• سه‌شنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۳ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 93082010204
  • منبع : نمایندگی کردستان

استانداردسازی، از مؤلفه‌های اصلی برای جذب گردشگر

ایسنا/کردستان معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان گفت: استانداردسازی یکی از مؤلفه‌های اصلی برای جذب گردشگر و مسافر در هتل‌ها و مراکز اقامتی و مهمانپذیرهاست که مدیران این مراکز باید آنها را رعایت کنند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان گفت: استانداردسازی یکی از مؤلفه‌های اصلی برای جذب گردشگر و مسافر در هتل‌ها و مراکز اقامتی و مهمانپذیرهاست که مدیران این مراکز باید آنها را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان،همایش یک روزه آموزش استانداردسازی هتل‌ها و مهمانپذیرهای استان کردستان با حضور معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، رئیس جامعه هتلداران استان و مدیران هتل‌ها و مهمانپذیرها و مراکز اقامتی در مهمانسرای جهانگردی سنندج برگزار شد.

«آرمان وطن‌دوست»، معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان در این همایش اظهار کرد: با توجه به جاذبه‌های استان کردستان و وجود پتانسیل‌های فراوان در حوزه‌ی گردشگری استان کردستان و حضور گردشگران و مسافران در سطح استان باید الزاماتی در بحث استانداردسازی رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال، تمدید پروانه‌ی بهره‌برداری تأسیسات گردشگری منوط به اجرای طرح استانداردسازی است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان، در خصوص کیوسک اطلاع‌رسانی نیز گفت: متأسفانه اطلاع‌رسانی ما در فضای مجازی ضعیف است و ما باید این اطلاعات را در فضای مجازی افزایش دهیم که این نیازمند همکاری و تعامل این مراکز با اداره‌کل میراث فرهنگی و اطلاع‌رسانی آنها به مرکز است که در این خصوص نیز در مرز باشماق یک مرکز اطلاع‌رسانی با همکاری انجمن دفاتر خدماتی و اطلاع‌رسانی راه‌اندازی کردیم.

وی در ادامه در خصوص استانداردسازی هتل‌ها و مراکز اقامتی و مهمانپذیرها گفت: استانداردسازی شامل فرآیند تطبیق استانداردسازی، کیفیت مراکز اقامتی، امتیازدهی و ارزیابی هتل‌ها و مراکز اقامتی و درجه‌بندی کیفیت و کمیت یک مرکز اقامتی براساس ضوابط و مقررات تدوین شده توسط سازمان و تعیین نرخ تعرفه واحد براساس کیفیت و کمیت آنها و نحوه خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران است که باعث می‌شود قانون ایمنی و کیفیت یک واحد در حد قابل قبولی حفظ شود.

در ادامه این همایش «عبدالحمید حمیدی»، رئیس جامعه‌ی هتلداران کردستان نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این همایش و حضور پررنگ مدیران این مراکز در همایش‌های آموزشی اظهار امیدواری کرد همواره شاهد برگزاری این چنین همایش‌هایی در حوزه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی به مدیران هتل‌ها و مراکز اقامتی و مهمانپذیرها و نیروهای آنها در بحث‌های مختلف حوزه‌ی صنعت گردشگری باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک یک دوره‌ی آموزش تخصصی ویژه مدیران تأسیسات اقامتی با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان و جامعه هتلداران برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، در ادامه‌ی این همایش مدیران به بیان مشکلات و انتقادات و پیشنهادات خود در حوزه‌ی استانداردسازی تأسیسات اقامتی و سایر موارد دیگر پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.