• شنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۳ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 93081707962
  • خبرنگار : 71070

رئیس کل نظام پزشکی:

سامانه رسیدگی به شکایات تعرفه‌ای برای جامعه پزشکی فرصت است نه تهدید

دكتر زالي

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات تعرفه‌ای برای جامعه پزشکی فرصت است نه تهدید.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات تعرفه‌ای برای جامعه پزشکی فرصت است نه تهدید.

به گزارش خبرنگار سرویس سلامت ایسنا، دکتر علیرضا زالی در مراسم افتتاح رسمی مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات تعرفه‌ای با اشاره به دستاورد اصلاح نظام تعرفه گذاری در کشور گفت: جهت اجرای بهینه این مرحله از طرح تحول نظام سلامت، پیوست نظارتی تهیه شد. شورای عالی سازمان نظام پزشکی پیوست نظارتی ملازم بر این مرحله از اجرای طرح را تهیه کرد و نهایتا این پیوست در شورای عالی بیمه و هیئت دولت تصویب و ابلاغ شد.

به گفته وی در این پیوست نظارتی حداکثر نظارت فنی، کارشناسی و صنفی گروه‌های مختلف پزشکی در نظر گرفته شده که همین امر تضمین همراهی گروه‌های مختلف پزشکی بر اجرای آن را می‌دهد.

زالی ادامه داد: پس از 20 سال که با انجماد تعرفه‌ای روبرو بودیم، طی اقدام شجاعانه دولت و وزیر بهداشت گام بزرگ اولیه برای واقعی شدن تعرفه‌ها برداشته شد. به این ترتیب کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات سلامت با همراهی 27 انجمن علمی تخصصی و مدیران عامل بیمارستان‌های خصوصی تدوین و ابلاغ شد. جامعه پزشکی مدتهای طولانی بود که سوبسید درمان را از جیب خود پرداخت می‌کرد. مطمئنم که تا سه سال آینده تحصیل رضایت جامعه پزشکی را شاهد خواهیم بود.

وی درعین حال تضمین اجرای کتاب جدید تعرفه‌ها را بسیار مهم خواند و گفت: صیانت از این کتاب باید توسط گروه‌های پزشکی مورد پاسداشت قرار گیرد. جامعه پزشکی در عرصه‌های مختلف ملی همواره پیشتاز بوده است و مطمئنم که در این مرحله نیز جامعه پزشکی پاسداشت اجرای دقیق کتاب‌ ارزش‌های نسبی خدمات سلامت خواهد بود.

زالی تکریم جامعه پزشکی و همچنین صیانت از حقوق بیماران را به عنوان دو اصل مهم اجتماعی در مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت خواند و گفت: هدف از اجرای این مرحله تهییج مردم بر علیه جامعه پرافتخار پزشکی نیست، بلکه هدف از آن رسیدن به کرامت جامعه پزشکی است و مطمئنم که همگان همکاری لازم را در این زمینه خواهند داشت. شرایط مناسبی هم جهت رسیدگی به شکایات، پیشنهادات و انتقادات وجود دارد.

وی افزود: با کمک روسای انجمن‌های علمی تخصصی و مدیران عامل بیمارستان‌های خصوصی باید به سمتی حرکت کنیم که جامعه پزشکی پرچم دار قانون مداری باشد. در مجموع تخلفات احتمالی نیز در مسیری غیر بوروکراسیک، حساس و مبتنی بر قانون مورد بررسی قرار می‌گیرند. ما همه بر اجرای فضای جدید مبتنی بر قانون مداری مصمم هستیم و این سامانه رسیدگی به شکایات تعرفه‌ای نیز برای جامعه پزشکی فرصت است نه تهدید.

وی تاکید کرد: اصل مهم آن است که هرگونه پرداخت وجه به عنوان خدمات بستری در مطب‌ها ممنوع است. همچنین تمام هزینه‌های پرداختی باید در مدار حسابداری بیمارستان صورت گیرد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در پایان گفت: مانند همیشه در اجرای کتاب ارزش‌های نسبی خدمات سلامت نیز به صورت روشن در کنار دولت خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.