• یکشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۳ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 93081808701
  • منبع : معاونت امور مطبوعاتی

رسانه‌ها را تشویق به ادغام کنیم

رسانه

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین همایش بین‌المللی مدیریت رسانه افزود: کمک به تشکیل بنگاه‌های مطبوعاتی، از

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین همایش بین‌المللی مدیریت رسانه افزود: کمک به تشکیل بنگاه‌های مطبوعاتی، از

جمله سیاست‌های دولت یازدهم در این زمینه است.

به گزارش بخش رسانه ایسنا، حسین انتظامی ادامه داد: تشکیل بنگاه‌ها سبب اداره علمی‌تر آنها می‌شود و دولت تدبیر و امید در جهت تحقق این سیاست، مشوق‌هایی را هم در نظر گرفته است.

او خاطرنشان کرد: شاید برخی فکر کنند اکثر این بنگاه‌ها دولتی هستند اما در واقع این صحت نداشته و نمونه بارز آن نیز در نمایشگاه مطبوعات امسال قابل مشاهده است.

وی یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای بنگاهی شدن مطبوعات گام‌های بلندی برداشته تا به طور مثال دو روزنامه، یک سایت خبری و یک هفته نامه در زیر یک چتر به کار خود ادامه دهند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: اگر رسانه‌ها را تشویق به ادغام کنیم، به طور حتم خوبی‌های هر بخشی در آن بنگاه‌ها جمع می‌شود.

وی گفت: میدان دادن به بخش خصوصی، فراتر از حرف و در عمل از جمله سیاست‌های دولت تدبیر و امید بوده است و براین اساس نیز در سال گذشته یارانه رسانه های بخش دولتی و عمومی به نصف کاهش یافت.

انتظامی افزود: باید در نظام یارانه دهی به رسانه های کشور بازنگری صورت پذیرد، هر چند که این امر به معنای حذف یارانه نیست چرا که در تمام دنیا این یک امر مرسومی است اما مثل ما این یارانه‌ها به شیوه مستقیم اعطا نمی‌شود.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: باید یارانه بیشتر به افرادی اعطا شود که کارآفرین بوده و در توسعه منابع انسانی و ساختاری بهتر عمل کرده‌اند.

انتظامی اظهار کرد: هم اکنون برداشت نادرستی وجود دارد، مبنی بر اینکه هر فردی که روزنامه‌نگار خوبی است، ضرورتا می تواند مدیر رسانه شایسته‌ای نیز شود.

وی اضافه کرد: این تفکر نادرست درحالی است که این دو رویکرد بطور کامل با یکدیگر متفاوت بوده و در دو فاز جداگانه هستند.

انتظامی تاکید کرد: باید تلاش شود این فرهنگ که هر روزنامه‌نگار خوبی، روزنامه‌دار شایسته‌ای هست، اصلاح شود.

***

نخستین همایش بین المللی مدیریت رسانه با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در تهران آغاز بکار کرد. در این همایش دورزه که در روزهای 18 و 19 آبان ماه برگزار می‌شود اندیشمندانی از حوزه های رسانه حضور پیدا کرده اند.

این همایش امروز یکشنبه با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در کتابخانه ملی آغاز بکار کرد.

برگزاری کارگاه های آموزشی برای شرکت کنندگان و ارائه مدرک نخستین همایش بین المللی مدیریت رسانه از دیگر بخش های این همایش اعلام شده است.

همایش بین المللی مدیریت رسانه به اهتمام نهادهای مستقل و با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران، مرکز تحقیقات استراتژیک، دانشگاه های تهران، علامه طباطبایی، علوم و تحقیقات و برخی موسسات رسانه ای برگزار می شود.

دکتر علی اکبر فرهنگی، دکتر حسام الدین آشنا، دکتر باقر ساروخانی، دکتر حسین انتظامی، دکتر صالحی امیری، دکتر حسینی دانا، دکتر محمود اسعدی و دکتر محمد لبیبی برخی سخنرانان این همایش هستند.

نقد و بررسی نظریه های جدید مدیریت رسانه، مدیریت استراتژیک رسانه و نیز مدیریت سازمان های رسانه ای، چیستی مدیریت رسانه در دانشگاه های ایران و جهان، آینده رسانه و الگوی بومی مدیریت رسانه بخشی از محورهای این همایش است.

در کارگاه های آموزشی این همایش موضوعاتی نظیر اقتصاد رسانه، فرآیند تولید و تهیه برنامه های حرفه ای در رادیو، فرآیند مدیریت فرم و محتوای سایت، موقعیت مدیریت رسانه در جهان و مدیریت راهبردی رسانه مدنظر قرار می‌گیرد.

در روز نخست این همایش اندیشمندان و صاحب نظران حوزه فرهنگ و رسانه به ایراد سخن پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.