• شنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۳ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 93081708017
  • منبع : نمایندگی فارس

فارس از آزادراه و بزرگ‌راه استانی محروم است

استانها/ آزادراه قم- تهران

ایسنا/فارس مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های فارس گفت: فارس به‌ لحاظ آزادراه و بزرگراه یک استان محروم در کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های فارس گفت: فارس به‌ لحاظ آزادراه و بزرگراه یک استان محروم در کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، احمد خواست‌خدایی شنبه 17 آبان‌ماه در نشست خبری اعضای کمیسیون دهه ایمنی راه‌های استان، بیان کرد: طبق آمارهای حوادث رانندگی در سال 84، 1 هزار و 550 نفر در جاده‌های فارس جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: با گذشت زمان و با ایمن شدن راه‌ها امروز آمار کشته‌های فارس به 1 هزار و 100 نفر رسیده و طی این سال‌ها با کاهش میانگین 60 تا 65 نفر در تعداد کشته‌ها رو به رو بوده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های فارس به ایمن‌سازی 320 مدرسه و آموزش 124 هزار دانش‌آموز فارسی در این خصوص اشاره و خاطرنشان کرد: در راستای آموزش مباحث ایمنی به اقشار مختلف از ابتدای امسال تاکنون 43 هزار موتور سورا را آموزش داده‌ایم.

خواست‌خدایی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با کاهش 10 درصدی فوت عابران پیاده و 18 درصدی تعداد کشته‌های موتورسوار روبرو بوده‌ایم.

وی همچنین به اقدمات پیش‌بینی شده برای دهه ایمنی در فارس اشاره و عنوان کرد: به‌ صدا در آمدن زنگ ایمنی در 19 آبان‌ماه در روستای قلات، مانور موتورسوران در شهرستان رامجرد در 22 آبان‌ماه، و تخفیف 20 درصدی در روزهای 17 و 18 آبانماه در مراکز معاینات فنی به مناسبت دهه ایمنی راه‌ها در استان فارس انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، دهه ایمنی راه‌ها برای نخستین بار در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده که از 14 تا 24 آبانماه هر سال برگزار می‌شود.

ایمن‌سازی محورهای فرعی پرخطر فارس در آینده نزدیک

فرمانده پلیس راه شمالی فارس نیز بر ایمن‌سازی محورهای درودزن، گردنه‌های فیروزآباد و قائمیه به نورآباد تأکید کرد و گفت: این سه محور جزو محورهای پرخطر استان فارس است.

به گزارش ‌ایسنا، منطقه فارس، کسری سیروسی شنبه 17 آبانماه در نشست خبری اعضای کمیسیون دهه ایمنی راه‌های استان به کاهش 14 درصدی تصادفات استان در شش ماهه اول سال جاری اشاره و اضافه کرد: در تصافادت فوتی 9 درصد و تعداد متوفیان نیز 5 درصد کاهش داشته‌ایم.

وی علت بیش از 30 درصد از تصافادت جاده‌ای فارس را واژگونی و تخطی از سرعت مطمئنه ذکر و تصریح کرد: 44 درصد از تصادفات استان در بین ساعات 13 تا 15 بعدازظهر رخ داده است.

فرمانده پلیس راه شمالی فارس با بیان اینکه 70 درصد از تصادفات امسال در راه‌های اصلی استان بوده، خاطرنشان کرد: در این خصوص 11 هزار دستگاه خودرو متخلف را توقیف شده‌اند که رشد 8 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

سیروسی بیان کرد: بالغ بر 34 میلیارد تومان جریمه تخلفات رانندگی امسال استان فارس اعلام شده است.

وی اظهار کرد: برای کاهش تصادفات باید فرهنگ خود پلیسی و ترافیک در استان افزایش یابد که اگر این فرهنگ نهادینه شود باور به عدم تخلف در مردم تقویت خواهد شد.

فرمانده پلیس راه شمالی فارس گفت: آموزش‌ها باید به سمتی سوق داده شود که از استر‌س‌ها، پرخاشگری و هیجانات در رانندگی جلوگیری و برخوردهای قانونی و قضایی هم سخت‌تر شود.

جداسازی مسیرهای رفت و برگشت محورهای 4 خطه استان تا پایان سال 94

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی فارس از جداسازی مسیرهای رفت و برگشت در محورهای چهارخطه استان تا پایان سال 94 خبر داد.

