• پنجشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 93082915541
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

نویدادهم: باید برنامه‌های تحول آفرین ارائه کنیم

نويد ادهم

دبیرکل شورای آموزش و پرورش با تاکید بر این که باید برنامه‌های تحول آفرین ارائه کنیم گفت: سند تحول بنیادین به عنوان یک سند مادر، مدون و مصوب باید عملیاتی شود.

دبیرکل شورای آموزش و پرورش با تاکید بر این که باید برنامه‌های تحول آفرین ارائه کنیم گفت: سند تحول بنیادین به عنوان یک سند مادر، مدون و مصوب باید عملیاتی شود.

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، مهدی نویدادهم در هشتمین جلسه هم اندیشی دبیران کمیته‌های ستادی و استانی همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، در کانون فرهنگی تربیتی ناحیه 2 آموزش و پرورش مشهد اظهار کرد: آموزش و پرورش مبانی خودش را دارد و تار و پودش با اندیشه دیگری رقم خورده است، البته خیلی تلاش شده که خودی و اسلامی شود، دستاوردهایی هم داشته‌ایم.

دبیرکل شورای آموزش و پرورش تصریح کرد: تار پود آموزش و پرورش برای آموزش به وجود آمده که مجموعه‌ای از معلومات را به ذهن منتقل کند که در این زمینه موفق هم بوده است، این کارکرد آموزش است کارهای دیگری که ما انجام دهیم فوق برنامه تلقی می‌شود. از هر منظر که به خروجی نگاه کنیم با کاستی‌هایی رو به رو است.

وی به ادامه روش موجود و سعی در دینی و اسلامی کردن آن و یا تحول بنیادین در آن را برای حل مشکل آموزش و پرورش بیان کرد و افزود: مقام معظم رهبری چراغ استراتژی دوم را روشن کرده‌اند و بعد از شش سال کار مطالعاتی سند تحول بنیادین آماده شد و اکنون به عنوان یک سند مادر، مدون و مصوب روی میز آموزش و پرورش است که باید عملیاتی شود.

نویدادهم بیان کرد: حرف اصلی ما در مبانی نظری سند تحول بنیادین است، مبانی نظری به ریشه‌ها پرداخته، در آموزش و پرورش خیلی تغییر و تحول داریم، تحول بنیادین یعنی تغییر عمیق، ریشه‌ای، نظام مند، همه جانبه و آینده پژوهانه.

دبیرکل شورای آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: کاری که دوستان این ستاد می‌توانند انجام دهند تبیین عملیاتی و اجرایی این مفاهیم نظری است به گونه‌ای که به درد معلم و مدیر در کلاس درس بخورد. من فکر می‌کنم اگر قرار است ستاد در ظواهر نماند و به تثبیت وضع موجود کمک نکند و بخواهد پاسخگوی ندای رهبری شود باید وارد این عرصه‌ها شود.

وی در ادامه از حوزه علمیه و آموزش و پرورش در خواست کرد: اگر باور داریم که استمرار وضع موجود آموزش و پرورش به نفع آن نیست به میدان بیاییم و برنامه‌های تحول آفرین ارائه کنیم اندیشه دینی را عملیاتی کنیم و ارائه کنیم.این ستاد سند تحول را در دستور کار قرار دهد و برای همه بخش های وزارتخانه راه حل ارائه کند.

نوید ادهم اصلی ترین حرف سند تحول بنیادین را تبدیل نظام آموزشی به نهاد فرهنگی و تربیتی دانست وافزود: باید نظام آموزش تبدیل به یک نهاد با کارکردهای فرهنگی و تربیتی شود وگمشده ما در زمینه تربیتی است نه آموزشی و در عرصه اخلاقی مشکل داریم که در این موضوع امور تربیتی باید میدان داری کند کل سیستم باید تربیتی باشد و این کار سنگینی است که پیش رو داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.