• جمعه / ۱۶ آبان ۱۳۹۳ / ۰۸:۴۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 93081607202
  • خبرنگار : 71474

همدان و سنندج همچنان در صف اتصال به راه‌آهن

ريل / اقتصادي

هر چند نماینده شرکت ساخت در استان همدان از پیشرفت 92 درصدی زیرسازی راه‌آهن تهران – همدان خبر داده اما با توجه به این که تاکنون تنها 40 کیلومتر از این مسیر ریل گذاری شده زمان دقیق اتصال همدان به خطوط ریلی کشور نامشخص است.

هر چند نماینده شرکت ساخت در استان همدان از پیشرفت 92 درصدی زیرسازی راه‌آهن تهران – همدان خبر داده اما با توجه به این که تاکنون تنها 40 کیلومتر از این مسیر ریل گذاری شده زمان دقیق اتصال همدان به خطوط ریلی کشور نامشخص است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، استان همدان علیرغم جایگاهی که در مرکز کشور دارد و عبور چندین خط و مسیر راه‌آهن از کنار آن جزو معدود استان‌های منطقه است که هنوز از نعمت راه‌آهن محروم است.

از این رو شرکت ساخت در اولویت‌های ریلی خود ساخت خطوط راه‌آهن مورد نیاز برای اتصال این استان را قرار داده و ساخت یک خط راه‌آهن اصلی را با محوریت همدان از چند سال قبل آغاز کرده است. این خط که بناست با شمایل کلی تهران را به سنندج مرکز کردستان وصل کند در مسیر خود از استان همدان عبور خواهد کرد.

طبق اعلام نماینده شرکت ساخت مسیر ابتدایی حدفاصل تهران تا همدان که به طول 280 کیلومتر ساخته خواهد شد، در حال حاضر در مرحله زیرسازی ریل پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و زیرسازی 92 درصد از مسیر انجام شده است.

البته هنوز بخش عمده‌ای از پروژه ریل گذاری نشده و تنها 40 کیلومتر از آن آماده بهره برداری است.

با توجه به اهمیت ماندگاری خطوط جدید اقدامات لازم برای زیرسازی حتی از احداث نهایی نیز اهمیت بیشتری دارد، از این رو بخش عمده‌ای از وقت مورد نیاز در پروژه‌های احداثی مدنظر به مرحله زیرسازی می‌پردازند.

با توجه به اهمیت اتصال استان‌های باقیمانده به خطوط اصلی راه‌آهن کشور به عنوان زیربنای توسعه راه‌ها و البته گسترش ترانزیت کم هزینه در آینده اقتصادی این خط راه‌آهن که تهران را به دو استان مهم در مرکز و غرب کشور متصل می‌کند می‌تواند بخش عمده‌ای از ترانزیت این مسیر را در اختیار بگیرد.

با توجه به زیرسازی مناسب انجام شده در مسیر تهران – همدان – سنندج بناست سرعت قطارهای این مسیر در بخش مسافری 160 کیلومتر در ساعت و در بخش باری 120 کیلومتر در ساعت باشد.

هر چند این خط به شکل یک طرفه ساخته می‌شود، اما سرعت مناسب عبوری قطارها می‌تواند در آینده باعث اقبال عمومی مردم به این خط جدید شود.البته باقیماندن مراحل مختلف کار از جمله ریل گذاری باعث شده زمان دقیق آغاز به کار این خط همچنان نامشخص باقی بماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.