به گزارش ‌ایسنا، منطقه فارس، روشن نیز‌ در نشست خبری اعضای کمیسیون دهه ایمنی راه‌های استان، بیان کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی فارس با تحت پوشش قرار دادن 24 اداره در وسعت 16 هزار و 400 کیلومتر رتبه اول کشور را در راه‌های شریانی و معمولی دارد.

وی جداسازی باندهای راه‌های رفت و برگشت در محورها را مهمترین راه‌ ایمنی در جاده‌ها ذکر و خاطرنشان کرد: بیشترین تصادفات در استان فارس در محورهای رخ به رخ صورت گرفته که بر این اساس از ابتدای امسال تاکنون 100 کیلومتر از محورهای اصلی را به باند جدا تبدیل کرده‌ایم.

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی فارس آسفالت رویه راه‌های استان به طول 280 کیلومتر را یکی از اقدامات این اداره‌کل در سال جاری دانست و تصریح کرد: در 18 نقطه پرحادثه فارس باند سبقت احداث شده است.

روشن گفت: تاکنون 45 محور اصلی و شریانی فارس را با تابلوهای فسفری و شیارهای عرضی و طولی ایمن‌سازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین حوادث رانندگی فارس، در محور شیراز- اصفهان رخ داده است، دلیل عمده وقوع حوادث رانندگی در این محور را خواب‌آلودگی رانندگان و حرکت با سرعت غیرمطمئن و ناتوانی در کنترل خودرو توسط راننده عنوان کرد.

مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی فارس همچنین مسطح سازی شانه‌های خاکی 600 کیلومتر از محورهای اصلی استان و خط‌کشی 860 کیلومتر از محورهای جدیدالاحداث را از جمله اقدامات انجام شده با هدف ارتقا ایمنی راه‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: تمام خودروهای راهداری به سیستم GPS مجهز شده و فارس در این موضوع مقام اول کشور را دارد.

فارس به 50 پایگاه اورژانس جاده‌ای نیاز دارد

مدیر اورژانس فارس نیز گفت: برای پوشش هرچه بهتر فعالیت‌های امدادی در طول‌راه‌های استان نیازمند ایجاد 50 پایگاه امدادجاده‌ای جدید هستیم.

کامران فیروزی شنبه 17 آبانماه در نشست خبری اعضای کمیسیون دهه ایمنی راه‌های استان گفت: در حال حاضر 157 پایگاه اورژانس در استان فعال و تنها 100 پایگاه آن جاده‌ای است و به 50 پایگاه دیگر احتیاج دارد.

وی همچنین گفت: علی‌رغم رتبه نخست فارس در رنکینگ کشوری تصادفات، شاهد کاهش آمار حوادث جاده‌ای در سال‌جاری بوده‌ایم.

فیروزی شدت تصادفات را یکی از مهمترین عوامل فوت افراد در سر صحنه و بیمارستان ذکر و عنوان کرد: مأموریت‌های اورژانس فارس در انتقال بیماران و تصادفات جاده‌ای نسبت به سال قبل 5 درصد افزایش داشته است.

مدیر اورژانس فارس خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی در استفاده از وسایل نقلیه مهمترین موضوعی است که در حوادث جاده‌ای باید اعمال شود که نخست رسانه‌ها در این موضوع می‌توانند دخیل باشند.

فیروزی استراتژی مرکز فوریت‌های پزشکی فارس در بحث تصادفات جاد‌ه‌ای را استقرار پایگاه اورژانس در هر 45 کیلومتر یک پایگاه ذکر و عنوان کرد: میزان تصادفات 30 درصدی در راه‌های فرعی و روستایی استان قابل ملاحظه است که نشان از شدت حادثه در این راه‌ها دارد.

وی توسعه و پایداری اورژانس به ویژه توسعه اورژانس هوایی را از مهمترین اولویت‌های کاری اورژانس فارس دانست و گفت: در برنامه تحول نظام سلامت مقرر شده دو پایگاه اورژانس هوایی دیگر به استان فارس اضافه شود.

مدیر اورژانس فارس با بیان اینکه این دو پایگاه محدودیت زمانی دارند و تنها از ساعت 17 بعدازظهر تا هفت صبح قادر به خدمات‌رسانی هستند، عنوان کرد: در صورت تأمین اعتبار آمادگی برای پوشش خدمات اورژانسی بیشتر به استان را داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.