• سه‌شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 93082714407
  • خبرنگار : 90136

در راستای ارائه خدمات مناسب‌تر به بیمه‌گذاران؛

بیمه ایران داغی نمی‌گیرد

مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه ایران گفت: مراکز پرداخت خسارت اتومبیل این مجموعه در راستای ارائه خدمات مناسب تر به بیمه گذاران دیگر داغی نمی‌گیرند.

مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه ایران گفت: مراکز پرداخت خسارت اتومبیل این مجموعه در راستای ارائه خدمات مناسب تر به بیمه گذاران دیگر داغی نمی‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباس فراشیانی با اشاره به اینکه دراین طرح سرعت رسیدگی به پرونده های بیمه ای بیشتر شده و بیمه‌گذاران و زیان دیدگان درمدت زمان کوتاه تری خسارت خود را دریافت می‌کنند،افزود:پیش از این بیمه گذاران و زیان دیدگان برای دریافت خسارت خود بایستی داغی خودروی خسارت دیده را به شعب پرداخت خسارت ارائه کرده و سپس غرامت خود را دریافت می کردند.

وی افزود: این مساله علاوه برصرف وقت و هزینه،چرخه رسیدگی به پرونده های بیمه ای را طولانی تر می کرد و باعث می شد ذینفعان دیرتر خسارت خود را دریافت کنند وهمین امر موجب عدم رضایتمندی بیمه گذاران شده بود.

مدیربیمه های اتومبیل بیمه ایران درخصوص سایر مزایای حذف داغی درپرداخت خسارت به بیمه گذاران تصریح کرد:با اجرایی شدن این طرح مراجعه بیمه گذاران به شعب کاهش پیدا کرده وارائه خدمات بیمه ای به بیمه گذاران درمدت زمان کوتاه تری انجام می پذیرد.

به گفته وی بیمه گذاران دراین باره به افزایش سرعت رسیدگی به پرونده های خسارتی،کاهش صرف وقت وهزینه های ایاب و ذهاب که قبلا آن را پیش بینی کرده بودیم اشاره داشته ورضایتمندی خود را اعلام کردند.

فراشیانی در پاسخ به این سوال که بیمه ایران با اجرای این طرح بدنبال کدام هدف بوده است عنوان کرد:‌هدف اصلی ما روان سازی رسیدگی به پرونده های حوزه های خسارتی و حذف مدارک غیر ضرورازاین پرونده‌ها بوده است.

به گفته وی سابق بر این بیمه گذاران و زیان دیدگان یک بار برای اعلام خسارت، بار دوم برای ارائه داغی و بارسوم برای دریافت غرامت به مراکز پرداخت خسارت مراجعه می کردند که با این طرح مراجعات غیر ضرور کاهش یافته و دربار اول کار رسیدگی به پرونده خسارتی تمام و غرامت به ذینفعان پرداخت می شود.

مدیربیمه های اتومبیل بیمه ایران درادامه ازکاهش نرخ پوشش های اضافی بیمه نامه بدنه اتومبیل این مجموعه خبرداد وگفت : دربیمه نامه های بدنه و درارائه پوشش های اضافی تعدیل نرخ داشته ایم که هنگام عقد قرارداد به اطلاع بیمه گذاران می رسد.

فراشیانی افزود:همچنین در بازنگری جدید تخفیفات توافقی نیز پیش بینی کرده‌ایم که حداکثر آن 20 درصد است که زمان صدور بیمه نامه به حساب بیمه گذار منظور می گردد.

وی درمورد ارائه خدمات جدیدتر به استفاده کنندگان از بیمه نامه های بدنه عنوان کرد:‌درطرح جدید بیمه گذارانی که پوشش غرامت تعمیرگاه را خریداری کرده باشند غرامت تعمیرگاه را برای آنان به میزان 70 هزار تومان افزایش داده ایم.

بنا بر اعلام روابط عمومی بیمه ایران، فراشیانی درادامه به تعدیل حق بیمه بیمه نامه های اتومبیل های خارجی نیز اشاره کرد وگفت: باتوجه به اینکه خودروهای خارجی استانداردهای کاملتری نسبت به خودرو های داخلی داشته وضریب ریسک آنها کمتر است نرخ حق بیمه بیمه نامه های این اتومبیل ها را کاهش داده ایم.

وی درمورد نوسانات قیمت خودرو نیز گفت:‌یکی ازمواردی که بیمه گذاران به هنگام خریداری بیمه نامه بدنه به آن توجه داشتند نرخ بالای خدمات نوسانات قیمت خودرو بوده که ما دردوره جدید دراین پوشش اضافی کاهش 35 درصدی نرخ را داشتیم تا بیمه گذاران بیشتری از این خدمت بهره مند شوند و موجب رقابتی شدن نرخ بیمه نامه دربازار موجود شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.