• سه‌شنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۳ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 93081306242
  • خبرنگار : 90136

مدیرعامل بانک توسعه صادرات:

ارتباط بانک با دانشگاه زمینه‌ساز ایجاد مزیت رقابتی است

بانک توسعه صادرات ایران

مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: ارتباط بیشتر بانک‌ها با بخش دانشگاهی و مراکز علم و فناوری و حمایت از ایده‌های تجاری‌سازی آن‌ها در بخش بانکداری هوشمند، باعث ایجاد مزیت رقابتی و ماندگار در این بنگاه‌های اقتصادی می شود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: ارتباط بیشتر بانک‌ها با بخش دانشگاهی و مراکز علم و فناوری و حمایت از ایده‌های تجاری‌سازی آن‌ها در بخش بانکداری هوشمند، باعث ایجاد مزیت رقابتی و ماندگار در این بنگاه‌های اقتصادی می شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر بهمن وکیلی در نخستین همایش ملی آینده پژوهی و صنعت بانکداری در مشهد مقدس با تشریح پیش نیازهای داخلی بانک‌ها جهت حرکت در مسیر تحول پیش‌بینی شده در صنعت بانکداری ارتباط بیشتر با دانشگاه‌ها و مراکز علم فناوری را با اهمیت توصیف کرد.

رئیس هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران گفت: صنعت بانکداری در جهان در آستانه تحول بزرگی است و ایران هم از این قاعده مستثنا نبوده است و دیگر نمی توانیم با بانکداری سنتی خدمات موردنیاز را به مشتریان خود ارائه کنیم.

وی اظهارداشت :" آینده پژوهی" به عنوان یک مقوله میان رشته‌ای در پی کشف و شناسایی آینده‌های ممکن، محتمل و مطلوب و به کارگیری آن در زمان حال است.

وی با طرح موضوعی تحت عنوان دیده‌بانی صنعت بانکداری، هدایت آن را از چهار مسیر ممکن دانست و گفت: طی کردن مراحل پیمایش، پایش، ردگیری یا پویش و شبیه‌سازی این صنعت می‌تواند تصویر روشنی از آینده آن ارائه دهد.

دکتر وکیلی با یادآوری ویژگی‌هایی چون تغییر و سرعت تحولات اظهارداشت: تحولات حال حاضر گواهی می‌دهند که زمینه برای تغییرات بزرگ فراهم شده است. تغییرات بزرگ پیامدهای بسیار عظیمی به همراه خواهند داشت و این تغییرات آنقدر شتابان از راه می‌رسند که سیستم‌های اجتماعی قادر به پاسخگویی موثر به آن نیستند.

به اعتقاد مدیرعامل بانک توسعه صادرات، تغییر موضع بانکها در قالب هوشمندی الکترونیک علاوه بر رشد مالی منجر به رشد آنها در زمینه‌های شهرت، کانال‌های ارتباطی خواهد شد.

وی با پیش بینی این امر که مدلهای سنتی بانکدای تاب ایستادگی در مقابل تغییرات الکترونیک را نخواهند داشت: بانک های سنتی برای حفظ موقعیت خود می‌بایست مسیر سازگاری را با محیط انتخاب کنند.

به باور دکتر وکیلی، سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی صحیح در بدنه مدیریت کلان بانک‌ها یکی دیگر از پیش نیازهای مسیر تحول در این صنعت است که پیمودن مراحلی چون تبیین دقیق ماهیت مسئله، شفاف‌سازی هدف‌ها، فهرست کردن همه ابعاد تصمیم، تحلیل هزینه-فایده هر یک از سیاست‌ها، انتخاب سیاست حداکثر نفع و حداقل هزینه و در نهایت اجرایی سازی سیاست منتخب را می طلبد.

وی همچنین لزوم شناسایی نیازها و مطالعه بازارهای هدف بانک‌ها را یادآور شد و گفت: با توجه به این‌که در حال حاضر چالش‌هایی درباره خانواده در جامعه ایران مشاهده می‌شود. شایسته است بانک‌های کشور با کمک استادان روان‌شناسی، جامعه شناسی، علوم تربیتی و سایر رشته‌ها و نهادهای مرتبط، این نیازها را شناسایی و متناسب با آن، سیاست‌های بخش بانکداری هوشمند را اتخاذ کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.