• جمعه / ۲۳ آبان ۱۳۹۳ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 93082311571
  • خبرنگار : 71191

سلطانی‌فر در غرفه ایسنا اعلام کرد

قول همکاری تولیت شاهچراغ برای رسیدن به یک فرمول مصوب

قول همکاری تولیت شاهچراغ برای رسیدن به یک فرمول مصوب

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: تولیت شاهچراغ به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قول همکاری دادند تا با هماهنگی با یکدیگر به یک فرمول مصوب برسیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: تولیت شاهچراغ به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قول همکاری دادند تا با هماهنگی با یکدیگر به یک فرمول مصوب برسیم.

مسعود سلطانی‌فر با حضور در غرفه‌ ایسنا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با تاکید بر این‌که از دید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رسیدن به روشی برای حفاظت از بافت تاریخی شیراز از طریق همکاری با تولیت شاهچراغ امکان‌پذیر است، اظهار کرد: فکر می‌کنم برای قضیه شیراز باید این اهتمام را داشته باشیم تا با رسیدن به یک فرمول و روش، علاوه‌بر اجرای طرح توسعه حرم‌، بافت تاریخی و اماکن فرهنگی و تاریخی آن منطقه‌ی تاریخی را نیز حفظ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این اتفاق برای بافت تاریخی شیراز امکان‌پذیر است‌، درباره‌ی نتیجه‌ی پنج نامه‌ای که در آغاز تخریب بافت تاریخی به مسئولان مختلف کشوری نوشته است گفت: با رایزنی‌هایی که داشتیم و مشورت‌هایی که با وزارت راه و شهرسازی و مسئولان مختلف انجام دادیم، جلساتی برگزار و پیگیری‌های خاصی انجام شد که البته آن‌ها را زیاد رسانه‌ای نکردیم تا در فضایی منطقی به جمع‌بندی برسیم.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: استنباط من با توجه به جلسات برگزار شده این است همان‌قدر که ما دغدغه‌ی حفظ مکان‌های فرهنگی و تاریخی را داریم، تولیت آستان شاهچراغ (ع) حجت‌الاسلام دستغیب نیز حتما این دغدغه را دارند‌، چون در جلسه‌ای که حدود یک ماه پیش همراه با معاون اول رئیس جمهور در شیراز برای این قضیه داشتیم، ایشان اعلام کرد که مانند همه‌ ما دغدغه‌ی حفظ اماکن تاریخی و فرهنگی و بافت تاریخی شیراز را دارد.

او درباره‌ی طرح توسعه‌ی حرم نیز اظهار کرد، در حال رایزنی با وزیر راه و شهرسازی‌، معاونت شهرسازی‌، مسئولان شهر شیراز و مسئولان آستانه احمد بن موسی (ع) هستیم تا به یک چارچوب مشخص برسیم و طرح توسعه حرم را اجرا و اماکن تاریخی و قدیمی را با توجه به تاکیدی که آیت‌الله دستغیب نیز دارند، حفظ کنیم.

سلطانی‌فر اضافه کرد: از دید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رسیدن به این روش و این فرمول امکان‌پذیر است، آنها نیز قول همکاری داده‌اند تا ما بتوانیم با هماهنگی به این فرمول مصوب برسیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha