• سه‌شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۳ / ۱۸:۲۲
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 93082714635
  • منبع : نمایندگی لرستان

ایجاد 3هزار شبکه اجتماعی دینی در مدرسه‌ها

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نو سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: از سال ۸۵ تاکنون ۱۳۵ هزار گفتمان دینی با حضور سه هزار استاد در سه هزار مدرسه برگزار شده که مجموعاً یازده میلیون جمعیت را تحت پوشش قرار داده است.

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نو سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: از سال ۸۵ تاکنون ۱۳۵ هزار گفتمان دینی با حضور سه هزار استاد در سه هزار مدرسه برگزار شده که مجموعاً یازده میلیون جمعیت را تحت پوشش قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، منطقه لرستان، علی اسماعیلی - مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نو سازمان تبلیغات اسلامی - در نشست با اصحاب رسانه لرستان گفت: امروز عصر، عصر اطلاعات است و رسانه‌ها به‌عنوان چهارمین رکن دموکراسی محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: رسانه‌ها به‌واسطه دامنه نفوذ، وسعت و تأثیر گسترده‌ای که دارند از کاربردهای متنوعی نیز برخوردار هستند و امروز عضویت چهار میلیارد و 350 میلیون نفر در فیس‌بوک بیان‌گر استقبال چشم‌گیر مردم از رسانه و فناوری‌های نوین است.

اسماعیلی با بیان این‌که تاثیرپذیر بودن 85 درصد از انسان‌ها قدرت تأثیرگذاری رسانه را دوچندان کند، تصریح کرد: طبق آماری که منتشر شد در هر دقیقه هزار مطلب را دو چندان کند، تصریح کرد: طبق آماری که منتشر شده در هر دقیقه هزار مطلب جدید، 135 هزار دانلود و آپلود تصاویر، 510 هزار کافی‌نت و 231 هزار پیامک در فضای مجازی منتشر می‌شود.

مدیرکل فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: اداره‌ کل تبلیغات اسلامی تحت عنوان امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نو در سه حوزه اقشار اجتماعی، برنامه‌ریزی امور رسانه و فناوری‌های نو و برنامه‌ریزی مقابله‌ای با جنگ نرم فعالیت می‌کند.

‌اسماعیلی ادامه داد: در حوزه جوانان، یکی از فعالیت‌های شاخص تبلیغات اسلامی بحث برگزاری سلسله گفتمان‌های دینی در مدرسه‌ها است که از سال 85 که این طرح به اجرا درآمده و تاکنون 135 هزار گفتمان دینی با حضور سه هزار استاد در سه هزار مدرسه انجام شده که مجموعاً یازده میلیون جمعیت را تحت پوشش قرار داده است. همچنین در این راستا دو سامانه با شماره‌های 9650 و 965000 آماده، پاسخگوی به سؤالات شرعی است.

وی با اشاره به برنامه‌های امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نو در حوزه فضای مجازی تصریح کرد: به‌منظور هدایت و حمایت از تبلیغ دین در اینترنت اقداماتی در جهت تقویت قدرت نرم و مصونیت‌بخشی به جامعه به‌واسطه ارتقا‌ ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی ما تولید و تجمیع محتوای مناسب، متنوع و جذاب دینی با گسترش نشر الکترونیک، حمایت از اقدامات فرهنگی فعالان، مؤسسات و تشکل‌های دینی در فضای مجازی انجام داده است.

اسماعیلی ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی در عرصه تبلیغ دین در فضای مجازی می‌توان به ایجاد سه هزار شبکه اجتماعی در سطح مدرسه‌ها که گفتمان‌های دینی در حال برگزاری است، برگزاری جشنواره وبلاگ‌های دینی، پاسخگویی و مشاوره، خدمات علمی، فرهنگی مناسک، مراسم الکترونیکی، نمایش خودکار دعای روزانه، بسیج مجازی، ایجاد اتاق‌ دعا، سوگواری و برگزاری اعیاد مذهبی آنلاین اشاره کرد.

وی با اشاره به این‌که 5 هزار و 760 برنامه تحت عنوان مشارکت در برگزاری یادواره شهدا به اجرا درآمد، تصریح کرد: برگزاری برنامه‌هایی با رویکرد مسجد محوری و اعتکافف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و برگزاری یادواره شهدا و اعزام دانش‌آموزان به راهیان نور، تولید 20 نرم‌افزار آموزش در حوزه فضای مجازی، برپایی 30 کارگاه آموزشی در رابطه با فلسفه حجاب ویژه مربیان آموزش و پرورش، تدوین و انتشار سه هزار مقاله و انتشار آن در فضای مجازی ار دیگر برنامه‌های امور فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نو بوده است.

اسماعیلی اظهار کرد: به‌طور کلی هزار و 264 برنامه در راستای توسعه فرهنگ حجاب برگزار شده است که در این راستا به 189 نفر از تولید کنندگان پوشش‌های ایرانی اسلامی هزینه سفر حج اهدا شد طبق تفاهمنامه‌ای که با آموزش و پرورش امضا شده است بنا شده که برگزاری گفتمان‌های دینی در سه سطح مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد ادامه داشته باشد که تاکنون 17 هزار گفتمان دینی در مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها برگزار شده است.

مدیرکل امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: برگزاری 200 همایش و هشت میز اندیشه پیرامون مقوله حجاب، همچنین در رابطه با شناسایی و ساماندهی زنان فرهیخته تاکنون 1200 نفر از بانوان ایرانی که در مباحث مذهبی و فرهنگی فعالیت برجسته دارند به‌عنوان زنان فرهیخته شناسایی شده‌اند در حوزه ترویج فرهنگ نماز نیز امسال مصوبه‌ای از طرف هیئت دولت مبنی بر اختصاص یک ردیف بودجه جهت ترویج و توسعه فرهنگ نماز در جامعه خصوصاً دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

‌اسماعیلی بحث سواد رسانه‌ای را یکی از الزامات سازمان تبلیغات اسلامی دانست و افزود: امروز بیش از 50 درصد از جمعیت کشور ما کاربر فضای مجازی و اینترنت هستند لذا به‌منظور استفاده هوشمند از این فضا و ترویج مبانی دینی در اینترنت باید سواد رسانه‌ای افزایش یابد که در این راستا اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی برای طلاب، استادان گفتمان‌ دینی و کارشناسان فرهنگی کرده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.