• جمعه / ۱۶ آبان ۱۳۹۳ / ۰۸:۴۷
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 93081607204
  • منبع : نمایندگی خراسان شمالی

مصرف بی‌رویه استامینوفن مسمومیت‌زاست

دارو

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نسبت به مصرف بی‌رویه استامینوفن هشدار داد و آن را عاملی برای مسمومیت دانست.

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نسبت به مصرف بی‌رویه استامینوفن هشدار داد و آن را عاملی برای مسمومیت دانست.

فاطمه عبدل آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان شمالی، اظهار کرد: استامینوفن به عنوان یکی از داروهای کم ضرر میان مردم شناخته شده است این درحالیست که مصرف زیاد آن موجب بروز مسمومیت می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل این که قرص استامینوفن در بسیاری از موارد بدون نسخه پزشک قابل تهیه است‌، بسیاری از افراد در مصرف آن زیاده‌روی داشته و با بروز هرگونه ناراحتی و درد در بدن اقدام به مصرف آن می‌کنند.

عبدل آبادی افزود: امروزه توصیه پزشکان به والدین آن است که از تجویز خودسرانه قرص یا شربت استامینوفن به دنبال مشاهده هرگونه علامت سرماخوردگی و ناخوشی در کودکان خودداری کرده و در خصوص دوز مصرفی استامینوفن با پزشک مشورت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.