• دوشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 93081205822
  • خبرنگار : 71368

حقوق متقابل مترو و مردم

سوار شدن مسافران به داخل قطار مترو

یکی از امور مهمی که در جامعه باید مورد بررسی قرار گیرد توجه به حقوق متقابل افراد است، حقوقی که در برخی از موارد مورد بی‌توجهی قرار گرفته است؛ این در حالی است که روابط و ارتباطات اجتماعی سالم، بنیاد جامعه را می‌سازد.

یکی از امور مهمی که در جامعه باید مورد بررسی قرار گیرد توجه به حقوق متقابل افراد است، حقوقی که در برخی از موارد مورد بی‌توجهی قرار گرفته است؛ این در حالی است که روابط و ارتباطات اجتماعی سالم، بنیاد جامعه را می‌سازد.

به گزارش سرویس «شهری» ایسنا، روابط اجتماعی، افزون بر اینکه تأثیرات شگرفی بر روان شخص به جا می‌گذارند و روحیات وی را متأثر می‌کنند، همچنین تأثیرات بسزایی نیز بر جامعه به جا می‎گذارند.

یکی از حقوقی که همواره فرد و جامعه باید به آن توجه کند، حقوق متقابل در استفاده از حمل و نقل عمومی به خصوص مترو است که بارها وبارها در مورد آن سخن به میان آمده است و سعی شده در این خبر که به نقل از سایت اطلاع رسانی مترو تهران است؛ حقوق متقابل مردم و مترو منتشر شود تا با آگاهی ازحقوق خود و مطالعه آن، بتوانیم رفتار درستی در پیش بگیریم.

وظایف مترو در قبال حقوق مسافران

1- ارائه خدمات صادقانه بی‌توقع به مسافران بدون توجه به ملیت، نژاد، مذهب و موقعیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آن‌ها.

2- گسترش فرهنگ صحیح استفاده از مترو در بین مسافران.

3- حضور منظم و آراسته خدمت گذران مترو در محل کار.

4- التزام به پاکیزگی و زیبا نگه داشتن ایستگاه‌ها، قطارها و تجهیزات ایستگاهی.

5- انجام وظایف محوله در قبال مسافران به صورتی موثر و کارآمد و مطابق قوانین و مقررات.

6- بهینه سازی امور با فراهم کردن زمینه دریافت انتقادات و پیشنهادات سازنده.

7- سرلوحه قرار دادن ادب، احترام، متانت و تحقق عملی شعار ‍"حق با مسافر است".

8- به کار گیری تمامی همت، تلاش، و امکانات در جهت ارائه هرچه بهتر خدمات با شعار سرعت، دقت ایمنی و سلامت

وظایف مسافران در قبال حقوق مترو

1- رعایت قوانین و مقررات مترو در همه حال.

2- حفظ نظافت و پاکیزگی محیط وفضای ایستگاه ها و داخل واگن های مترو.

3- خودداری از حمل بارهای غیرمجاز به محیط ایستگاه و واگن های مترو.

4- رعایت نکات اخلاقی و احترام به حقوق خود و دیگران در طول سفر.

5- رعایت نکات ایمنی و امنیتی در ایستگاه‌ها و در طول سفر و توجه به تابلو‌های راهنمای نصب شده در ایستگاه‌ها و داخل قطار.

6- استفاده صحیح از تجهیزات ایستگاهی و قطار و پرهیز از وارد آوردن خسارت به آنها.

7- تهیه بلیت مناسب و ارائه آن به دستگاه کارت خوان و همچنین حفظ و نگهداری آن تا پایان سفر و اتمام اعتبار.

8- حفظ آرامش در اختلالات و توقف‌های ناخواسته قطارها و توجه به پیام‌ها و توصیه‌های راهبران قطار و ماموران ایستگاه‌ها.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.