• پنجشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۳ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 93082211338
  • خبرنگار : 71448

/با ایسنا در نمایشگاه بیستم/

آخرین وضعیت تردد کامیون‌ها در مرز بازرگان

ترانزيت

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران درباره آخرین وضعیت تردد کامیون‌ها در مرز بازرگان توضیحاتی را ارائه کرد.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران درباره آخرین وضعیت تردد کامیون‌ها در مرز بازرگان توضیحاتی را ارائه کرد.

علی دیلمقانیان با حضور در غرفه خبرگزاری ایسنا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان این‌که متاسفانه ما مثل بقیه مسائل در دیپلماسی اقتصادی هم به خصوص با کشورهای منطقه سیاست لازم و درست را اعمال نکردیم اظهار کرد: در سفر اخیر رییس جمهور به آنکارا مقرر شد که از کامیون‌های ترک هزینه مازاد بر رقمی که در بحث سوخت بود گرفته نشود.

وی افزود: متاسفانه چند ماه پیش این اتفاق برعکس شد و مجددا ایران هزینه ها را افزایش داد از سوی دیگر قرار نبود که هزینه ورود و تردد کامیون های ایرانی که وارد خاک ترکیه می‌شوند افزایش یابد، اما چون ما هزینه سوخت را به صورت بسیار غیر متعارف افزایش دادیم ترکیه نیز در اقدامی مشابه هزینه‌ها را افزایش داد.

عضو اتاق بازرگانی ایران درباره آخرین وضعیت تردد کامیون‌ها در مرز بازرگان اظهار کرد: تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده و هزینه حمل به شدت افزایش پیدا کرده است.به طوری که هر کامیون ما 500 تا هزار دلار هزینه مازاد می‌دهد.

دیلمقانیان همچنین درباره این که افزایش هزینه کامیون‌های ترک در ایران توسط چه کسی صورت گرفت؟ گفت: متاسفانه نمی‌توانم در این زمینه به شما اطلاعات درستی بدهم که چه کسی این تصمیم را گرفته است، اما به هر حال خود ایران در پیش آمدن این اتفاق کاملا نقش داشته است.

عضو اتاق بازرگانی ایران در ادامه درباره مشکلات تاخیر در تردد کامیون‌ها در مرز ایران و عراق تصریح کرد: ما در مرزهایمان با عراق به ویژه مرز تمرچین که در استان آذربایجان غربی قرار گرفته است سالیان سال است که با وجود جلسات متعدد مشکل حمل یکسره کالا به خاک اقلیم کردستان عراق که یکی از بازارهای بسیار مهم صادراتی ایران است حل نشده که عمده دلیل این موضوع عدم پابیندی طرفین به توافقات در جلسات مرزی با استانداران استان های اقلیم کردستان عراق و آذربایجان غربی است.

وی خاطرنشان کرد: شاید بتوان گفت تنها دلیل این موضوع عدم مدیریت یکپارچه در گمرک تمرچین است و تا زمانی که بحث حمل یکسره کالا و 24 ساعته کار کردن مرز تمرچین حل نشود بحث حمل و نقل ما با مشکل مواجه خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.