در پی درج خبر «شبه بازجویی از متقاضیان اینترنت در فرودگاه مهرآباد!» در سایت خبری «پارسینه» و بازانتشار آن در ایسنا، شرکت آسیاتک - پیمانکار اینترنت فرودگاه مهرآباد - جوابیهای را برای پارسینه ارسال کرد.
به گزارش ایسنا، در این جوابیه آمده است: شرکت آسیاتک برترین ارائهکننده اینترنت پرسرعت در سراسر کشور، در حوزه ارائه خدمات عمومی اتصال به اینترنت در اماکن عمومی مثل فرودگاهها و راهآهن و سایر مراکز تجمع مردم، همانند سایر سرویسهای خود در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت کرده و اگر سایر شرکتها تخلف میکنند (البته به گفته نویسنده مطلب این ماجرا عرف است) آسیاتک چنین اقدامی نمیکند.
قابل ذکر است که اتصال به اینترنت (شبکه بینالمللی اطلاعات) در اکثر کشورها جهت حفظ حریم مردم جامعه، مستلزم احراز هویت متصلشونده میباشد و البته آسیاتک در اقدامی ابتکاری در هاتاسپات خود اتصال به بسیاری از سایتهای اطلاعرسانی، روزنامهها، بانکها، خرید بلیط، بازی و ... را به صورت کاملا ساده در اختیار استفادهکنندگان قرار داده است و برای کاربران ADSL خود نیز این امکان را فراهم کرده تا با نام کاربری خود به اینترنت متصل شوند.
آسیاتک امیدوار است که فرهنگ صحیح استفاده از وب را در جامعه نهادینه ساخته و از هر عادت غلطی در جامعه کورکورانه پیروی نکند. انشاءالله نویسنده و منتشرکنندگان چنین مطالبی هم قبل از هر انتشاری با متولیان مربوطه مشورت نموده و اطلاعات صحیح به اذهان عمومی منتقل شود. همانند بستن کمربند ایمنی که در زمانی نه چندان دور به جای ارزش، ضدارزش بود.
انتهای پیام
نظرات