• یکشنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۳ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 93082512621
  • خبرنگار : 71410

«مرتضی پاشایی» روی دوش هزاران نفر

«مرتضی پاشایی» روی دوش هزاران نفر

پیکر «مرتضی پاشایی» با حضور هزاران نفر از دوستداران این خواننده‌ی جوان موسیقی پاپ تشییع شد.

پیکر «مرتضی پاشایی» با حضور هزاران نفر از دوستداران این خواننده‌ی جوان موسیقی پاپ تشییع شد.

به گزارش خبرنگار بخش موسیقی ایسنا، صبح امروز (یکشنبه، 25 آبان‌ماه) هزاران نفر در مراسم تشییع پیکر «مرتضی پاشایی» حضور یافتند و برگزاری این آیین را با دشواری روبه‌رو کردند.

آیین تشییع پیکر پاشایی امروز از مقابل تالار وحدت در تهران آغاز شد و به‌دلیل ازدحام بیش از حد و غیرقابل پیش‌بینی مردم، بسیار بیشتر از زمان تعیین‌شده به طول کشید و در نهایت، پیکرش به سمت بهشت زهرا (س) منتقل شد.

جمعیت علاوه بر محوطه‌ی تالار وحدت، خیابان‌های استاد شهریار، حافظ، انقلاب و چهارراه ولیعصر را نیز مسدود کردند، به اندازه‌ای که تردد اتومبیل‌ها و مردم در این مسیر دچار مشکل شد. همچنین از ساعت‌ها پیش از آغاز مراسم تشییع، کار مترو در ایستگاه‌های نزدیک به این محل به‌شدت با اخلال مواجه شده بود.

در این مراسم، مردم در مسیرهای مسدودشده آهنگ‌های این خواننده را به‌شکل دسته‌جمعی می‌خواندند. این در حالی بود که در حریم تئاترشهر نیز بسیاری از مردم حضور یافته بودند و با تشکیل دادن حلقه‌ای بزرگ و در دست داشتن تصاویری از پاشایی، آهنگ «نگران منی» را می‌خواندند.

تعداد زیادی از هنرمندان نیز در میان ازدحام جمعیت که بخشی از آن‌ها دوستداران این خواننده بودند که از شهرستان‌های مختلف به تهران آمده‌اند، متوقف شدند و نتوانستند در مراسم داخل محوطه‌ی تالار وحدت حضور یابند.

در حالی که دوستداران پاشایی برای بدرقه‌ی این هنرمند به سمت قطعه‌ی هنرمندان بهشت زهرا (س) در تالار وحدت جمع شده بودند، محمد علیزاده - خواننده‌ی پاپ - با بغض، قطعه‌ی «هواتو کردم» را برای دوست درگذشته‌اش خواند و مردم نیز با صدای بلند این قطعه را هم‌خوانی کردند.

اجرای این مراسم نیز برعهده‌ی سیدعباس سجادی - رییس بنیاد آفرینش‌های فرهنگسرای نیاوران - بود که پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - علی جنتی - را خواند.

همچنین در فیسبوک منسوب به جنتی پیامی با این مضمون منتشر شده است: «درگذشت جانگداز هنرمند محبوب ملت ایران، مرتضی پاشایی را به همه فرهیختگان، هنرمندان و علاقه‌مندان آن فقید سعید، بویژه خانواده معزز وی تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم مغفور علودرجات و برای همه بازماندگان صبر جمیل آرزومندم. یادش گرامی باد».

سپس معاون امور هنری وزیر ارشاد پشت تریبون قرار گرفت و با بیان این‌که این روزها شاهد تجلی احساسات مردم بوده است، گفت: حدود یک‌ماه پیش، همراه با مرتضی پاشایی در مشهد بودیم و همراه با او جایزه‌ی هنرمندان تئاتر را اهدا کردیم. در حالی که خیلی برای هنرمندان تئاتر جالب بود که یک هنرمند موسیقی جایزه‌ی آن‌ها را می‌دهد.

علی مرادخانی افزود: از خداوند می‌خواهم، روح متعالی این خواننده‌ی عزیز را با اولیا محشور کند. شوری که در این مراسم هست، به من ثابت کرد که این ملت به دنیا نشان می‌دهد که همه‌ی ما برای ستاره‌ها و کسانی که برای فرهنگ و هنر این سرزمین تلاش می‌کنند، احترام قائلیم.

او از مردم خواست تا امروز کاری کنند که روح مرتضی پاشایی شاد شود.

همچنین محمد علیزاده با صدایی بغض‌آلود در سخنانی گفت: خوشحالم که دوستم، مرتضی پاشایی، به یک اسطوره تبدیل شده است.

این خواننده‌ی پاپ اضافه کرد: رفیق عزیزم، خوشحالم که لحظات تلخ و شیرین زندگی‌ام را با تو تجربه کردم و از شنیدن موسیقی‌ات بسیار لذت بردم. اگر امروز گریه می‌کنم، این اشک‌ها را در مقام «محمد علیزاده» نمی‌ریزم، من برای برادرم گریه می‌کنم. برای کسی که تا ابد به یادش خواهم بود.

بنیامین بهادری نیز در کنار پیکر پاشایی، قطعه‌های «صدای بی‌صدا» و «یکی هست» را خواند.

به گزارش ایسنا، عموی مرتضی پاشایی هم در این مراسم سخن گفت و در حالی که مقابل تابوت برادرزاده‌اش ایستاده بود، اظهار کرد: شما مرتضی را بهتر از من می‌شناسید، عاشق او بودید و اتفاقا او هم عاشق شما بود. یادم می‌آید، وقتی برای ملاقاتش به بیمارستان می‌رفتم، با این‌که ناخوش بود، باز هم نگران مردمی بود که در آن هوای سرد در محوطه‌ی بیمارستان حضور داشتند.

او افزود: مطمئن باشید که مرتضی اکنون ما را نگاه می‌کند. او فقط متعلق به ما نیست، بلکه روح او در دل همه‌ی شما مردم مهربان است.

در این مراسم، چهره‌هایی مانند ایرج نوذری، بنیامین بهادری، بهنام صفوی، سیروان و زانیار خسروی، سینا حجازی، محمدرضا گلزار، اعضای گروه «سون» و ... حضور داشتند.

مرتضی پاشایی - خواننده پاپ - متولد سال 1363 از چندی پیش به‌دلیل بیماری سرطان معده در بیمارستان بستری شده بود. او که در زمان بیماری نیز کنسرت‌هایی برگزار کرد، صبح روز جمعه (23 آبان‌ماه) در تهران درگذشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۰:۳۸

خدا حافظ مرد. خوابيدي بدون لالايي و قصه بگير آسوده بخواب بي دردو غصه . ديگه کابوس زمستون نميبيني، توي خواب گلاي حسرت نمي چيني...

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۰:۴۹

صدها هزار نفر ...

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۰:۴۹

چقد دوست داشتم الان اونجا بودم... حيف شدي پاشايي ...هرچند اين دنيا خيلي کثيفه، اما کاش حالا حالا ها بودي و با صداي گرمت حال و هوامونو عوض ميکردي... مگه چند سال کار کردي که انقد اوج گرفتي داداشم...!!! من هر روز برات صلوات ميفرستم و نماز ميخونم.. الهي که امثال تو جاشون تو بهشت باشه

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۱:۰۷

خدا بيامرزه. ملت خيلي مونده تا متمدن بشن. هنوز جوگيريم.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۱:۲۶

حيف که رفتي .مرتضي جان روحت شاد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۱:۲۹

به نظر شما برگزاري چنين تشييع جنازه اي با اين صورت که زن و مرد مختلط باشند آقاي پاشايي را زجر نمي دهد؟ شما را به خدا عکس ها را ببينيد به چه صورتي است

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۲:۲۲

کجايي آقاي رضايي؟ يه جون که عشق همه ما جووناس رفته کسي که برامون امپراطور بوده بعد دارين چي ميگيد؟ قربونت برم خدا چي ميکشي از ما بنده هات. خوشا به حالت مرتضي تو جات روي زمين نبود تو جات پيش خدا بود. خوشا به حالت که يه ايران عزادارتن. البته خيليا هم به اين تشييع جنازتم حسودي ميکنن. اينا مردمن، مردمي که ... روحت شاد و خوشا به حالت

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۱:۴۷

شعراتون که تموم شد يه فاتحه هم بفرستيد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۱:۵۰

بعضي آدم ها را نمي شود داشت، فقط مي شود يک جور خاصي دوستشان داشت آنهم نه دوست داشتن معمولي نه حتي عشق .. يک جور خاصي دوست داشتن که اصلا هم کم نيست ... اين آدمها حتي وقتي نيستند در کنج دل تا ابد يک جور خاص دوست‌داشتني هستند ... روحش شاد در خاطره ها مانا شد

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۲:۲۷

تو اين حال و هوا دنبال چي ميگردي با اين حرفايي که زدي؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۲:۳۳

اگر بعضي از مشايعت کننده ها با قيافه هاي آرايش کرده در مراسم شرکت نميکردند ، روح آن مرحوم شادتر ميشد. تعجب ميکنم تشييع جنازه اي که بايد عبرت باشد براي همه ي ما ، محل نمايش بعضيها باشد . تاکيد ميکنم (بعضيها)

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۴:۰۲

صداي زيبا هديه خداست به بعضي‌ از بنده‌هاش ميده و حس کردن اين صدا کار هر دلي‌ نيست....غم از دست دادن جوان به يک طرف ، قدرداني و احترام هزاران هزار نفر مردم عزادار به يک طرف، طرز فکر مغرضانه و پر از حسادت بعضي‌ از انسانهاي تو خالي‌ هم اين وسط که ... براي من سواله که آيا اينا فکر مي‌کنن خدا اونقدر کوچيکه که روح يک نفر رو شاد نکنه يا روحشو آزار بده چون اونيکه اومده بدرقه موهاش يه کم معلومه؟؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۴:۱۰

شما به آرايش خانوم ها چيکار داري؟ بعدشم چرا همه فکر ميکنن کسايي که واسه خاکسپاري که ميرن بايد ژوليده و بهم ريخته باشن!؟ آراستگي بي احتراميه ولي ژوليده بودن باعث آرامش روح مرده ميشه؟!!! به همه چي کار دارين شماها!!!!

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۶ ۱۰:۵۳

اون مرحوم با اين مردم خوش بود. بهتره واقعيتو بپذيري

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۲:۳۶

ديگه قضيه را خيلي بزرگ نکنيد ملت ايران مرده پرستن

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۲:۳۹

با سلام، خدا همه رفتگان را بيامرزد. من که اين بنده خدا را نمي شناسم و فقط جند روزي هست که اسم اين مرحوم را شنيده ام. اما يک سوال بزرگ براي من مطرح است: آيا افراد شرکت کننده در اين مراسم، براي مراسم "بزرگان" موسيقي ايران همچون مرحوم شهناز، مرحوم ذوالفنون و مرحوم کسايي نيز شرکت نموده و اين چنين اشک ريختند يا اصلا شايد از مرگ اين بزرگان بي اطلاع هستند؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۴:۱۸

اصلا هيچ ربطي نداره مهندس اون آدم هايي که شما ميگي آدمهاي بزرگي هستند ولي اين مرحوم متعلق به اين نسل بوده و خيلي ها باهاش خاطره دارند. الکي هم نگو نميشناسمش. يه عده دوسش داشتن پاشدن به احترامش رفتن به من و شما چه ربطي داره؟

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۲:۴۰

رفيق خداحافظ حيف اين صدا رفت چقدر با صدات خاطره دارم خدا برد پيش خودش ... تو قلبم جا داري رفيق

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۲:۵۳

واقعاعجب حجابي دارنداين تشييع کنندگان

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۴:۲۰

تو اين وسط چيکار داري به مردم؟ برو خدا روزيتو جاي ديگه بده

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۵:۲۴

همه علاقمندان مرتضي پاشايي عزادارن خواهشن نماز وحشت امشب براي آن مرحوم فراموش نشود و همچنين دعا و صلوات. انشاالله روحش قرين رحمت شود

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۵:۳۸

مرتضي عزيز سلام مارابه خدا برسان

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۱۹:۴۱

مرتضي پاشايي يه آهنگ خوند که به دل مردم نشست و قبل از اينکه اين خواننده و آهنگش مثل چندين خواننده قبل به فراموشي سپرده بشن ، تو اوج محبوبيت درگذشت . مطمئن باشيد اگه پاشايي فوت نميکرد بعد گذشت يک سال به کل فراموش ميشد . شک نکنيد . نگيد غلط ميگم خودتون هم اينو ميدونيد عمر خوانندگان داخلي فقط چند ساله بعدش به کل فراموش ميشن

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۲۰:۰۶

مختلط بودن مشکل نيست. مشکل مردم ما هستن. هنوز آداب تشييع جنازه رو ياد نگرفتن.بعضيا دنبال بهونن که يه جا شلوغ شه، همينايي که هر روز تو خيابون هم زياد ميشه ديد. اميدوارم روح مرحوم آروم باشه.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۲۱:۲۴

فک کنم اين جماعت همه با هم محرم هستن

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۵ ۲۲:۴۳

چرا عصباني شدي ؟ من که بد نگفتم . من که توهين نکردم . من که حرفي جز خيرخواهي براي آنمرحوم نزدم . اگر مسلمان هستي ، من فقط گفتم بي بندوباري در اين مراسم جايي ندارد . جوابم را بده . بگو ببينم بي بندوباري در مراسم بود يانه ؟ قاطي شدن زن و مرد و از سروکول هم بالا رفتن بود يا نه ؟ اگر اينها خوبه واي بحال همه مون . و اگر بده چرا عصباني ؟ کدام بحران ؟ تو با جوابت بحران آفرين ميشي . قرآن ميفرمايد : اين تذهبون ؟ ( کجا ميرويد ؟)

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۶ ۰۰:۰۹

وداع چقدر سخته

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۶ ۱۰:۰۴

کاش بجاي مرتضي خدا ادمهاي بيخود مثل بعضيا رو ميبرد که حتي به تشيع پيکر بيجان يه انسان واقعي حسادت ميکنن.

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۶ ۱۰:۳۷

اينکه پاشايي درگذشت...مهم اينه که رفاقت رو در دلها کاشت ...

avatar
۱۳۹۳-۰۸-۲۶ ۱۴:۲۲

ناراحتم از اينکه مرتضي رفت... ناراحتم از اينکه ديگه آهنگ هاي جديدش را نميشنويم...ناراحتم که سرطان براي اين جوون شايسته مجال زندگي کردن نداد... ولي ناراحتترم چون تشييع پيکر مرتضي خيلي بي نظم انجام شد... عده اي هم که ماشالله!!! با هر سر و وضعي اومده بودن!!! انقدري که زن و مرد قاطي هم بودن!!! و همشون ميخواستن با کنار زدن هم به کنار پيکر مرتضي برسن... حيف شد که هنوز آداب تشييع پيکر رو ياد نگرفتيم....... مرتضي يادت هميشه با ماست... هميشه...