• دوشنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۳ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 93082613670
  • خبرنگار : 71424

فانی مطرح کرد

افزایش روحیه مسئولیت پذیری دانش آموزان از اهداف مهم پروژه پرسش مهر است

استانها/ انشاء

وزیر آموزش و پرورش افزایش روحیه مسئولیت پذیری، تقویت هویت دینی و ملی در نسل نوجوان و توسعه مشارکت‌ها را از جمله اهداف مورد نظر در اجرای پروژه پرسش مهر دانست.

وزیر آموزش و پرورش افزایش روحیه مسئولیت پذیری، تقویت هویت دینی و ملی در نسل نوجوان و توسعه مشارکت‌ها را از جمله اهداف مورد نظر در اجرای پروژه پرسش مهر دانست.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی اصغر فانی در کنگره ملی پرسش مهر 14 که صبح امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد به اهداف مورد نظر از اجرای طرح پرسش مهر اشاره و اظهار کرد: جلب مشارکت فرهنگیان در دولت یازدهم یکی از اهداف اصلی آموزش و پرورش است.

وی افزود: فعالیت پربار پرسش مهر به عنوان یک فعالیت درون مدرسه‌ای، توسعه مشارکت‌ها را محقق می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هدف دیگر از اجرای برنامه پرسش مهر افزایش روحیه مسئولیت پذیری است گفت: در نظام جمهوری اسلامی نباید فاصله‌ای میان مسئولان و مردم وجود داشته باشد. یکی از نقاط قوت نظام اسلامی در کنار هم بودن مردم و مسئولان است. این پروژه نیز به افزایش روحیه مسئولیت پذیری کمک می‌کند.

فانی تقویت اعتماد به نفس در نسل جوان و نوجوان را هدف سوم از اجرای پروژه پرسش مهر دانست و گفت: فعالیت دانش آموزان در هر کدام از این عرصه‌ها منجر به افزایش اعتماد به نفس آنها می‌شود و این یکی از کارکردهای نظام‌های آموزشی موفق است.

وی ادامه داد: تقویت هویت ملی و دینی در نسل نوجوان یکی دیگر از اهدافی است که از اجرای این برنامه دنبال می‌کنیم چرا که سرچشمه هویت در هر کشوری فرهنگ است و مبدا فرهنگ ما ایرانی و اسلامی بودن ماست. رئیس جمهور نیز در پیام خود به کنگره چهاردهم پرسش مهر در تقویت بعد دینی دانش آموزان تاکید داشتند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید اقداماتی که در آموزش و پرورش به منظور تقویت پرسش مهر رخ می‌دهد، فراهم کننده زمینه لازم برای تقویت روحیه پرسشگری، نقد و تحلیل در دانش آموزان باشد، گفت: رشد و تعالی تعامل میان دانش آموز و معلم از دیگر نتایج اجرای پروژه پرسش مهر است. تولید یک محتوای مناسب در راستای پرسش رئیس جمهور به تقویت ارتباط معلم و دانش آموز می‌انجامد.

وی افزود: ایجاد تحرک و شادابی در محیط‌های آموزشی و ادارات و در جمع معلمان و دانش آموزان از دیگر برکات سوال رئیس جمهور در ابتدای مهرماه است و اتکا بر تدبیر و امید به این شادابی و تحرک افزوده است.

فانی با بیان اینکه پرهیز از بی‌تفاوتی و حساسیت معلمان و دانش آموزان به آنچه که در اطرافشان می‌گذرد از دیگر نتایج پروژه پرسش مهر است گفت:‌ بر اساس تکالیف اسناد بالادستی، پرسش مهر کمک می‌کند ما به ساحت‌های تربیتی منطبق بر فلسلفه تعلیم و تربیت اسلامی دست یابیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.