• چهارشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۳ / ۱۹:۰۷
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 93082111054

در مراسم تجلیل از محمود مختاریان عنوان شد

در ارتباطات یکدیگر را تخریب نکنیم

در ارتباطات یکدیگر را تخریب نکنیم

در سلسله‌ نشست‌های تخصصی تجلیل از پیشکسوتان عرصه رسانه در نمایشگاه مطبوعات، امروز - 21 آبان ماه - از محمود مختاریان، استاد دانشگاه علامه طباطبایی تجلیل شد.

در سلسله‌ نشست‌های تخصصی تجلیل از پیشکسوتان عرصه رسانه در نمایشگاه مطبوعات، امروز - 21 آبان ماه - از محمود مختاریان، استاد دانشگاه علامه طباطبایی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار بخش رسانه ایسنا، محمود مختاریان که در حال حاضر در روزنامه ایران فعالیت می‌کند، همزمان در رشته‌هایی چون فتوژورنالیسم، چاپ و گرافیک و صفحه‌آرایی در دانشگاه علامه‌طباطبایی تدریس می‌کند.

این مدرس دانشگاه و متخصص صفحه‌آرایی مطبوعاتی و عکاسی خبری در مراسم تجلیل خود صحبت‌هایش را با اشاره به ابیاتی از اشعار اقبال لاهوری آغاز کرد و هم‌چنین اشاره‌های کوتاهی به خاطرات خود در گذشته داشت.

او عنوان کرد: زمانی که من وارد مطبوعات شدم، همیشه در کنار افراد بزرگ بودم و این باعث شد که نگرش من نسبت به رسانه متفاوت باشد.

این استاد دانشگاه هم‌چنین خاطرنشان کرد که اولین کار خود را از روزنامه کیهان آغاز کرده و هم‌چنین در روزنامه‌ الاهرام مصر و دو روزنامه انگلیسی کار کرده است.

او معتقد است که رسانه مکتوب رسانه‌ای است که کالای اندیشه است و فکر تولید می‌کند و رسانه‌های مجازی نیز نشان داده‌اند که هیچ چیزی در جهان پنهان باقی نمی‌ماند.

مختاریان هم‌چنین اظهار کرد که با افراد بزرگی چون دکتر مهدی سمسار، ذبیح‌الله منصوری، مجید دوامی و ... کار کرده است.

به گزارش ایسنا، هوشنگ عباس‌زاده، استاد روابط عمومی دانشگاه علامه‌ طباطبایی نیز که در مراسم تجلیل حضور داشت، در رابطه با مختاریان بیان کرد: چند سالی است که استاد مختاریان را در دانشکده علوم ارتباطات می‌شناسیم. ایشان علم و عمل را با هم درآمیخته‌اند و دانش‌جویانش همیشه از تدریس او رضایت داشتند. اخلاق خوش و چهره همیشه خندان، پشتکار و نظم ایشان مثال‌زدنی است.

او خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم از دانش و علمی که ایشان دارند استفاده کنیم. نشریات و رسانه‌ها نیز هر کدام به سهم خود می‌توانند از علم ایشان بهره ببرند. امیدوارم همگی از ایشان بیشتر استفاده کنید و وی نیز روی خندان و علم و دانش خود را از ما دریغ نکنند. ایشان یکی از پیشکسوتان عرصه رسانه هستند.

نایب رییس انجمن روابط عمومی ایران و استاد دانشگاه تنگ‌شیر، نیز درباره استاد مختاریان گفت: من سال‌های قبل شاگرد استاد مختاریان بوده‌ام و الان خودم روابط عمومی درس می‌دهم ولی می‌خواهم بگویم که ایشان برای این مملکت خیلی زحمت کشیده‌اند و سال‌ها عمر و جوانی خود را در روزنامه‌ها گذاشته‌اند. ایشان حتی بعد از انقلاب برای تیتر در این مملکت خیلی زحمت کشیده‌اند. مختاریان فردی آشنا به کار مطبوعات است که سال‌ها گمنام زیسته است.

او ادامه داد: مختاریان یکی از افراد بی‌نظیر مطبوعات ایران است و خیلی خوشحالم که در مطبوعات دیده‌ شده‌اند. ما در ارتباطات باید یکدیگر را ببینیم نه این‌که یکدیگر را خراب کنیم؛ استاد مختاریان مجموعه‌ای از رسانه و روابط عمومی هستند که به هر دو حوزه خدمت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، دکتر میرعابدینی، هم‌کلاسی و همکار سابق مختاریان که در این مراسم تجلیل حضور داشت، عنوان کرد: از آقای مختاریان دو، سه تصویر در ذهن دارم، اولین تصویر مربوط به 45 سال پیش است که در روزنامه کیهان ایشان را ملاقات کردم. سپس سال‌های اول دانشگاه نیز ایشان را دیدم و این تصویر هم‌چنان ادامه پیدا کرد. ایشان بیش از 45 سال است که کار خود را از کیهان شروع کرده و امروز هم درروزنامه ایران ادامه می‌دهد. مختاریان تحصیل‌کرده علوم ارتباطات است و کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه تهران گرفته است. مختاریان به همه خانه‌های مطبوعات شهرستان‌ها رفته و در بعضی از آن‌ها کار کرده است. به عبارتی تمام ایران سرای ایشان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha