• پنجشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 93082211129
  • منبع : نمایندگی خوزستان

‌دلیل حوادث ناگوار رانندگی در جاده‌های خوزستان چیست؟

استانها/ تصادف

ایسنا/خوزستان رییس پلیس راه خوزستان با تاکید لزوم بر ایمن‌سازی راه‌های استان گفت: دست‌اندرکاران حوزه راه باید در بحث ایمنی راه‌ها به تکالیف خود به درستی عمل کنند تا شاهد کاهش تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن باشیم.

رییس پلیس راه خوزستان با تاکید لزوم بر ایمن‌سازی راه‌های استان گفت: دست‌اندرکاران حوزه راه باید در بحث ایمنی راه‌ها به تکالیف خود به درستی عمل کنند تا شاهد کاهش تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن باشیم.

سرهنگ قاسم قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خوزستان- اظهار کرد: امروزه بخش مهمی از زندگی بشر با ترافیک آمیخته شده و در پی ان نیز تصادفات به خصوص در سال‌های اخیر بر افزایش مرگ و میر انسان‌ها و همچنین بر اقتصاد کشورها تاثیرگذار بوده است. به همین دلیل هر ساله در سطح جهان روزی به نام ایمنی راه‌ها در جهت توجه و بررسی اقدامات موثر در ایمنی و بهبود وضعیت راه‌ها و همچنین کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: در این راستا، فناوری‌های موثر در بهبود ترافیک از سوی همه دست‌اندرکاران این حوزه عرضه می‌شود.

رییس پلیس راه خوزستان گفت: حوادث رانندگی علاوه بر ایجاد خسارت‌های احتمالی جانی، تبعات منفی برای خانواده‌ها و فرزندان بازمانده از قربانیان دارد و قطعا اقتصاد هر کشور را با چالش روبه‌رو می‌کند.

قدرتی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز است اقداماتی ضروری در جهت ارتقای ایمنی راه‌ها و انضباط ترافیکی توسط کاربران راه‌ها از جمله رانندگان و عابران و همچنین دستگاه‌های مرتبط با این حوزه انجام شود. در بحث فرهنگ‌سازی ترافیک و ایمنی راه‌ها نیز باید اقداماتی موثر صورت گیرد تا همه بدانند کوتاهی آنها در انجام وظیفه نه تنها به خودشان بلکه به دیگران و اطرافیان نیز آسیب وارد می‌کند.

وی اظهار کرد: عمده راه‌های استان خوزستان دو طرفه است و مسیر رفت و برگشت فاقد جداکننده وسط هستند. عرض جاده‌های خوزستان محدود است و در مقابل، میزان ترددها افزایش پیدا کرده و به دنبال این شرایط، شاهد حوادث ناگوار رانندگی بیشتری در این مسیرها هستیم.

رییس پلیس راه خوزستان گفت: مسیرهای ملاثانی به مسجدسلیمان، بهبهان به رامهرمز، ماهشهر به امیدیه، ماهشهر به رامشیر، سوسنگرد به بستان – چذابه و هویزه و همچنین مسیر هندیجان به دیلم، دو طرفه و فاقد جداکننده هستند.

قدرتی توصیه کرد: رانندگان در این مسیرها باید با رعایت مقررات، پرهیز از سبقت‌های غیرمجاز و انحراف به چپ، شرایط مخاطره‌آمیز ایجاد نکنند. همچنین با حوصله رانندگی کنند تا مسافر همیشگی راه‌ها باشند. رانندگان آگاه باشند که احتیاط به معنی ترس نیست بلکه به معنای احترام به حقوق و ارزش‌های دیگران و احترام به حقوق خود است.

وی گفت: بالغ بر 14 هزار کیلومتر راه در خوزستان وجود دارد ولی از این میزان، کمتر از 1000 کیلومتر بزرگراه و آزادراه است. بنابراین ضروری است اداره‌کل راه و شهرسازی در جهت جدا کردن مسیرهای پرتردد، زیرسازی راه‌ها، ایمن‌سازی و احداث راه‌ها اقدامات موثر انجام دهد.

رییس پلیس راه خوزستان اظهار کرد: وقوع تصادفات شاخ به شاخ در هر جاده‌ای که از ناگوارترین حوادث رانندگی است و به این مفهوم است که عرض جاده با میزان تردد انطباق ندارد. انجام اقدامات عملیاتی دستگاه‌های مربوطه در جهت ایمن سازی راه‌ها و ارتقای فرهنگ ترافیک از سوی سازمان‌ها و حمل و نقل پایانه‌ها، به همراه تمهیدات پلیس و مشارکت مردمی، در کاهش تصادفات بسیار تاثیرگذار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.