• سه‌شنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۳ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 93081306151
  • خبرنگار : 71368

آخرین وضعیت متروی خط 7 و 3

بازدید از خط ۷ مترو تهران

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت بهره برداری خط 7 و 3 مترو و همچنین وضعیت پله برقی‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت بهره برداری خط 7 و 3 مترو و همچنین وضعیت پله برقی‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.

احمد دنیامالی در گفت‌وگو با خبرنگار«شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد زمان افتتاح خط 7 مترو تهران با بیان اینکه این خط مترو 27 کیلومتر طول دارد، گفت: این خط مترو از شرق تهران و حوالی منطقه هجرت و فتح آغاز و پس از گذشت از مرکز شهر به قسمت شمالغرب تهران می‌رسد.

وی با بیان اینکه شیوه ساخت خط 7 مترو یکی از مدرن ترین شیوه‌های ساخت است، اظهارکرد: در این خط دو دستگاه TBM در حال فعالیت است که یکی از این TBMها در شمال تهران هشت کیلومتر تونل حفر کرده است و در عین حال سگمنت نصب شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه TBM در جنوب خط 7 توانسته شش کیلومتر تونل حفر کند، گفت: پول خوبی در اختیار پیمانکار قرار گرفته است و به نظر می‌رسد تا پایان سال 94 این خط به بهره برداری برسد؛ اما نکته مهم این است که در نظر داریم به جای افتتاح مقطعی چند ایستگاه آماده، کل پروژه و 27 کیلومتر را به صورت یکجا به بهره برداری برسانیم.

دنیامالی با بیان اینکه دو نکته در افتتاح خط 7 مترو وجود دارد، افزود: به مسئولان امر پیشنهاد داده‌ایم که همزمان به فکر ناوگان نیز باشند و نسبت به خریداری آنها اقدام کنند و همچنین بخشی از ایستگاه‌های این خط آماده بهره برداری است و بخش دیگر نیز حتی تملکی در آن صورت نگرفته است.

وی در مورد سرانجام خط 3 مترو نیز گفت: پیشرفت‌های بسیار خوبی در این خط انجام شده و حتی مقرر شده است که ظرف سه هفته آینده از این خط بازدید داشته باشیم و حتی پیگیر آن هستیم که مدیرعامل مترو در صحن علنی شورای شهر به ارائه گزارش بپردازد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه همگان تلاش دارند تا بر اساس قولشان مبنی بر ساخت سالانه 30 کیلومتر مترو اقدام کنند و این مهم محقق شود، ادامه داد: امیدواریم این مهم محقق شده و بر اساس برنامه دوم پنج ساله شهرداری حرکت کنیم.

دنیامالی همچنین در مورد ایمن سازی سکوهای مترو گفت: در خط 7 مترو بحث تجهیز و ایمنی ایستگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است که همزمان این ایستگاه‌ها به درهای جدا کننده نیز مجهز شوند.

وی با بیان اینکه خطوط جدید حتما به درهای جدا کننده (PSD) مجهز خواهند بود، گفت: درخواست تجهیز 10 ایستگاه به درهای جداکننده به شرکت بهره برداری مترو ارائه شده است تا مشکل ایمنی ایستگاه‌ها حل شود که این مسئله به صورت آزمایشی خواهد بود و در صورت ارزیابی مثبت، این مسئله تداوم می‌یابد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خاتمه در مورد سریال دنباله دار پله برقی‌ها نیز گفت: مدیرعامل مترو عنوان کرده است که پله برقی‌ها مشکلی ندارند، اما در بخش نگهداری مشکلاتی وجود دارد و ما از آنها خواسته‌ایم که جلسه‌ای با خبرنگاران در خصوص وضعیت پله برقی‌های مترو داشته باشیم.

خط ۷ مترو تهران

خط ۷ مترو تهران

خط ۷ مترو تهران

خط ۷ مترو تهران

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.