• جمعه / ۹ آبان ۱۳۹۳ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 93080904525
  • خبرنگار : 71424

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اعلام کرد

کمبود مدرسه و آمار پایین پوشش دانش‌آموزان استثنایی در مناطق محروم

آغاز سال تحصیلی در مدرسه استثنایی اطهر - اهواز

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه در مناطق دور و محروم تعداد مدارس استثنایی کافی نیست و مدارس عادی هم این دانش‌آموزان را نمی‌پذیرند گفت: به دنبال آن هستیم که از طریق آموزش فراگیر تلفیقی، این مناطق را شناسایی کرده و معلم را آموزش دهیم تا دانش آموزان استثنایی نابینا و ناشنوا نیز تحت پوشش قرار گیرند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه در مناطق دور و محروم تعداد مدارس استثنایی کافی نیست و مدارس عادی هم این دانش‌آموزان را نمی‌پذیرند گفت: به دنبال آن هستیم که از طریق آموزش فراگیر تلفیقی، این مناطق را شناسایی کرده و معلم را آموزش دهیم تا دانش آموزان استثنایی نابینا و ناشنوا نیز تحت پوشش قرار گیرند.

مجید قدمی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: حل مشکل سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی در اولویت قرار دارد، زیرا این مشکل باعث شده است پوشش تحصیلی این افراد کمتر از آنی باشد که اکنون هست.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه شمار دانش‌آموزان استثنایی در حال تحصیل در مدارس استثنایی و عادی به 110 هزار نفر می‌رسد اظهار کرد: این در حالی است که این آمار باید 200 هزاردانش‌آموز باشد.

قدمی در پاسخ به اینکه علت این اختلاف آمار چیست؟ گفت: فرض خوش‌بینانه این است که تراز بهداشتی کشور بالا رفته و دیگر دانش‌آموز استثنایی نداریم که فرضیه درستی نیست. نگاه واقعی این است که از خانواده‌ها بابت ایاب و ذهاب پول دریافت می‌کنیم و متاسفانه عده‌ای توان مالی لازم را ندارند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر خانواده‌هایی داریم که فرزندان معلول خود را مخفی می‌کنند و واهمه دارند که مبادا اطرافیان بفهمند آنها فرزند معلول در منزل دارند. باید با این خانواده‌ها از نظر فرهنگی تعامل کنیم.

از کمبود مدرسه استثنایی در مناطق محروم تا آموزش معلمان مدارس عادی

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همچنین در مناطق دور تعداد مدارس استثنایی کافی نیست و مدارس عادی هم این دانش‌آموزان را نمی‌پذیرند تاکید کرد: باید برای این موضوع چاره‌ای اندیشید. به دنبال آن هستیم از طریق آموزش فراگیر تلفیقی، مناطق دور را شناسایی کرده و معلم را آموزش دهیم تا دانش آموز استثنایی نابینا و ناشنوا را آموزش دهد و افزایش فوق العاده‌ای برای وی در نظر بگیریم.

وی افزود: آموزش بهنگام معلم مدرسه عادی و تخصیص امتیازات مادی و رفاهی لازمه این کار است و تصور می‌کنیم اثرات انجام آن در سال 94 دیده شود.

هزینه رایگان ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی در تهران

قدمی درباره اقدمات انجام شده پیرامون حل مشکل سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی گفت: بخشی از هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی را سازمان آموزش و پرورش استثنایی و بخشی را اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران تقبل می‌کند.

وی اعلام کرد: مشکلاتی در این خصوص وجود داشت که بر اساس آخرین رایزنی انجام شده با شهرداری تهران از مهرماه کلیه هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس استثنایی شهر تهران توسط شهرداری تامین می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.