• جمعه / ۲۳ آبان ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 93082311508
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی خبر داد

پایلوت طرح سنجش نوآموزان پیش دبستانی 9ماه زودتر انجام می‌شود

آموزش و پرورش استثنايي

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی با بیان این که طرح سنجش نوآموزان کارمشترک معاونت آموزش ابتدایی و سازمان آموزش وپرورش استثنایی است گفت: اصلی‌ترین هدف این طرح مداخله به هنگام در صورت بروز اختلالات است.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی با بیان این که طرح سنجش نوآموزان کارمشترک معاونت آموزش ابتدایی و سازمان آموزش وپرورش استثنایی است گفت: اصلی‌ترین هدف این طرح مداخله به هنگام در صورت بروز اختلالات است.

به گزارش سرویس «آموزش وپرورش» ایسنا، مجید قدمی در نشست مشترک معاونان آموزش ابتدایی و رؤسای ادارات استثنایی، ادارات کل آموزش وپرورش کشور درخصوص اجرای طرح آزمایشی سنجش نوآموزان پیش دبستانی که در مرکز آموزشی پیامبر اعظم (ص) برگزار شد اظهارکرد: این طرح نه ماه زودتر از شروع سال تحصیلی برای دانش آموزان پیش دبستانی برگزار می‌شود تا فرصت مداخله برای اختلالات یادگیری وجود داشته باشد.

وی هماهنگی خوب و مؤثر معاونت آموزش ابتدایی و آموزش وپرورش استنثایی را از ویژگی های مفید این طرح عنوان کرد و افزود: مجموعه عوامل آموزش وپرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می تواند در کنار هم در بهره وری این طرح مؤثر باشد.

قدمی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «اقتصاد فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» تصریح کرد: این طرح هم توجیه اقتصادی دارد و هم جهت گیریهای فرهنگی در آن لحاظ شده است که نتایج آن می تواند در کل کشور دیده شود.

وی سنجش نوآموزان را از جنس پیش گیری و تشخیص معرفی کرد و ادامه داد: آموزش وپرورش مدعی تربیت تمام دانش آموزان کشور است و باید شرایطی را فراهم کند تا آموزش را مبتنی بر شناخت اختلالات و نیازهای ویژه دانش ‌آموزان طراحی کند.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی با اشاره به این که آموزش وپرورش بر طبق قانون اساسی موظف است زمینه تحصیل را برای آحاد ملت فراهم کند خاطرنشان کرد: شناخت تفاوتهای فردی در دانش آموزان بر هر شش زیر نظام مصرح در سند تحول بنیادین تأثیر می گذارد.

قدمی افزود: اگر این طرح به خوبی اجرا شود، به طور مثال می‌توان از الان زمینه‌های تحصیل دانش آموزان چپ دست، نابینا و کم بینا را فراهم کرد تا نظام آموزشی از کیفیت بالاتری برخوردار شود.

قدمی با انتقاد از برخی از افراد در مواجهه با دانش آموزان معلول و با نیازهای ویژه تأکید کرد، عدالت آموزشی این است که رأی تمام دانش آموزان و با هر تفاوت فردی بتوانیم شرایط تحصیل و یادگیری را با نگاه اجتماعی فراهم کنیم.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استنایی «انعطاف در برنامه ‌آموزشی»، «تربیت معلمان متخصص»، «هدایت آموزشی مناسب»، «مداخله به هنگام»، «آموزش والدین و ارائه خدمات آموزشی» را از اهداف این طرح برشمرد و ادامه داد: این طرح از اول آذرماه شروع می‌شود وبرای هر استان یک پایگاه درنظر گرفته شده تا تمام اختلالات و نیازهای ویژه دانش آموزان قبل از ورود به مدرسه شناسایی و به اولیا اطلاع رسانی مناسب صورت گیرد تا بخشی از مشکلات توسط انجمن اولیا و مربیان و والدین دانش آموزان پی گیری و اصلاح شود.

قدمی تصریح کرد: «تشکیل منظم شورای سنجش استان» ، «تقسیم کار اعضا» ، «کنترل کیفی فعالیت ها»، «اطلاع رسانی مناسب والدین»، «رعایت اصل تخصص در انجام فعالیت ها» و «مداخله جامع با روش های متنوع» از انتظارات موردنظر این طرح می باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.