• یکشنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۳ / ۱۸:۵۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 93082513133
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل رسانه و فناوری‎های نو تبلیغات اسلامی:

دغدغه‌مندان فرهنگ نقشه راه ترسیم کنند

مدیرکل فرهنگی، رسانه و فناوری‎های نو سازمان تبلیغات اسلامی معتقد است: دشمنان با به‌کارگیری سه دکترین مهار، نافرمانی مدنی و نبرد رسانه‌ای به دنبال رسیدن به اهداف شوم خود هستند، این در حالی است که می‎طلبد متولیان امور دینی و کسانی که دغدغه فرهنگ جامعه اسلامی را دارند با هم‌افزایی، شناسایی ظرفیت‌ها و مدیریت جهادی نقشه راه ترسیم کنند.

مدیرکل فرهنگی، رسانه و فناوری‎های نو سازمان تبلیغات اسلامی معتقد است: دشمنان با به‌کارگیری سه دکترین مهار، نافرمانی مدنی و نبرد رسانه‌ای به دنبال رسیدن به اهداف شوم خود هستند، این در حالی است که می‎طلبد متولیان امور دینی و کسانی که دغدغه فرهنگ جامعه اسلامی را دارند با هم‌افزایی، شناسایی ظرفیت‌ها و مدیریت جهادی نقشه راه ترسیم کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه چهارمحال و بختیاری، علی اسماعیلی - مدیرکل فرهنگی، رسانه و فناوری‎های نو سازمان تبلیغات اسلامی - در نشست با فعالان فرهنگی و رسانه‌ای استان چهارمحال و بختیاری وضعیت فرهنگ جامعه را نگران کننده دانست و افزود: حوزه‎های اقتصادی و سیاسی متولی خاص خود را دارد اما فرهنگ حوزه‎ای است که امروز به دغدغه اصلی تبدیل شده است.

وی رفع دغدغه‌های حوزه فرهنگ را در گرو فعالیت موثر پیشگامان حرکت فرهنگی و شبکه‌های بزرگ اجتماعی دانست و بر ضرورت برنامه‎ریزی برای فعالیت‎های فرهنگی تاکید کرد.

اسماعیلی گفت: هم اکنون 18 هزار کانون مساجد، 132 هزار هیئت و نشکل مذهبی شناسنامه‌دار، پنج هزار تشکل قرآنی تحت نظر دارالقرآن و سه هزار و 300 کانون و مؤسسه قرآنی تحت نظر ارشاد اسلامی و چهار هزار و 750 موسسه فرهنگیهنری چند منظور در سطح کشور در زمینه فرهنگی فعالیت‎های مؤثری دارند.

وی برنامه‌ریزی دشمن برای مقابله با فرهنگ غنی جامعه اسلامی ایران را یادآور شد و گفت: هم‌اکنون 90 ماهواره در جهان امواج هفت هزار شبکه تلوزیونی را در جهان ارسال می‌کنند که از این تعداد 30 تا 35 ماهواره فقط فضای ایران را رصد می‎کنند که نشان دهنده هجوم برنامه‎ریزی شده دشمن علیه ایران اسلامی است.

اسماعیلی با بیان اینکه دشمن همواره برنامه‌ریزی خود را منسجم‌تر می‎کند، افزود: هم اکنون بیش از 50 درصد از مردم ایران کاربر فضای مجازی هستند که در این زمینه نیز دشمن برنامه‌‎ریزی کرده است.

وی عادی سازی روابط جنسی، ترغیب به ارتباطات جسورانه جنسی و متقاعد کردن زنان برای رسیدگی به وضعیت ظاهری را از اهداف فعالیت‎های دشمن در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی دانست.

به گفته این مقام فرهنگی، ورود سالانه بیش از 6 هزار انواع اقلام آرایشی به کشور از آثار فعالیت‎های دشمن در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی است.

مدیرکل فرهنگی، رسانه و فناوری‎های نو سازمان تبلیغات اسلامی به ضرورت مقابله با این هجمه‌ها اشاره و بر لزوم برنامه‎ریزی منطبق با نیاز جوانان که پاسخگوی آنان در عصر اطلاعات و ارتباطات باشد، تاکید کرد.

اسماعیلی همچنین تشکیل قرارگاه فرهنگی را در راستای تغییر فرهنگ و رفتارها و مقابله مؤثرتر با دشمن، ضروری دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.