• جمعه / ۱۶ آبان ۱۳۹۳ / ۰۱:۰۷
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 93081607165
  • خبرنگار : 71191

ضوابط، کفایت حفظ بناهای تاریخی را نمی‌کنند

ضوابط، کفایت حفظ بناهای تاریخی را نمی‌کنند

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران تأکید کرد: ضوابط حاکم بر شهر تهران در حوزه‌ی شهرداری و شهرسازی کفایت حفظ بناهای تاریخی را نمی‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران تأکید کرد: ضوابط حاکم بر شهر تهران در حوزه‌ی شهرداری و شهرسازی کفایت حفظ بناهای تاریخی را نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا؛ بحث تخریب و بی‌توجهی به بناهای تاریخی در تهران مانند آن‌چه تا کنون در بافت‌ها و خانه‌های تاریخی چه در دیگر شهرها و چه در کلانشهر تهران رخ داده است، به مرور حتی باعث بی‌توجهی مسئولان شهری به تخریب خانه‌های تاریخی می‌شود، بی‌توجهی به اقدامی‌که به مرور در حال نابودی لکه‌ها و بافت‌های تاریخی در تهران و دیگر شهرهای ایران است و هبچ‌کس هم مسئولیت آن را بر عهده نمی‌گیرد.

رجبعلی خسروآبادی در این زمینه با تأکید بر اینکه به اسم توسعه نباید بناهای تاریخی را تخریب کرد، گفت: متاسفانه در گفتار بناهای تاریخی را حفظ می‌کنیم، اما در عمل به گونه‌ای رفتار می‌کنیم که تخریب بناهای تاریخی را به دنبال دارد. به عنوان مثال تسریع در ضوابط مطرح شده باعث می‌شود، معاونت شهرسازی کار خود را انجام دهد و کمیسیون شهرسازی و شورای شهر هم پیگیر وقایع در حال رخ دادن باشند، نکته‌ای که باید به طور دقیق و هر چه سریع‌تر آن را برطرف کرد تا بتوان به یک خط مشی درست و مناسب رسید.

او تأکید کرد: این‌که بخواهیم درباره‌ی حفظ بناهای تاریخی به صورت مصداقی یا موردی در جایی اقدام کنیم، خیلی خوب است اما این اقدام مانند مسکنی است که می‌خوریم تا در لحظه دردمان را آرام کند، هر چند آن مسکن مداوای دردمان نباشد. در واقع باید به این قضیه توجه کنیم که درد را از ریشه درمان کنیم. این قضیه مصداق آن است که نباید به تهران فقط به دید پول درآوردن فکر کنیم.

وی اضافه کرد: ای کاش مسئولان شهری به این قضیه هم توجه داشته باشند که با حفظ ابنیه، هویت و فرهنگ‌مان هم می‌توانیم پول درآوریم نه اینکه در نخستین مسیری که به ذهن‌مان می‌رسد با به دست آوردن یک تحلیل، آثار تاریخی را تخریب کنیم و به جایش بتن و سیمان بالا ببریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha