• پنجشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۳ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 93082211211
  • منبع : نمایندگی گیلان

دبیر ستاد کشوری نظارت بر تعرفه های پزشکی در گفتگو با ایسنا؛

اغلب شکایت های تعرفه ای مربوط به مراجعات سرپایی است

ویزیت رایگان بیماران در مناطق محروم - حسن آباد فشافویه تهران

دبیر ستاد کشوری نظارت بر تعرفه های پزشکی گفت: اغلب شکایت های تعرفه ای ثبت شده در سامانه 1690 مربوط به مراجعات سرپایی است.

دبیر ستاد کشوری نظارت بر تعرفه های پزشکی گفت: اغلب شکایت های تعرفه ای ثبت شده در سامانه 1690 مربوط به مراجعات سرپایی است.

دکتر محمد جهانگیری در حاشیه نشست نظارت بر تعرفه های پزشکی استان گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه گیلان، با اشاره به راه اندازی مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات تعرفه خدمات سلامت "1690" گفت: قطعا سامانه نظام تعرفه ای مبتنی بر احقاق حقوق تمام اقشار است.

وی با بیان اینکه اولین وظیفه ما صیانت از بیماران با ارائه خدمات مطلوب است گفت: ارائه خدمات مطلوب از خواسته‌های مردم عزیز کشورمان است.

دبیر ستاد کشوری نظارت بر تعرفه های پزشکی با تاکید بر اینکه تعرفه ها باید براساس قانون اجرایی شود گفت: مردم می توانند هرگونه شکایت خود را از طریق سامانه تلفنی 1690 و سامانه اینترنتی www.1690.ir اعلام کنند.

دکتر جهانگیری ادامه داد: پس از اعلام شکایت؛ کارشناسان شکایات را رسیدگی و با متخلفین برخورد خواهند نمود.

وی اجرای این طرح را در راستای افزایش توان جامعه پزشکی مهم دانست و افزود: جامعه پزشکی نیز از اجرای این طرح اعلام حمایت کردند.

دبیر ستاد کشوری نظارت بر تعرفه های پزشکی با اشاره به اینکه سامانه 1690 از 17 آبان ماه در کشور راه اندازی شده است گفت: در اولین روز راه اندازی این سامانه 35 هزار و 124 تماس ثبت شده که از این تعداد 107 مورد مربوط به شکایات تعرفه ای بوده است.

دکتر جهانگیری ادامه داد: از مجموع شکایات تعرفه ای اعلام شده از سوی مردم 80 درصد شکایات مربوط به مراجعات سرپایی و 20 درصد مربوط به مراجعات بستری بوده است.

وی با بیان اینکه در روز دوم 10 هزار و 621 تماس و در روز سوم 4390 تماس در سامانه به ثبت رسیده است گفت: در روز چهارم این تماس ها به بیش از 3000 کاهش یافت.

دکتر جهانگیری اضافه کرد: اغلب شکایت های تعرفه ای مربوط به مراجعات سرپایی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم معرفی مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات تعرفه ای سامانه تلفنی 1690 به نفع جامعه پزشکی و در جهت صیانت از حقوق مردم و رعایت اخلاق مداری باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.