• چهارشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۳ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 93082110938
  • منبع : مطبوعات

تدوین دانشنامه «فرهنگ پهلوانی»

طرح تدوین «دانشنامه‌ فرهنگ پهلوانی» در دومین جلسه شورای پژوهش و فناوری وزارت ورزش و جوانان تصویب شد.

طرح تدوین «دانشنامه‌ فرهنگ پهلوانی» در دومین جلسه شورای پژوهش و فناوری وزارت ورزش و جوانان تصویب شد.

به گزارش ایسنا، در جلسه‌ شورای پژوهش و فناوری به ریاست محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان، کلیات طرح تدوین دانشنامه‌ فرهنگ پهلوانی مبتنی بر منابع اسلامی ایرانی و شاهنامه فردوسی تصویب و قرار شد جزئیات آن در جلسه‌ی آینده‌ی شورا مطرح شود.

این طرح پیش از این در نشست مشترک پژوهشی با حضور سید عبدالحمید احمدی، مشاور عالی وزیر و معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان و فرهاد طلوع‌کیان، رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای، توسط یاسر موحدفرد - دبیر ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی و دبیر کل بنیاد فردوسی - پیشنهاد و ارائه شده بود که در مراحل کارشناسی در مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان مورد تایید و در دومین جلسه شورای پژوهش و فناوری وزارت مورد تصویب قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان، سوابق درخشان فرهنگی اعضای هیئت علمی، مشاوران ارشد و شورای نویسندگان دانشنامه‌ی فرهنگ پهلوانی را از نقاط قوت این طرح دانست و به فرجام رسیدن این طرح با همکاری فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای ایران و بنیاد فردوسی را گامی موثر در راه تعالی فرهنگ ورزش کشور به شمار آورده است.

همچنین در چهارمین سالگرد ثبت «آیین‌های پهلوانی و زورخانه‌ای»، بنیاد فردوسی با همکاری فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای ایران به میزبانی کتابخانه و موزه ملی ملک «نشست تخصصی چگونگی بین‌المللی کردن آیین‌های پهلوانی و زورخانه‌ای ایران» را در 25 آبان ماه از ساعت 14 برگزار می‌کند.

آیین‌های پهلوانی و زورخانه‌ای به کوشش فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای ایران در 25 آبان 1389 برابر با 16 نوامبر 2010 در فهرست میراث معنوی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha