• جمعه / ۱۶ آبان ۱۳۹۳ / ۱۷:۲۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 93081607466
  • خبرنگار : 90136

بیمه ایران در آستانه هشتادمین سال فعالیت

بیمه ایران

رسول ساجدی - مدیرکل روابط عمومی بیمه ایران

رسول ساجدی - مدیرکل روابط عمومی بیمه ایران

تا قبل از سال 1314 صنعت بیمه ایران در انحصار شرکت‌های انگلیسی، اتریشی، آلمانی و سوئیسی بود که با ایجاد دفاتر نمایندگی و شعب در ایران به فعالیت می‌پرداختند. همه بیمه‌نامه‌ها و در نتیجه همه گردش مالی و سود این صنعت به نام و به کام اروپایی‌ها بود و هیچ فرصت انباشت تجربه و اطلاعاتی در اختیار ایرانی‌ها قرار نمی‌گرفت.

در سال 1314 و با تاسیس «بیمه ایران» به عنوان اولین شرکت ایرانی صنعت بیمه، این انحصار شکست و ایرانی‌ها در مسیر توسعه و بومی‌سازی این صنعت گام برداشتند. امروز و در آستانه ورود شرکت سهامی بیمه ایران به هشتادمین سال فعالیت خود، این شرکت به یکی از معتبرترین برندهای غرب آسیا و شمال آفریقا تبدیل شده است. در اختیار داشتن حدود نیمی از بازار صنعت بیمه کشور و حضور بیش از 9 هزار نماینده فعال در شبکه فروش بیمه ایران نشان‌دهنده جایگاه منحصر به فرد این شرکت در اقتصاد کشور است.

با توجه به اینکه صنعت بیمه یک رکن محوری و زیربنایی در توسعه اقتصادی کشور است و با در نظر گرفتن نقش تاریخی و پرچمداری بیمه ایران در صنعت بیمه کشور، مدیران این شرکت سعی دارند با ارایه خدمات متناسب با شرایط جدید اقتصادی، به توسعه هر چه بیشتر اقتصاد کمک کنند. این تلاش‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که از یک سو، در آستانه رفع تحریم‌های ناعادلانه غرب علیه صنعت بیمه کشورمان هستیم و از سوی دیگر بخش صنعت و تولید کشور از رکود خارج شده و به دوران رونق وارد شده‌اند. در این شرایط فرصت و بستر دوباره‌ای برای فعالیت جدی شرکت‌های بیمه‌ای ایجاد شده است.

برخلاف تصور رایج که بیمه ایران، یک بیمه دولتی است و از نظر سودآوری برای خود الزامی قائل نیست، بیمه ایران با برگزاری مجمع‌های فصلی سعی دارد پویایی مجموعه را بالاتر برده و از ظرفیت‌های سودآوری این بنگاه اقتصادی نهایت استفاده را ببرد. مجمع‌های فصلی با هدف اصلی ارزش‌افزایی، دانش‌بنیان و تجاری‌سازی فعالیت‌ها و همچنین رسیدگی به عملکرد شعب و شفافیت مالی به صورت منظم برگزار می‌شود.

بیمه ایران در سال‌های طولانی فعالیت خود، همواره بر فرهنگ‌سازی و آشنا کردن عموم مردم جامعه با صنعت بیمه تاکید بسیار زیادی داشته است. این شرکت علاوه بر اقدامات فرهنگی سعی کرده با ارایه خدمات شایسته، اعتماد عموم مردم جامعه را جلب کرد. چراکه اعتمادسازی و ارایه خدمات شایسته یکی از بهترین شیوه‌های فرهنگ‌سازی است. بیمه ایران در این راستا با رکوردشکنی‌های پیاپی در پرداخت غرامت به بیمه‌گذاران سعی کرده، ضمن عمل به تعهدات خود، به بهترین شکل ممکن اعتمادسازی کند. به عنوان مثال این شرکت فقط در یک پرونده خود تا 4500 برابر حق بیمه دریافتی، به بیمه‌گذار خسارت پرداخت کرد.

«توسعه فرهنگ بیمه‌های زندگی» یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های بیمه ایران در آغاز هشتادمین سال فعالیت خود است. مدیران این شرکت با هدف افزایش ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی، اقدام به طراحی «بیمه مان» کرده‌اند. ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی در ایران فاصله بسیار زیادی با سایر کشورها دارد. به گونه‌ای که سهم بیمه‌های زندگی در کشورهایی مثل کره‌جنوبی و ژاپن نزدیک به 70 درصد از کل پرتفوی بیمه کشور است اما سهم این بیمه‌ها در ایران فقط 8 درصد است. به همین دلیل مدیران بیمه ایران تمام توان و تلاش خود را بر این امر متمرکز کرده‌اند تا با طراحی کامل‌ترین بیمه زندگی کشور، مردم را با بیمه‌های زندگی آشنا کنند و آشتی دهند.

هرچند بیمه ایران یک شرکت قدیمی و باسابقه است اما هرگز از تکنولوژی‌های روز دنیا دور نشده و همواره برای به‌روز بودن و بهر‌ه‌گیری از فن‌آوری‌های جدید برنامه‌ریزی و تلاش کرده است. استفاده از ظرفیت‌های رو به گسترش فضای مجازی و حرکت به سمت ارایه هرچه بیشتر خدمات به صورت الکترونیکی یکی از اولویت‌های اصلی بیمه ایران است. این شرکت بر آن است تا با استفاده از ابزارهای جدید الکترونیکی تمامی پرداخت خسارت و دریافت‌ها از درگاه‌های الکترونیکی و در کمترین زمان ممکن انجام شود. به عنوان نمونه ‌صدور بیمه‌نامه‌های شخص ثالث در بیمه ایران الکترونیکی شده و بیمه‌گذاران درکوتاه‌ترین زمان ممکن به آخرین اطلاعات درباره بیمه‌نامه خود دسترسی پیدا می‌کنند.

اصلی‌ترین دارایی بیمه ایران، نیروی انسانی متخصص و بدنه کارشناسی آن است که بنابه تایید تمام صاحب‌نظران «فنی‌ترین بدنه کارشناسی» صنعت بیمه کشور است. نگاه استراتژیک مدیران جدید شرکت این است که علاوه بر حفظ پویایی و توانمندی نیروی انسانی، آموزش‌های کاربردی و ضروری را ضمن خدمت در اختیار کارکنان خود قرار دهند. از این رو بیمه ایران اقدام به ایجاد «مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت سهامی بیمه ایران» کرده است و با تمرکز بر آموزش‌های مجازی و کوتاه‌مدت سعی دارند، نیروی انسانی که ارزشمندترین مزیت شرکت است را حفظ و تقویت کنند.

بیمه ایران هرچند یکی از بزرگترین و معتبرترین بنگاه‌های اقتصادی ایران است اما با درک و پذیرش مسئولیت اجتماعی بزرگی که برای خود در نظر گرفته، در برهه‌های مختلف زمانی سعی کرده در کنار ایرانیان باشد و در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی به حمایت از شهروندان پرداخته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.