• پنجشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۳ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 93082211172
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش:

«مراکز بهبود اختلالات یادگیری» جزء لاینفک نظام آموزشی

آغاز سال تحصیلی در مدرسه استثنایی اطهر - اهواز

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش با بیان این که سیاست سامان دهی نیروی انسانی باعث افزایش مراکز بهبود اختلالات یادگیری شده است گفت: این مراکز جزء لاینفک نظام آموزشی و مدارس کشور هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش با بیان این که سیاست سامان دهی نیروی انسانی باعث افزایش مراکز بهبود اختلالات یادگیری شده است گفت: این مراکز جزء لاینفک نظام آموزشی و مدارس کشور هستند.

به گزارش سرویس «آموزش وپرورش» ایسنا، محمد دیمه ور در نشست مشترک معاونان آموزش ابتدایی و رؤسای ادارات استثنایی ادارات کل آموزش وپرورش کشور درخصوص اجرای طرح آزمایشی سنجش نوآموزان پیش دبستانی که در مرکز آموزشی پیامبر اعظم (ص) برگزار شد اظهار کرد: بسیج امکانات هر دو حوزه و استفاده از ظرفیت خانواده ها، انجمن اولیا و مربیان و نهادهای مردمی می تواند در عملیاتی کردن اهداف این طرح مهم مؤثر باشد.

وی دو زبانه بودن دانش آموزان برخی از مناطق کشور را از مسائل مهم معاونت آموزش ابتدایی در اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: باید با مراقبت و حساسیت خاص فعالیتهای سنجش نوآموزان باهمت مسئولین به نحو احسن انجام شود تا فعالیت های آموزشی نوآموزان جامعه هدف با کیفیت بالاتری صورت پذیرد.

دیمه ور اجرای مناسب این طرح را مستلزم حمایت نهادهای خارج از ساختار آموزش وپرورش به خصوص وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی دانست و تأکید کرد: باید هماهنگی های درون بخشی و بین بخشی میان نهادهای مختلف انجام شود تا اهداف این طرح به نحو مناسبی عملیاتی شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش با بیان این که نتایج سنجش نوآموزان می تواند راهنمای عمل آموزش وپرورش در سامان دهی بحث آموزش باشد خاطر نشان کرد: مراکز پیش دبستانی باید سازوکاری را ترتیب دهند که ارتباط مفیدومؤثر با اولیا داشته باشند تا این طرح به صورت متعالی برگزار شود.

دیمه ور مراکز بهبود اختلالات یادگیری به مثابه درمانگاهی برای رفع اختلالات یادگیری دانست و افزود: بسته به شرایط و مقتضیات باید به دانش آموزان خدمات رسانی مفید و مؤثری ارائه شود.

وی «مداخله به هنگام» در حل مشکلات طرح سنجش نوآموزان را فصل مشترک آموزش وپرورش استثنایی و آموزش ابتدایی معرفی کرد و ادامه داد: در مراکز آموزشی فراگیر تلفیقی باید معلمان را در راستای اختلالات یادگیری توانمندسازیم تابتوانیم کیفیت آموزش را افزایش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.