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۵ ۱۲:۳۳

1- کدوم اظهارات متهمه خلاف اين ادعا را ثابت کرد؟ 2- مگه منزل خود مقتول نبوده،پس چرا بايد قفل شکسته مي شد؟ 3- اگه متهمه به خريد چاقو اعتراف کرده چه دليلي براي مظلوم نمايي داشته؟ 4- نحوه چاقو خوردن مقتول چطوري خلاف ادعاي متهمه رو ثابت ميکنه؟ خوب معلومه از روبرو زورش نميرسيده توضيحت مبهمه دادستاني عزيز

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۵ ۱۳:۴۱

بچه ها احساساتي نشويد طرف قاتل بوده وبه جزاش هم رسيده . شما ها هم هيچ كدوم در جريان جزئيات پرونده نيستيد پس بي خودي نظر نديد .جداً برام جالبه كه تعداد زيادي از افراد بدون هيچ گونه اطلاعاتي از يك قاتل حمايت مي كنن. من خودم يكي از بستگان مقتول هستم ودر جريان جزئيات پرونده هستم . الان كه نظرات بچه ها را مي خونم تاسف مي خورم كه جوونهاي ما چه قدر ساده واحساساتي هستند.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۵ ۱۶:۴۸

خيلي نگرانم جامعه خيلي بده خدايا به همين ماه قسمت ميدم به خون مظلوم سيد الشهدا جوانان ايران را در پناه خودت حفظ کن داغ جوان خيلي بده

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۵ ۱۷:۴۳

اقايان وخانمهايي كه به حرفهاي طرفداران عدالت لايك منفي مي زنيد . يك بار به كار خود فكر كرديد.واقعاً به چه منطقي از قاتل حمايت مي كنيد. درك اين موضوع اصلاً سخت نيست. برام قابل درك نيست كه يك عده دارند از قاتل حمايت مي كنند. حتماً فردا هم از اسيد پاش حمايت مي كنند ومي گن گناه داره ببخشينش.قتل كه از اسيدپاشي هم بدتره .

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۵ ۲۱:۵۵

برخي افراد مغرض ميان و اين قضيه رو با اسيد پاشي مقايسه مي كندد نمي دانم هدفشان چيست آسيب ديدگان اسيد افرادي بي گناه بودند و عاملان آنها جاني و مستحق بدترين اعدام ولي اين پرونده مقتول هم متهم است بنابر سخنان قاضي و در پرونده مبهمات زيادي است

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۵ ۲۲:۰۰

فرزند متهم ميگفت اگر ريحانه چوبه دار را ببيند اعتراف مي كند من از همه سوال دارم در ايران وقتي جانيان و اراذل و اوباش و تروريستها دستگير ميشوند سريع به تمامي گناهنان حتي دوران بچگي اعتراف مي كنند چطور پليس ايران نتوانسته از يه دختر بچه اعتراف بگيرد جباري حتي موقع اعدام باز حرفهاي خود را تكرار كرده يا جانيان خيلي سوسول تشريف دارند كه اعتراف مي كنند يا ريحانه خيلي فرد زبده و قدرتمندي است كه 7 سال دروغ گفته و ماجرا را طور ديگر عنوان نموده. خودتان قاضي باشيد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۵ ۲۲:۲۸

اين داستان براي همه درس عبرت خواهد بود. خدا از گناه هر دو بگذرد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۶ ۰۸:۴۱

نظرات مخالفين بي منطق اصلاً اهميت نداره . مهم حق ،حكم خدا وعدالته. والسلام . انشاالله با همت سربازان گمنان امام زمان (عج)اسيد پاش هم به همين سرنوشت شوم دچار مي شه.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۶ ۰۸:۴۴

مادر، ما رو در غم خودت شريک بدون. من هم يک مادر هستم. واقعا فکرش هم انسان رو آزار ميده.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۶ ۰۸:۵۵

حق با شماست آذر خانم. امروز كه داشتم حرفهاي آمنه (قرباني اسيد پاشي) رو مي خوندم خدا را شكر كردم كه ريحانه قصاص شد. بخشش هم جا ومكان داره نه مثل اين قضيه كه از پشت با چاقو طرفو كشته ومدعي هم شده بود. يك عده جوون احساساتي از همه جا بي خبر هم متاسفانه حمايتش مي كردن. از قوه قضائيه هم بايد تشكر كرد كه جلوي اين جريان مسموم حمايت از قاتل ايستادگي كرد.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۶ ۱۳:۱۵

خداوند هر دوي مرحومين را رحمت كند و از گناهشان درگذرد با توهين و فحاشي به روح مردگان گناه خود را زياد نكنيد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۶ ۱۴:۲۵

در روز قيامت و در دادگاه عدالت خداوند حقيقت روشن خواهد شد. روحش شاد و خدايش بيامرزد.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۷ ۰۸:۴۵

دلم ميخواد بدونم جلال سربندي ديگه چطوري توي اين جامعه ميتونه زندگي کنه,خيليها ازش خواستن گذشت کنه

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۷ ۱۰:۵۹

اصن فکر کردين قاتل برا چي و به چه انگيزه اي رفته خونه مقتول؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۱۷:۰۹

با احترام به هر دو خانواده، به نظرم قاضي بايد علمي و کارآگاهي با پرونده برخورد کند، نه در مقام يک معلم اخلاق از بنيان خانواده و بکارت دختري حرف بزند و آن را به حساب متهم بودن بگذارد، حتي زن و شوهرهايي هم که به هم شک دارند بهتر مي‌توانند در برابر چند پيامک و خريد فلان محصول داروخانه به نتيجه کارآگاهانه برسند، پس فرق عالم حقوق با بقيه چيست؟ مصاحبه قاضي و نامه‌هاي ريحانه جباري هر دو موجود است و مقايسه آنها با هم به ما مي‌گويد كه اين پرونده مبهم است.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۱۸:۱۱

چند سال پيش خانمي زنگ زد تا براي اولين بار براي همکاري در يک پروژه به محل کارم بيايد، بعدا که مرا بهتر شناخت عذرخواهي کرد که آن روز يک چاقو همراه خود داشته است. فکر کنم براي يک خانم که وارد محيطي ناآشنا مي‌شود طبيعي است که بدبينانه وارد شود و چيزي همراه خود ببرد. وقتي استدلال‌هاي قاضي به چيزهايي مثل چاقو و پيامک و دروغگو بودن و خودشيفتگي متهم تقليل پيدا مي‌کند آدم ميخواهد بپرسد جدا از اين جزئيات کم‌اهميت لطفا بفرماييد انگيزه قتل چه بوده است؟ آقاي ش کيست؟ ريحانه جباري گفته دو بار سوار ماشين مقتول شده و ش هم سوار يا پياده شده، نمي‌شد دوربين‌هاي مسير را چک کرد تا ش پيدا شود؟ اصلا اينکه آيا ش هم بوده يا ساختگي است با دوربين‌ها مشخص مي‌شد.