• جمعه / ۱۶ آبان ۱۳۹۳ / ۰۰:۱۵
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 93081607142

آخرین خبرها از افزایش حقوق پرستاران

دكتر حسن هاشمي - وزير بهداشت

وزیر بهداشت آخرین اقدامات انجام شده در جهت اصلاح پرداختی‌ها به گروه پرستاری را توضیح داد.

وزیر بهداشت آخرین اقدامات انجام شده در جهت اصلاح پرداختی‌ها به گروه پرستاری را توضیح داد.

دکتر سیدحسن هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به برخی انتقادات جامعه پرستاری درباره مباحث مربوط به افزایش حقوق و کارانه آنها، گفت: اعتراض این عزیزان واقعی و به حق است؛ البته توجیهات و مقایساتی که برخی از این دوستان ارائه می‌دهند، درست نیست، چراکه نباید طوری رفتار کنیم که جامعه احساس کند پزشک و پرستار در مقابل یکدیگر قرار دارند.

وی ادامه داد: پیش از این انتقادات نیز به فکر افزایش حقوق پرستاران بوده‌ایم، اما سرعت ما برای بررسی این موضوع متناسب با درخواست پرستاران نبوده است و دلیل هم آن است که نیروهای کارشناس ستاد وزارت بهداشت محدود است و همزمان چندین طرح را با هم آغاز کرده‌اند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: اهمیت این موضوع بسیار بالاست چراکه اگر تصمیم اشتباهی اتخاذ شود، بار مالی برای وزارت بهداشت خواهد داشت و توقعی ایجاد می‌کند که دیگر نمی‌توان سطح آن را پایین آورد.

هاشمی در ادامه به کارگروهی برای بررسی حقوق پرستاران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کارگروهی روش‌هایی را پیشنهاد کرده، این طرح در هفت بیمارستان اجرا می‌شود و نتایج آن بزودی جمع‌آوری می‌شود. در مجموع باید نتایج اجرای طرح در این هفت بیمارستان را بررسی کنیم تا مشخص شود که زمان اجرا در سطح کشور، چقدر می‌تواند رضایتمندی پرستاران را فراهم کند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در مجموع در تصمیم‌گیری‌هایمان تمام گروه‌های پزشکی، پیراپزشکی و ... را مد نظر داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۶ ۰۹:۵۵

در حال حاضر حقوق يک پرستار دو برابر حقوق يک مهندس در ادارات با رتبه دو رقمي در کنکور است. اگر حقوق آنها اضافه ميشود بهتر است حق کار در چند بيمارستان نداشته باشند تا بازدهي انها کاهش نيابد ويا شغل هاي ديگر انتخاب کنند.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۶ ۱۰:۴۳

پس افزايش حقوق نيروهاي بهداشتي چي؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۶ ۱۲:۲۹

خوش به حال کارمندان وزارت بهداشت بااين وزيرشان وبد به حال فرهنگيان

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۶ ۱۲:۴۴

من مهندس رايانه، با رتبه زير 1000 از يک بهيار و پرستار کمتر حقوقمه. اين است عدالت؟ اين همه بار فشار طرح تحول سلامت فقط فقط به دوش ماهاا بوده.ما که ديگه هيچ رمق و اشتياقي نداررريم.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۶ ۱۳:۰۵

معلم با تحصيلات دکترا چيزي حدود يک ونيم ميليون تومان حکمش است که با کسر بيمه وحق بازنشستگي يک ميليون سيصد در يافتي دارد ودر طول سال هيج گونه مزايايي دريافت نمي کند . يک نفر در دولت وجود ندارد که به داد معلمان برسد . معلمان فرزند ناتني نيستند. دولت اميد به فکر معلمان باش . معلمان هموطن

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۶ ۱۳:۱۰

حقوق پرستاران و بهياران بايد چند برابر بشه. فشار کاري اين عزيزان بسيار فرسايشي و پر استرس هست. بر خلاف خيل قريب به يقين پزشکان متخصص و جراح که در نبود قوانين بازدارنده و کيفري مشغول درآوردن دمار از روزگار مردم بينوا مي باشند.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۶ ۱۵:۰۷

خواهشمند است در رابطه با حقوق کارشناسان کنترل مواد غذايي که تحت مجموعه سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت هستند تجديد نظر فرمايند. در مقايسه با وظايف حساسي که بر عهده دارند حقوق انها بسيار کم است. لطفا وزير محترم بهداشت افزايش حقوق و مزايا را براي اين قشر جامعه مبذول فرمايند

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۶ ۲۱:۵۴

خطاب به عزيزان محمد فر و نظري: فقط چنتا سوال از حضورتون ميپورسم آيا واقعا حاضريد تقريبا اکثر روزهاي هفته رو بدون اينکه بخوابيد و درست و حسابي غذا بخوريد و حتي بدون اينکه خانوادتون رو ببينيد تو محيط سختي مثل بيمارستان سپري کنيد ؟ آيا واقعا تحمل اين رو داريد که انقد سرپا وايسيد که وريد هاي پاهاتون واريسي بشن ؟ اصلا مي دونيد متوسط عمري که پرستاران ميکنند چقد پايينه ؟ اصلا ميتونيد بعضي لطف هاي بيکران بعضي همراهان مريض هارو که از الفاظ رکيک گرفته تا کتک کاري رو تحمل کنيد ؟ واقعا چند شب ميتونيد شب ها رو بدون اينکه چشم رو هم بزاريد بيدار بمونيد ؟ اين ها فقط يه بخش خيلي کوچکي از مشکلات ما پرستارا هستش , تو اي شرايط کاري سخت و نامناسب شما ميتونيد تحمل کنيد که حقوقتون از حقوق پايه بسياري از فعالان حوزه سلامت خيلي کمتر باشه ؟ پس برادر يا خواهر من خواهشا همينجوري بدون اطلاع قضاوت نکنيد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۶ ۲۲:۱۲

چرا يک فيزيوتراپ با 4 سال درس خواندن ماهي 20 تا 30 مليون تومان درامد دارد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۶ ۲۲:۲۴

من در محيطي کار ميکنم که فقط يک تماس با سرسوزن ممکنه باعث ابتلا به انواع بيماري ها از جلمه ايدز و هپاتيت بشه تو محيطي که فقط با چند بار نفس کشيدن ممکنه پنوموني بگيريد تو يه محيطي که شب و روزش معلوم نيست تو يه محيطي که فقط و فقط بيمار ميبيني و بيمار ميشه زندگيت ! کي حاضره اينجوري زندگي کنه ؟ حالا خودتون بگيد حقوق من بايد چقد باشه عزيزان

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۰۹:۳۲

بابت اين افزايش چه تغيير در کارشان انجام مي دهند. ماجراي عدم پذيرش زن بارادار کوهدشتي و زايمانش در توالت بيمارستان را فراموش کرده اند.