مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور، بر لزوم حضور پررنگ روحانیت در کمک به آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: خدمت به آموزش و پرورش خدمت به دین است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، آیتالله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار معاون وزیر آموزش و پرورش کشور، خدمت به آموزش و پرورش را خدمت به دین دانست و گفت: تاکیدات خداوند به بحث خواندن و تعلیم دادن به پیامبر به حدی بود که پیامبر اکرم(ص) خود را مبعوث شده به عنوان معلم عنوان کردند و این مطلب را در کنار بعثت با هدف اتمام مکارم اخلاق عنوان کردند.
مدیر حوزههای علمیه تصریح کرد: اهمیت آموزش به حدی است که پیامبر اسلام، اسرای مشرک را به شرط آموزش مردم و باسواد کردن مردم و مسلمانان آزاد میکردند.
وی افزود: با توجه به اهمیت بحث آموزش، خدمت به آموزش و پرورش در حقیقت خدمت به دین است و حوزه از هیچ تلاش و کمک و کوششی برای پر کردن خلاءهای آموزشی و تربیتی فروگذار نخواهد کرد و در این حوزه هیچ گونه تفارقی بین ما وجود ندارد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور، گفت: باید سعی کنیم از ظرفیتهایی که وجود دارد در توسعه آموزشی و تربیتی کشور استفاده کنیم که از آن جمله باید به سند همکاری حوزه و آموزش و پرورش اشاره کرد.
حسینی بوشهری با اشاره به اهمیت مشارکت مردمی در حوزه آموزش، خاطرنشان کرد: بکارگیری ظرفیتهای مردمی و مشارکت مردم در مدرسه داری و آموزش کشور از بهترین کارهایی است که در سالهای اخیر انجام شده است و قرار هم نیست که دولت همه کارها را در کشور خودش انجام دهد.
وی افزود: سپردن کارها به مردم و خیرین از مهمترین خواستههای بزرگان است و رهبر معظم انقلاب نیز عنایت خاصی به خیرین دارند ولی در این بین نباید کیفیت را فدا کنیم و باید با افزایش آموزشهای ضمن خدمت کیفیت آموزشی را در کشور بهبود ببخشیم.
وی با اشاره به اهمیت توافقنامه حوزه و آموزش و پرورش بیان کرد: این توافقات در گذشته تاثیر بسیار مطلوبی در روند همکاری داشته است و باید از تمام ظرفیتها برای آموزش جوانان کشور استفاده کرد.
حسینی بوشهری بیان کرد: خوشبختانه امروز ظرفیت فضای آموزشی کشور با گذشته قابل مقایسه نیست و دیگر خبری از مدارس سه شیفته نیست ولی باید کارها با کیفیت انجام شود و یکی از مهمترین کارها، تحت پوشش قراردادن دانش آموزانی است که به هرشکل از تحصیل بازماندهاند.
وی گفت: اگر دانش آموزان بازمانده از تحصیل را دریابیم این کار باعث میشود که هم نسل آموزش دیده و فرهیختهای به کشور تزریق شود و هم اینکه دیگر نهضت سوادآموزی در آینده با چالش بی سوادان سن بالا مواجه نخواهد بود.
انتهای پیام
نظرات