• چهارشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۳ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 93082815179
  • منبع : نمایندگی همدان

خانه صنایع دستی همدان افتتاح شد

خانه صنایع دستی همدان ظهر امروز با حضور مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد.

خانه صنایع دستی همدان ظهر امروز با حضور مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه همدان، خانه صنایع دستی استان همدان که در یکی از محوطه‌های مرکزی شهر واقع و در آن آثار متعددی از هنرمندان صنایع دستی همدان قرار داده شده، ظهر امروز افتتاح شد.

مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در حاشیه افتتاح این خانه به خبرنگاران گفت: یکی از دلایل ایجاد این خانه و فضاهای مشابه افزایش انگیزه برای تولیدکنندگان و همچنین بالابردن کیفیت محصولات تولیدی است.

«کامران سبزمیدانی» اضافه کرد: به تبعیت از این خانه، بسیاری از هنرمندان می‌توانند در منازل خود شغل ایجاد کرده و به مقوله تولید بپردازند. فعالیت در عرصه تولید صنایع دستی کمک شایانی به اقتصاد خانواده خواهد کرد و هنرمندان باید با فراهم کردن مواد اولیه، ایجاد شغل کنند.

وی با بیان اینکه با کمترین سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع دستی می‌توان یک شغل ایجاد کرد افزود: جوانان با توجه به دیرینه و سابقه درخشان حوزه صنایع‌دستی در کشور و با استفاده از تجربیات بزرگان می‌توانند شرایطی فراهم کنند تا ذوق هنری خود را بروز داده و در چنین فضاهایی هم فعالیت اقتصادی داشته باشند و هم موضوع تولید در صنایع دستی را تقویت کنند.

سبزمیدانی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم تا با ارائه تسهیلات به هنرمندان، آنها را به خانه‌های صنایع‌دستی سوق دهیم تا جوانان با تهیه کردن مواد اولیه و تجهیزات هم وارد حوزه رقابت اقتصادی شده و هم از ناهنجاری‌های جامعه مصون بمانند.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان نیز در این آیین اظهار کرد: با برقراری ارتباط تنگاتنگ با دانشگاه‌ها به دنبال این هستیم تا طراحی‌های نو در صنایع دستی وارد این حوزه شده و خانه صنایع دستی همدان به‌روز و خوب فعالیت خود را آغاز کند.

«علیرضا قاسمی» ادامه داد: این مجموعه برای حضور هنرمندان و علاقمندان به حوزه صنایع‌دستی مهیا شده تا این قشر بتواند بهره کافی از هنر را ببرد. در آینده ویترینی از رشته‌های مختلف صنایع دستی را در این خانه قرار می‌دهیم تا تنوع در این خانه بیشتر شده و گردشگران نیز از این فضا استفاده لازم را ببرند.

به گزارش ایسنا، خانه صنایع دستی استان همدان در خیابان دکتر شریعتی واقع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha