• یکشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۳ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 93081808646
  • منبع : نمایندگی خوزستان

آغاز ساخت پل روی دریاچه کارون سه

سد کارون ۳ - ایذه

ایسنا/خوزستان مجری طرح راه‌های جایگزین کارون 3 و 4 گفت: پروژه ساخت پل سه بلوطک بر روی دریاچه کارون سه، آغاز و قرار شد در مدت 27 ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

مجری طرح راه‌های جایگزین کارون 3 و 4 گفت: پروژه ساخت پل سه بلوطک بر روی دریاچه کارون سه، آغاز و قرار شد در مدت 27 ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌خوزستان، رامین شیروی توضیح داد: پس از آبگیری و بهره‌برداری از سد کارون 3، ارتباط ساحل جنوبی و روستاهای واقع در آن با ساحل شمالی و جاده ارتباطی با مرکز شهر دهدز باید از جاده بارز که فاصله زیادی با دهدز داشت و یا با ترابری دریایی انجام می‌گرفت و حمل و نقل و جابه‌جایی اهالی و احشام به‌وسیله ترابری دریایی که به این منظور طراحی، ساخته و به آب انداخته شده بود صورت می‌گرفت.

وی با اشاره به این‌که سیستم حمل و نقل دریایی دریاچه کارون 3 از تاریخ نهم آبان 91 به آب و برق خوزستان واگذار شد، ادامه‌ داد: طی بازدید وزیر نیرو در سال‌گذشته از محل سد و نیروگاه کارون 3 به منظور برآورده ساختن مطالبات مردمی و رونق‌بخشی منطقه و حذف ترابری دریایی و ایجاد مسیر ارتباطی برای رفت و آمد اهالی منطقه، دستور احداث پلی بزرگ در مسیر طرفین طرح جهت اتصال روستاهای ساحل جنوبی و شمالی به راه ارتباطی شهر دهدز صادر شد.

شیروی افزود: بلافاصله مطالعات ساخت پل سه بلوطک آغاز و با توجه به اهمیت و خاص بودن شرایط احداث پل و انتخاب مشاور جهت انجام مطالعات مرحله اول آغاز شد. پل کابلی ترکه‌ای سه بلوطک به طول 427 متر و عرض 12.1 متر بر روی دریاچه سد کارون 3 در استان خوزستان جهت برقراری ارتباط طرفین دریاچه کارون 3 در صورت تامین منابع مالی طی 27 ماه آینده احداث خواهد شد.

مجری طرح راه‌های جایگزین کارون 3 و 4 تصریح‌کرد: در سال جاری با اتمام مطالعات و برگزاری مناقصه پیمانکار ساخت پل انتخاب و قرارداد ساخت آن به پیمانکار، ابلاغ و همزمان مطالعات ژئوتکنیک و عملیات صحرایی آغاز شد.

وی خاطرنشان‌کرد: از ابتدای سال جاری نیز عملیات احداث جاده طرفین این پل در دو جناح دریاچه سد کارون 3 در حال اجرا است. پروژه احداث مسیر طرفین پل شامل 4.5 کیلومتر جاده با عرض 9 متر و 470 متر تونل، در حال انجام است.

شیروی گفت: این پل با استفاده از توان و ظرفیت‌های مشاوران، پیمانکاران و متخصصان داخلی، طراحی و در حال ساخت است. وجود بزرگترین دهانه، قرارگیری پایه‌های پل در آب، معماری زیبا، عملکرد لرزه‌ای بهتر به دلیل انعطاف‌پذیری در قیاس با سایر گزینه‌ها و اقتصادی‌تر بودن پل از ویژگی‌های مهم پل سه بلوطک محسوب می‌شود. برای اولین‌بار است که پلی با این ابعاد در کشور ساخته می‌شود و اتمام این پروژه نیازمند همکاری مسئولان محلی در جهت سهولت اجرای طرح است.

وی خاطرنشان‌کرد: پیش از این طرح برای ایجاد مسیر ارتباطی بین ساحل غربی دریاچه کارون سه و ساحل شرقی و به تبع آن دسترسی به استان چهارمحال و بختیاری اقدام به ایجاد مسیر بارز-خرسان-چالدران مشتمل بر 20 کیلومتر جاده روستایی، 791 متر تونل و پل 94 متری شد که این مسیرها در حال بهره‌برداری هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.