• چهارشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۳ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 93081406746
  • منبع : شهرداری تهران

مدیر عامل شرکت واحد تهران تأکید کرد

بازسازی 2000 اتوبوس فرسوده

آیین آغاز به کار ۱۳۹ دستگاه اتوبوس دو کابین تندرو با حضور شهردار تهران

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر این که اتوبوس‌های برقی یکی از بهترین گزینه‌ها برای دست‌یابی به هوای پاک محسوب می‌شوند، گفت: اتوبوس‌های پاک به دو نوع برقی که هیچ‌گونه آلایندگی ندارند و هیبریدی که شروع حرکت آن‌ها با سوخت فسیلی است، تقسیم می‌شوند که استفاده از هر دو نوع آن‌ها می‌تواند راهکار خوبی برای کاهش آلودگی هوا باشد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر این که اتوبوس‌های برقی یکی از بهترین گزینه‌ها برای دست‌یابی به هوای پاک محسوب می‌شوند، گفت: اتوبوس‌های پاک به دو نوع برقی که هیچ‌گونه آلایندگی ندارند و هیبریدی که شروع حرکت آن‌ها با سوخت فسیلی است، تقسیم می‌شوند که استفاده از هر دو نوع آن‌ها می‌تواند راهکار خوبی برای کاهش آلودگی هوا باشد.

به گزارش سرویس «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مهندس پیمان سنندجی افزود: پیش از این یکی از مشکلات اتوبوس‌های برقی شاخک‌های آن‌ها بود که در میدان‌ها و هنگام دور زدن، این شاخک‌ها از سیم اصلی جدا می‌شدند، در صورتی که در طراحی جدید سعی شده این مشکل برطرف شود، به نحوی که برق این اتوبوس‌ها از روی زمین وصل شود.

وی با اشاره به این که در حال حاضر برنامه‌ای برای واردات‌ اتوبوس‌های جدید به ناوگان اتوبوسرانی تهران را نداریم و قرار است اتوبوس‌های قدیمی بازسازی شده و مورد استفاده قرار گیرند، اظهار کرد: در حال انجام کار کارشناسی بر روی مسیر اتوبوس‌های برقی هستیم و سعی داریم تا سال آینده امکان استفاده از نسل جدید اتوبوس‌های برقی را برای مردم فراهم کنیم.

سنندجی با بیان این که 2000 دستگاه اتوبوس فرسوده در ناوگان اتوبوسرانی تهران وجود دارد که 450 دستگاه آن مورد بازسازی قرار گرفته، تصریح کرد: مدت زیادی است که در ناوگان اتوبوسرانی تهران نوسازی صورت نگرفته و ناگزیریم اتوبوس‌های فرسوده موجود را بازسازی کرده و مجدداً مورد استفاده قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در پایان با تأکید بر این که ناوگان اتوبوسرانی تهران سالانه به یک هزار دستگاه اتوبوس جدید نیاز دارد، خاطرنشان کرد: در صورت ورود یک هزار دستگاه اتوبوس جدید، می‌توانیم همین مقدار اتوبوس فرسوده را از رده خارج کرده و کیفیت ناوگان را افزایش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.