• شنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 93081005088
  • خبرنگار : 71498

رییس انجمن صنایع چرم عنوان کرد

نکاتی درباره خرید محصولات چرمی/ قیمت کیف و کفش چینی نصف ایرانی

محصولات چرم

رییس انجمن صنایع چرم ایران گفت: از آنجاکه چین به دلیل داشتن نیروی کار فعال، تولید زیادی دارد توانسته بازار کل دنیا را از آن خود کند؛ به‌طوری که توانسته‌ است کیف و کفش را با نیمی از قیمت تولید داخل ایران در بازار عرضه کند.

رییس انجمن صنایع چرم ایران گفت: از آنجاکه چین به دلیل داشتن نیروی کار فعال، تولید زیادی دارد توانسته بازار کل دنیا را از آن خود کند؛ به‌طوری که توانسته‌ است کیف و کفش را با نیمی از قیمت تولید داخل ایران در بازار عرضه کند.

حسن‌زاده دلیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که بیش از 70 درصد چرم مصنوعی که در بازار عرضه می‌شود وارداتی چین است، اظهار کرد: فراگیری چرم مصنوعی در بازار به دلیل تفاوت قیمت با چرم طبیعی، بسیار زیاد است.

98 درصد کیف و کفش موجود در بازار چرم مصنوعی است

وی با بیان این‌که 98 درصد کیف و کفش‌های موجود در بازار چرم مصنوعی هستند، گفت: این فرهنگ‌سازی صورت نگرفته که استفاده از چرم مصنوعی چه آسیب‌هایی را می‌تواند به مردم وارد کند.

رییس انجمن صنایع چرم ایران با بیان این‌که چین فعالیت زیادی در حوزه تولید کیف و کفش دارد، اظهار کرد: به دلیل نیروی فعال، چین می‌تواند در عرض یک روز یک نمونه کفش تولید کند در حالی که در ایران تعمیر یک کیف چند روز طول می‌کشد.

چرم ایران استاندارد‌های کافی را دارد

وی با اشاره به کیفیت چرم طبیعی در ایران گفت: بسیاری از چرم‌های برند در ایران مورد ارزیابی در مراحل مختلف قرار می‌گیرد؛ به‌طوری که می‌توان به صراحت اعلام کرد چرم ایران استاندارد‌های کافی را دارد.

حسن‌زاده دلیر با بیان این‌که چرم تولیدی ایران قیمت مصوبی ندارد، گفت: چرم ایرانی بسته به نوع کیفیت و هزینه‌هایی که صرف آن می‌شود قیمت متفاوتی دارد.

چرم طبیعی با آتش فندک قابل شناسایی نیست

وی با بیان این‌که برخی از فروشندگان محصولات چرمی با هدف کسب سود بیشتر حرف‌هایی را برای افزایش فروش خود می‌زنند، گفت: این‌که گفته می‌شود اگر آتش فندک به چرمی بخورد و آتش نگیرد آن چرم طبیعی است کاملا اشتباه است.

رییس انجمن صنایع چرم ایران ادامه داد: چرم از الیاف تشکیل شده و قابل اشتعال است ولی اگر آتش نگرفت به دلیل این است که چرم مصنوعی را با مواد نسوز ترکیب کردند و همین مساله موجب آتش نگرفتن پارچه شده است.

چرم گاو مقاوم‌تر از چرم گوسفند و بز

وی در خصوص رده‌بندی کیفیت چرم گفت: هر چرمی بسته به نوع خود در یک زمینه استفاده می‌شود اما می‌توان گفت چرم گاوی اصولا سخت‌تر و مقاوم‌تر است و این مساله به دلیل این است که گاو ذاتا استقامت بیشتری را نسبت به گوسفند و بز دارد.

حسن‌زاده دلیر با بیان این‌که چرم گوسفندی و بزی بیشتر برای دوخت کاپشن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: از آنجاکه چرم گوسفندی و بزی ظریف‌تر و نازک‌تر از چرم گاوی هستند در ساخت کاپشن و چرم گاوی بیشتر برای ساخت کمربند و کیف و کفش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

80 درصد کارگران مو زدایی واحد‌های تولیدی چرم افغانی هستند

رییس انجمن صنایع چرم ایران با بیان این‌که بیش از 80 درصد کارخانه‌های تولیدی چرم را در واحد‌های مو زدایی کارگران افغانی تشکیل داده‌اند، اظهار کرد: به دلیل وجود هزینه‌های زندگی کارگران ایرانی تمایلی به کار کردن در واحد‌های تولیدی چرم ندارند و این در حالی است که تا 30 سال پیش کارگران ایرانی فعال بودند.

واحدهای زیر زمینی چرم راحت شناسایی می‌شوند

رییس انجمن صنایع چرم ایران در خصوص وجود واحد‌های زیرزمینی در صنعت چرم نیز گفت: از آنجاکه چرم ایران یک محصول باکیفیت است واحد‌های زیرزمینی خیلی نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: تعدادی واحد در این زمینه وجود دارند که با سو‌ءاستفاده‌ از مارک‌های ایرانی تقلب می‌کنند اما عمر آنها خیلی طول نمی‌کشد چرا که شرط اول چرم، کیفیت آن است و اگر مصرف‌کننده چرم را با قیمت پایین خریداری کند اما کیفیت لازم را نداشته و به نام یک برند مخصوص باشد، به زودی تقلب آن آشکار می‌شود.

رییس انجمن صنایع چرم ایران تعداد اعضای انجمن را 180 عضو عنوان و اظهار کرد: 400کارخانه‌های تولید چرم در ایران فعالیت می‌کنند.

مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش گریبان‌گیر صنعت چرم

حسن زاده دلیر با بیان اینکه واحد‌های تولیدی چرم با مشکلاتی روبرو هستند، گفت: مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش مشکل عمده واحد‌های تولیدی چرم است.

رییس انجمن صنایع چرم ایران ادامه داد: در جامعه‌ای که بانک‌ها 30 درصد سود از صنایع اخذ می‌کند نمی‌توان چشم امیدی به صنایع داشت. این در حالی که در کشور‌های اروپایی تنها پنج درصد از صنایع سود گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: این مساله باعث می‌شود قیمت کالا بالا رود و دود این موضوع تنها به چشم مصرف‌کننده خواهد رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.